Panasonic PT-AE300 Mot Sanyo PLV-Z1

HK

0
20 Des 2002
15
0
0
Noen som har noen meninger om hvordan PLV-Z1 stiller seg i forhold til AE300?
Noen som har sett begge, eventuellt mot hverandre?

19 Des 2002
679
0
16
www.paal.org
Ikke for å lede folk bort fra dette fine norske forumet, men søker du litt på avsforum.com så finner du nok en del sammenlikninger. Sjekk da på "digital projectors under $5000" gruppen.

11 Des 2002
250
0
0
Jeg har AE300 (importert fra Japan) og er i store trekk fornøyd. Støynivået er meget lavt og en god del lavere enn AE100. (Z1 har jeg ikke sett). Fargene er også bra og smoothscreen-teknologien fungerer etter hensikten. Faktisk virker det så godt at noen har klagd på at bildet ikke blir skikkelig skarpt. Det kan sikkert stemme, men plager ikke meg. Sammenlignet med AE100 gjør ekstra oppløsning og smoothscreen-teknologien at bildet blir en god del mer detaljert og "renere". Jeg mener også at fargegjengivelsen er noe bedre enn med AE100. Mangel på skikkelig sort er det største aberet med AE300 sammenlignet med dyrere prosjektorer. Hvis jeg skulle kjøpt prosjektor i dag hadde jeg nok vurdert X1. Høres veldig bra ut, særlig kontrastnivået.

Mitt eksemplar har litt fargestikk som gjør at jeg ikke er mer enn 96% fornøyd. Helt nede til venstre av skjermen (2-4 cm. høyde) er det litte grann grønnlig og i et mindre område nede til høyre av skjermen er det
antydning av blått. Fargeforsjellene er så små at det går an å leve med det. De er normalt ikke synlige på selve filmen. Det koster tross alt en del å få en ny fra Japan. Jeg har nå et urgammelt lerret som gir et litt "skittent" bilde så jeg tror problemet blir mindre når jeg får nytt lerret om noen par dager. Jeg skal også prøve med et Hoya-filter for å bedre sortnivået. Jeg vil gjerne høre fra andre AE300-eiere om de har antydning til fargestikk.

Tilføyet:
Jeg hadde faktisk i eie en AE100 fra Komplett i noen dager før jeg returnerte den pga. større fargeforskjeller på bildet. Enten er fargestikk et generelt problem med billige LCD-prosjektorer (jeg har liten erfaring for å uttale meg), det er et "Panasonic-problem" eller jeg har vært noe uheldig.

Ak

0
11 Des 2002
36.061
24
38
43
Tilføyet:
Jeg hadde faktisk i eie en AE100 fra Komplett i noen dager før jeg returnerte den pga. større fargeforskjeller på bildet. Enten er fargestikk et generelt problem med billige LCD-prosjektorer (jeg har liten erfaring for å uttale meg), det er et "Panasonic-problem" eller jeg har vært noe uheldig.

Tror nok det gjelder de fleste LCD projektorer, men man kan selvsagt være heldig å få en uten fargefeil... Panasonic bruker mye Epson LCD panel tror jeg, så dette vil da også gjelde dem...!

Mvh

AK