Oppgraderer til Epson TW-7000 UHD - Hva skal jeg vise film fra? Apple TV 4k? Eller en Mac.

Don Panza

Medlem
1 Des 2008
29
1
3
Hallå. Får straks ny projektor. Epson TW-7000 UHD. Har bluray spiller. Kommer ikke til å oppgradere den. Men lurer på en ny 4K Apple TV? Eller kjøpe en MacBook Pro som kan outputte 4 K. Har funnet ut at MacBook Pro etter 2016 kan gi 4K output.

Da kan jeg strømme innhold og i tillegg få spilt av filene jeg har på maskinen med VLC. Har gjort det i alle år, men min MacBook som jeg bruker til det klarer ikke mer enn Full HD output.

Men: Vil er Apple TV 4K gi noe bedre bilde? Eller lyd? Eller bør jeg årne meg en UHD spiller som jeg kan jobbe en nettverksdisk til?

- Don

Bar1

Medlem
22 Mar 2007
1.287
1
38
Du kan bruke en Apple TV 4K og installere VLC på denne. Hvis du ser på innhold i 4K vil kvaliteten fra Apple TVn være bedre enn det du kan få fra din MacBook.
En rimeligere løsning er Chromecast med Google TV 4K. Her kan du også installere VLC eller du kan "caste" fra VLC på MacBooken din til Chromecasten.
Løsningen med Nvidia Shield TV Pro er dyrere men mer fleksibel.

• Like
Reactions: Nemesis

Don Panza

Medlem
1 Des 2008
29
1
3
Takk @Bar1 ! Tenker å bruke Criterion Channel App'en. Har du erfaring med denne? Skal visst være mulig med Nvidia shield Pro. O jeg har også lagret endel filer lokalt som jeg vil kunne spille av. Apple TV'en har ingen USB port for å koble til disk, dessverre.

Bar1

Medlem
22 Mar 2007
1.287
1
38
VLC på Apple TV kan spille av filer du deler fra MacBooken (SMB share).
Ingen erfaring med Criterion Channel... men man får Criterion Channel app til både Nvidia Shield Pro, Chromecast med Google TV og Apple TV.
I tillegg kan Criterion Channel app for Iphone og Android caste (til Chromecast inkl. Nvidia Shield Pro).

Don Panza

Medlem
1 Des 2008
29
1
3
Criterion er låst til USA. Så det er ikek fullt så enkelt. Har funnet en hack. Det funker på Android. Ikke like enkelt hos Apple.

Bar1

Medlem
22 Mar 2007
1.287
1
38
Ahh ok... bare å velge det som lar deg bruke Criterion :)
Foruten Criterion blir det smak og behag hva du velger. Alle nevnte mediespillere kan brukes til å vise filmer som ligger på MacBooken, enten ved bruk av VLC på mediespiller som viser filmer på MacBook (via SMB share), eller bruke Chromecast eller AirPlay fra MacBooken.

Sist redigert:

Don Panza

Medlem
1 Des 2008
29
1
3
Du burde teste å bruke Criterion litt. De er flinke til å få folk til å ikke bruke eksterne monitorer. S det er ikke så enkelt som du tror.

• Like
Reactions: Bar1