Optisk splitter 2 til 1, virker den bare andre veien? (1 til 2)

svenne

0
15 Jul 2007
82
0
6
Jeg har et BOSE 1-2-3- anlegg.
Jeg bruker en HDMI-splitter ut fra både Apple TV og en dekoder, og inn til BOSE-anlegget.
Bose anlegget får altså bildet fra Apple TV og dekoderen inn på TV-inngangen på Bose-anlegget.
Men lyd må jeg bruke via optisk. (Anlegget er vel for gammelt til å forstå at også lyd kan gå via HDMI).
Har forsøkt to forskjellige optiske-splittere, men ingen av de vil spille lyden fra Apple-TV,en.
Hva kan jeg gjøre for at lyden både fra Apple TV,en og dekoderen kommer inn på én optisk inngang?
Har jeg kjøpt feil type splitter...?

Danke

0
4 Aug 2007
12.330
195
63
Jeg har et BOSE 1-2-3- anlegg.
Jeg bruker en HDMI-splitter ut fra både Apple TV og en dekoder, og inn til BOSE-anlegget.
Bose anlegget får altså bildet fra Apple TV og dekoderen inn på TV-inngangen på Bose-anlegget.
Men lyd må jeg bruke via optisk. (Anlegget er vel for gammelt til å forstå at også lyd kan gå via HDMI).
Har forsøkt to forskjellige optiske-splittere, men ingen av de vil spille lyden fra Apple-TV,en.
Hva kan jeg gjøre for at lyden både fra Apple TV,en og dekoderen kommer inn på én optisk inngang?
Har jeg kjøpt feil type splitter...?
Hvorfor trenger du optisk splitter? Holder det ikke med en optisk kabel.

Jeg har ikke sett menyen til Apple tv.
Er mulig du må velge optisk eller digital toslink osv i menyen.

Om du forstår meny språket så får du sikkert lyden ut, meny språk "kan" være vanskelig og ulogisk av og til.
Er det optisk utgang på Apple og inngang på Bose så skal det fungere,men sjekk setting i både Apple tv og Bose.

Sent fra min J9210 via Tapatalk

svenne

0
15 Jul 2007
82
0
6
Hvorfor trenger du optisk splitter? Holder det ikke med en optisk kabel.

Jeg har ikke sett menyen til Apple tv.
Er mulig du må velge optisk eller digital toslink osv i menyen.

Om du forstår meny språket så får du sikkert lyden ut, meny språk "kan" være vanskelig og ulogisk av og til.
Er det optisk utgang på Apple og inngang på Bose så skal det fungere,men sjekk setting i både Apple tv og Bose.

Sent fra min J9210 via Tapatalk
En toslink optisk switch høres riktig ut! Takk! Jeg kan vel også kjøpe en overgang fra s/pdif til analog, eit.
Årsaken til at jeg trenger dette er at jeg har to optiske utganger, men kun én inngang, Danke:)