Onkyo klubben

roddis

0
8 Aug 2005
3.466
0
36
Noen som har 3010? Kan det enkelt justeres hver kanal individuelt uten å måtte inn i menyen på denne? Er det noen argumenter for at jeg skulle ha byttet ut min 3008?

pøbb

0
31 Jul 2012
735
0
0
Det tror jeg ikke kan gjøres nei.. Argumenter.. Njæ, vet ikke om 8 serien har problemer med hdmi som har vært et problem med onkyo, men jeg har ikke hørt noe om det på 9 serien så 10 er sikkert ikke værre. 4k oppskalering, 3D mm. Hva er behovet?

roddis

0
8 Aug 2005
3.466
0
36
Hdmi problemer har jeg hatt ja, kortet er byttet til ett oppgradert ett, samme som i 09 tror jeg. Med 08 kan jeg justere nivå uten å måtte inn i menyen som er et must. Trenger ikke 3d eller 4k. Fin pris på 3010 nå, derfor jeg lurer...

6 Okt 2013
61
0
6
hei jeg lurer på om jeg kan kjøre effekt forsterker sammens med onkyo tx-sr506?
Men vis jeg kan gjøre det hvem port skal jeg bruke?

4 Mar 2010
509
1
18
Sandnes
Noen andre her som i det siste har fått opp Firmware Update Available: Photo 10.09.14 17 21 00.jpg
Syntes det virker veldig rart siden jeg allerede kjører den samme når jeg sjekker inne på Firmware Update.
Jeg lastet ned Version 1070-7104-0200-0000 fra Onkyo sine hjemmesider å la den inn via minnepinne i vår en gang tror jeg det var.
Mulig det har skjedd en bug i firmwaren siden det står ?? i versjonnr.
Nå ser det også ut som om den vil laste den ned via Wifi, noe som jeg trodde ble deaktivert for noen versjoner siden...
Gjelder en TX-NR1010

Blæh!

0
5 Mar 2010
700
0
16
38
Fikk tilbake min Onkyo fra rep for en uke siden, de byttet Hdmi kort. I dag har den startet å vase igjen, hadde trøbbel med å få slått den på. Og når jeg fikk den på klikker den innimellom med å bytte lydmodus helt av seg selv. Moro...

Du er ikke alene... min har vært inn sent 4 ganger nå... tar den ikke tilbake. Alle 4 ganger er det hdmi kortet som er problemet (3008)

23 Sep 2014
6
0
0
Hei, ny i klubben i dag...og jeg er ingen hi-fi nerd, men likevel opptatt av lyd. har kjøpt TX-NR525 forsterker og gleder meg til å optimalisere mitt bruksområde. Det jeg har slitt med på min forrige forsterker fra sony var lyden fra min samsung smart tv blir litt forsinket. hva kan det skyldes?? fra tv går HDMI kabel inn i canal digital dekoder T-we for så ha rød/hvit lydplugger inn i forsterkeren. Er det andre måter å koble dette på for å unngå forsinkelse av lyd. Vet ikke helt bruken av alle HDMI inngangene bak på recieveren min...forslag?

takketakk :)

Biring

0
17 Sep 2009
739
0
16
Kongsberg
Hei, ny i klubben i dag...og jeg er ingen hi-fi nerd, men likevel opptatt av lyd. har kjøpt TX-NR525 forsterker og gleder meg til å optimalisere mitt bruksområde. Det jeg har slitt med på min forrige forsterker fra sony var lyden fra min samsung smart tv blir litt forsinket. hva kan det skyldes?? fra tv går HDMI kabel inn i canal digital dekoder T-we for så ha rød/hvit lydplugger inn i forsterkeren. Er det andre måter å koble dette på for å unngå forsinkelse av lyd. Vet ikke helt bruken av alle HDMI inngangene bak på recieveren min...forslag?

takketakk :)

Hei, beste er som regel å la alle kilder gå inn på hver sin HDMI på forsterker, så bruker du 1 HDMI ut fra forsterker til TV (helst HDMI port med ARC på tv)

roddis

0
8 Aug 2005
3.466
0
36
Du er ikke alene... min har vært inn sent 4 ganger nå... tar den ikke tilbake. Alle 4 ganger er det hdmi kortet som er problemet (3008)

Er det Dalens dere har brukt da? Trodde det oppgraderte kortet de bytter til skulle fikse det en gang for alle. Mitt har holdt ett år nå, krysser fingrene.

29 Des 2011
164
0
16
hei jeg har kef høytallere Q serien den største serien. å jeg har onkyo tx 1009, når spiller musikk kjører filmer ser på tv serie, hører lyden er slapp ut, jeg bruker pc til onkyo å onkyo til lcd tven, når jeg spille musikk så har den på pure audio men jeg for ikke regulert bass eller tone den har løst seg

håper noen kan hjelpe meg

6 Aug 2008
57
0
0
Hei. Jeg har en NR1009. Denne har fungert problemfritt helt tll jeg skulle slå den på i dag. INGEN LYD! Ikke en lyd via noen kilder. Og i Setup er Remote controller setup, Network og Firmware setup utilgjengelig, det vil si grå skrift. Jeg får heller ikke kontakt med Onkyo sin Android app. Hva i all verden har skjedd?? Jeg har prøvd å resette nettverks enheter, reciver osv..

Redigert 01.10.14: VCR + Standby knappen resetter reciver til fabrikkinnstilling. Når jeg så slo på resciver igjen var alt i orden :)

Sist redigert:

K_2

0
12 Nov 2014
3
0
0
heisann, lurte på om det er noen som vet hvorfor jeg ikke får bilde eller lyd fra tv boksen (altibox) til reciveren? pc fungerer helt som den skal på hdmi porten, men blir ingen bilde eller lyd når jeg bruker altibox. jeg har satt den in på cbl/sat og main out går til tven. alt fungerer når jeg bruker pc, men ikke altiboks. noen som vet hvorfor?

2 Jan 2006
464
3
18
Da har min 717 begynt å flippe alvorlig og er uten lyd i perioder. Å ta strømmen fikser biffen for en stund, men nå er service bestillt. Min 717 er nøyaktig 2 år gammel. Håper service fikser problemet. Ser jo at mange har disse problemene.

2 Jan 2006
464
3
18
Og da er forsterker kommet i retur fra Dalen's Elektronikk Service. Lynkjapp service. Sendt en fredag og hentet i dag mandag etter en uke og to helger. Servicerapport sier "byttet DSP BD". Håper den varer en stund nå....

4 Mar 2010
509
1
18
Sandnes
Er det andre som har Onkyo som syntes at det tar lang tid fra du sender en lydkilde til den før den sender lyd til høyttalerene?

Jeg spiller mye musikk fra WIMP HiFi fra PC via hdmi, sangen er gjerne 3-4 sekunder uti før det kommer noe lyd når, mangler gjerne ett til to sekunder i starten av neste sang i spillelisten.

Står bare no signal i displayet før jeg starter avspilling, så kommer det stereo opp når lyden kommer.
Har prøvd med PCM til og fra, og forhåndsvalgt stereo på PC kilden.

Er generelt treg å bytte mellom kilder, merker det også hvis en film starter av seg selv og du må inn å velge True HD o.l, da får du ett godt opphold i lyden...

NBerg

0
19 Jan 2010
263
0
16
Da har min gamle traver: Tx-Sr707 tatt kvelden, er vel en transistor som har brent, er det noe poeng å få det reparert, eller er det kast?

NBerg

0
19 Jan 2010
263
0
16
Takk, skal sjekke det ut, men siden 707 ikke er en nettverks reciver, så vil jeg tro at jeg faller utenfor denne garantien.
For uten om det, lurer jeg på om jeg skal gå for:
- en eldre onkyo, mid-high end, eller
- en Emotiva UMC + upa løsning
som et rimelig alternativ, frem til jeg kan ta meg råd å kjøpe noe dyrere.

Kan de som har gått fra/prøvd onkyo til emotiva Pre/prosessor fortelle meg hva de umiddelbare forskjellene er? på godt å vondt.