Optoma HD20 - Ødelagt fargehjul, fins ikke originale deler

Lass4r

Medlem
5 Jul 2022
2
0
1
Hei!
OBS! Redigert tråd etter opprettelse da jeg fant ut det var fargehjulet som hadde røket.

Det viser seg at fargehjulet har røket på min Optoma HD20. Tok kontakt med servicesenter som sier at projektoren er for gammel og Optoma dermed ikke lenger selger deler til denne projektoren. Han anbefalte heller at jeg kjøpte en ny projektor kontra å kjøpe et uoriginalt fargehjul fra Ebay e.l.
Er dere på forumet enig i dette?

Takk for hjelpen! :)

Sist redigert:

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.469
274
83
45
www.avforum.no
Ja, serviceverkstedet har nok rett, det lønner seg neppe å reparere selv om du skulle klare å få tak i delen dessverre.

Lass4r

Medlem
5 Jul 2022
2
0
1
Ja, serviceverkstedet har nok rett, det lønner seg neppe å reparere selv om du skulle klare å få tak i delen dessverre.
Takk for svar :) Tenkte isåfall å gjøre det selv, men med en uoriginal del. Har jo ikke så mye å tape på å prøve det, men på servicesenteret mente de at det ville ikke fungere i det hele tatt.

Så blir vel å se etter en ny. Første vi kjøper isåfall, denne overtok vi sammen med huset vi kjøpte for 2 år siden, så den kan fort være fra 2009/2010 :)

ask4me2

0
Medlem av ledelsen
11 Aug 2004
14.902
30
48
Ville nok ikke brukt mye penger på en HD20, men hvis du synes det er interessant å prøve selv, kan det være verd et forsøk.

Her er en video fra en som bytter fargehjul på en slik modell.