Onkyo klubben

einis

0
6 Jan 2004
16.148
9
38
UPA/UMC er utgått, kan ta noen mnd før de erstattes. umc-300 og klasse D vistnok, i likt 1RU chassis.

NBerg

0
19 Jan 2010
263
0
16
Takk, tenkte mer i retningen om folk foretrekker prosessordelen til onkyo eller emo. Si f.eks: ville folket foretrukket en 807/1007/1010 eller UMC-1/umc-200, sånn når vi snakker brukt-kjøp, for en "rimelig" penge.

23 Sep 2014
6
0
0
Takk for svar... Alt funket fint. Men halvt år senere har jeg nå fått problemer med bluetooth forbindelsen på min NR535 når jeg skal spille Spotify. Får opp at det er opprettet kontakt at mobil el brett er ok... Men lyden forblir borte helt enkelt. Når jeg frakobler bluetooth igjen, så er lyden tilbake på mobil /brett... Noen som har tips? Takk for hjelp! :)

HPro94

0
17 Aug 2015
21
0
0
Hei Onkyo-klubben! :)

Jeg har kjøpt meg en brukt Onkyo TX-NR818 som jeg rett og slett ikke får lyd i... Når jeg skrur den på kommer det karakteristiske "relé-klikket" (tror jeg) samtidig som jeg trykker på ON-knappen, men det skal jeg komme flere relé-klikk etterhvert som jeg bytter mellom kildene? Har hørt at noen recievere har funnet ut måter å skjule lyden på, altså at det ikke skal komme klikkelyd. Hørt noe om dette dere?

Noen andre forslag til hva det kan være? Har prøvd å frabrikkinstille den, uten hell...

Håper dere kan noe om dette! :)

roddis

0
8 Aug 2005
3.466
0
36
Onkyo har virkelig tatt noen skritt tilbake ved å droppe Audyssey til fordel for AccuEq virker det som.

Greven

0
15 Jul 2008
1.171
0
0
Klovner...! har .. hmh forrige toppmod fra usa.. parkrrt... ingen trigger til xpr_5 og onkyo ..mc 5505....., ..

volfro

0
27 Nov 2007
235
0
0
Hei, mange år siden jeg var innom her så er rimelig lite oppdatert for å si det slik.
har en Onkyo 1010 med det vanlige hdmi kort problemet, dvs. ingen lyd.
Kjøpte brukt for noen år siden og mener å huske at den hadde fått nytt hdmi kort på garantien før min tid?
Får liv i det igjen med å bruke varmepistol på chipen som tipsa om på youtube, men holder bare til den blir slått av.

Noen som vet hvor man får tak i billig nytt kort, alt. om der er noe å hente på kjøps loven etc? (alt. noen som har liggende kort av forum medlemmene)?
Må sjekke papirene når jeg kommer hjem om kjøps dato.
ser.nr. forsterker: 3588MP4260020097

hdmi kort: BCHDM-1195 (muligens 1185?)
25141195B

einis

0
6 Jan 2004
16.148
9
38
viss det er samme problem som beskrives så. kan taste inn serienr et sted, men tviler på det fungerer for enheter i norge. du får høre med importør.
er noen lange tråder om alt dette på avsforum...

engern

0
21 Nov 2008
81
0
0
Det fungerer og taste inn serie nr på norsk kjøpte enheter også. Jeg fikk samme problem for en tid tilbake og søkte meg frem til den siden man taster inn. Samt at jeg kontaktet både Onkyo internasjonalt og norsk importør. Endte med at jeg leverte den på Dalens elektonikkservice i Lillestrøm. 10 minutter senere reiste jeg hjem med fungerende forsterker og alt gikk på utvidet garanti. Så prøv og kontakt Dalens elektronkkservice, de kan sikkert hjelpe.

4 Jul 2014
15
0
0
Hei:eek:

Har en Onkyo TX-NR 3010 som er veldig lite brukt.Skulle slå den på etter at den ikke har vært brukt på 4 mnd i går og fikk ikke lyd! Gikk inn i home menyen og der kom jeg bare inn i innstillinger! Gikk inn på nettverk og fikk ikke koblet den på nett heller! Prøvde å slå den av og på fler gander,dro ut støpselet flere ganger men det samme skjedde!
Til slutt lot jeg den stå på i noen timer,slo den av og på.Da virket den!!! Hva skjer?? Tror den kanskje har hver brukt i maks 5-6 timer og er som ny!!

17 Feb 2006
663
3
18
Jeg vil tro du hører en forskjell ja, jo mer krefter jo bedre er det:)
Vil nok bli mere trøkk i lyden vil jeg tro,det er min erfaring iallefall.

Mvh Dalle

Det er ingen automatikk i at jo mer krefter det er, jo bedre blir det. Når det skal sies så er det jo gjerne slik, at jo mer man betaler for en forsterker dess kraftigere er ofte forsterkeren og som kjent er kostbart som regel mer forseggjort.

En av mine desiderte favorittforsterkere er derimot en beskjeden spesifisert forsterker, forøvrig Audio Innovations S500 og den yter bare 2x25 Watt, de fleste forsterkere yter mer enn det men de færreste spiller bedre. Forutsatt at den får spille på høyttalere den håndterer selvfølgelig. Har hørt forsterkere som er vesentlig dyrere enn den, med spesifikasjoner som overgår den totalt, uten at de engasjerer på samme måte av den grunn.

12 Apr 2009
93
0
6
Hei jeg har en

Onkyo PR-SC5509 som lager u lyd i den høyre kanal,er dette som vanlikt dts schippen ? kan noe si hvor jeg får kjøpt et nytt kort til denne​

Onkyo PR-SC5509 .Takker alle for svar som kan gis,og mulig om noe som fikkser dette.:)

Som og forstå så er jeg ikke helt sikker på hvem som selger Onkyo lenger,har våre litt fram og tilbake på dette,ikke sikker på om disse ble enig da.

MVH:Roald