Onkyo klubben

dalle1

0
26 Jul 2007
336
0
0
minhjemmekino.no
Tråd for de som har Onkyo forsterkere og vil diskutere litt om Onkyo.

De fleste kjenner til desse gode forsterkerne som har blitt veldig populere blandt folk her på fourmet :)

Mvh Dalle

ragwo

0
13 Jan 2007
7.655
0
0
Godt initiativ!
Jeg melder meg gjerne inn klubben, er godt fornøyd med min 886 :)

30 Sep 2007
2.164
0
0
34
Melder meg ut, da jeg har solgt mitt andre onkyo produkt til trådstarter:)
Hehe

Må bare nevne i ekte klubbånd, mitt første hjemmekino anlegg var Onkyo hjemmekino sett;)
Ekstrem bra kinolyd i THX til 10k:p

12 Jun 2004
19.849
0
36
53
avforum.no
Chrisonfire skrev:
Melder meg ut, da jeg har solgt mitt andre onkyo produkt til trådstarter:)
Hehe

Må bare nevne i ekte klubbånd, mitt første hjemmekino anlegg var Onkyo hjemmekino sett;)
Ekstrem bra kinolyd i THX til 10k:p

Får vel nevne at Chris kjøpte min Yamaha før jeg kjøpte Onkyo også da :)

20 Des 2005
631
0
0
Får melde meg inn jeg også, da...godt fornøyd med min 807.
Den fant forøvrig på noe snodig nettopp. Min gamle Pana PV-500 ble byttet ut med en 50V10. Første gang jeg gikk inn i setup-menyen på receiveren etter byttet hadde den skiftet OSD-språk til tysk, helt på eget initiativ...:shock:

ragwo

0
13 Jan 2007
7.655
0
0
Treespider skrev:
Får melde meg inn jeg også, da...godt fornøyd med min 807.
Den fant forøvrig på noe snodig nettopp. Min gamle Pana PV-500 ble byttet ut med en 50V10. Første gang jeg gikk inn i setup-menyen på receiveren etter byttet hadde den skiftet OSD-språk til tysk, helt på eget initiativ...:shock:
Kanskje du har kjøpt deg en skaptysker?:lol:

Razor

0
19 Feb 2003
4.507
0
0
Kjempefornøyd med min 886. Hadde Parasound Halo C2 tidligere, men må se seg slått av onkyoen

13 Feb 2006
16.436
0
0
Melder meg herved på, med min "gamle" 875!
Som jeg synes håndterer lyden i "Pure Audio" på en fortreffelig måte! Og som i alle andre sammenheng, har "oppført" seg eksemplarisk.
Óg; den / de som har fulgt med litt i "min" tråd, har vel observert at det jeg har hatt innom i DAC-sammenheng, ennå ikke har overbevist meg (og andre) om at disse kan varte opp med bedre lyd?

Men, la gå: I forhold til eksempelvis Denon´s nyeste flaggskip, hva innstillinger og grafikken omkring disse angår, nok står noe tilbake. :?
Det skulle vel egentlig bare mangle, ettersom utviklingen på dette området, raser avsted.

Den / de som har fulgt med litt i min "OBOS-tråd", har nok observert at jeg har slitt litt med lyd i mitt beskjedne rom, i generelle vendinger.
I dag, gjorde jeg imidlertid en ny oppdagelse:
Uten å mene at dette er alfa & omega for alle, kom jeg tilfeldigvis til å velge Pure Audio, ETTER at jeg i filmsammenheng hadde valgt DTS HD-Master. Og resultatet, her, ble opplevd som vesentlig bedre!

Uten dermed å si, at dette er noen løsning for alle og enhver. Men prøv gjerne!

xoop

0
3 Nov 2004
692
0
16
Må vel nesten melde meg inn jeg også siden jeg faktisk har to, en TX-NR807 og en TX-NR1007, etter en 807 i retur må jeg si meg meget fornøyd med dem.

dalle1

0
26 Jul 2007
336
0
0
minhjemmekino.no
Tenkte jeg skulle teste hvordan min Onkyo 805 drar klipsch rf 82 idag. Bruker en parasound NC-2250 til frontene til vanlig,men blir gøy å teste om Onkyo gjør det bra der å:)

dalle1

0
26 Jul 2007
336
0
0
minhjemmekino.no
Har nå testet litt med onkyo 805 og rf 82 uten effektforsterker. Lyden vart bra,men det vart ikke like mye trøkk som med effektforsterkeren. Skulle jo bare mangle da effektforsterkeren nesten er dobbelt så stor i watt. Så da får jeg bare finne ut om jeg vil selge effektforsterkeren og kun bruke onkyo eller beholde den.

Mvh Dalle

5 Mar 2009
75
0
0
Melder meg inn i Onkyo klubben!

Har en Onkyo TX-SR606 som driver Dali Ikon 6 fronter, Ikon Vokal 2, Ikon 2 surround samt Ikon Sub.

Dette oppsettet er jeg veldig godt fornøyd med, det står på hytta. Eneste negative måtte være at når jeg guffer på blir det stående bølger i rommet (store vindusflater) og grøtete lyd. Men da har kona flyktet for lengst :-D

Jeg har lest at Ikon 6 ønsker stor effekt for å spille opp mot sitt beste. Lurer derfor på å bytte til TX-807.
Mitt spørsmå er da: Vil dette byttet utgjøre en hørbar forskjell ved "normale" lydstyrker, eller er det penger ut av vinduet?

dalle1

0
26 Jul 2007
336
0
0
minhjemmekino.no
ahaugland skrev:
Har en Onkyo TX-SR606 som driver Dali Ikon 6 fronter, Ikon Vokal 2, Ikon 2 surround samt Ikon Sub.

Dette oppsettet er jeg veldig godt fornøyd med, det står på hytta. Eneste negative måtte være at når jeg guffer på blir det stående bølger i rommet (store vindusflater) og grøtete lyd. Men da har kona flyktet for lengst :-D

Jeg har lest at Ikon 6 ønsker stor effekt for å spille opp mot sitt beste. Lurer derfor på å bytte til TX-807.
Mitt spørsmå er da: Vil dette byttet utgjøre en hørbar forskjell ved "normale" lydstyrker, eller er det penger ut av vinduet?

Jeg vil tro du hører en forskjell ja, jo mer krefter jo bedre er det:)
Vil nok bli mere trøkk i lyden vil jeg tro,det er min erfaring iallefall.

Mvh Dalle