Heisann folkens!
Ville bare hoppe inn her og si at jeg har starta på mitt hjemmekinoprosjekt, og det går faktisk ganske så bra så langt av utstyr blir det et oppsett på hamrammr i front og surround / atmos og xtz basser 7.2.4 med Denon X4700H, XTZ A2-400 og XTZ A2-300 for front. Har en gammel TW6700 projektor som jeg tenker å bruke til den dør, men mest sannsynlig blir det oppgradering til laser f. Eks ls12000
Nå er jeg midt i lydisoleringa, og gipsinga er i "gang" Har litt av en jobb foran meg, men jeg er så gira på å få dette til.
Jeg er ikke helt en fagmann på området, så jeg tar gjerne imot tips og triks fra dere som har bygd en hjemmekino før. Jeg vil jo gjerne at det skal bli så bra som mulig, så jeg kan slappe av og nyte filmer.
Uansett, tenkte jeg skulle gi en liten oppdatering om hvordan det går så langt. Skal prøve å holde dere oppdatert på progresjonen min, men jeg kan ikke love at det blir så veldig formelt eller skriftlig korrekt herfra, hehe.
Har postet i tråden på hifisentralen.no menn er så dødt der om dagen så kanskje mer her? Selv om det aldri blir som det engang var (avforum i gamle dager var bra det)
Under ser dere litt bilder av hvor jeg er nå
Strippe strippe
Vekk med stygge teppe på veggen
Rive rive
Nå begynner helvete, rive teglstein!
Hade peisen
Alt ryddet og klart for rot
Bygging teknisk rom under trappa
Vegg hvor baffelveggen skal stå
Hunton trefiberisolasjon lukter godt
"Kabel organisering"
Kjøpt inn lydfelle fra flexit for å dempe stønnelyder når jeg ser på filmer så det ikke går til hele huset
Gips endelig kommet! Det å bære 55 plater som veier ca 20 kg hver en nedoverbakke ca 20 meter unner jeg ikke min verste fiende engang.
Så her er jeg da nå! Neste blir å trekke alle kabler i rør og handle inn subkabel og signal, samt hente lerret hos avshop osv
Vedlegg
Sist redigert: