Nyttige AV-rom linker

13 Nov 2006
190
0
16
Utrolig stilig

Det var en utrolig stilig måte å gjemme unna lerretet på når det ikke er i bruk.
Tror det er mange som ikke kan ha hjemmekinoen i eget rom som kunne tenkt seg en slik løsning.

17 Nov 2010
113
0
0
48
Noen som har noen bra guider til teppelegging? Jeg er litt nervøsen når det gjelder slike trinn....

theater25.jpg

Jeg har alltid syns tepper virker veldig stive og mistenker at å lage slike bretter blir et marreritt. Noen som har en tråd eller link på hvordan dette skal gjøres?

17 Nov 2010
113
0
0
48
Rolf Hult skrev:
Takk for det, ta deg gjerne en tur innom på kaffe dersom du er i distriktet :)
Jeg bor vel egentlig i distriktet så fullt mulig jeg gjør det en gang. :smile:

3 Feb 2011
176
0
16
Bygging av hjemmekino i kjeller

Mange av disse linkene fungerer ikke lenger.

Jeg er i hovedsak på jakt etter linker eller tips og triks i forhold til bygging av min hjemmekino i kjellern.

Jeg kommer ikke til å ha komplett lyskontroll, siden det er noen vinduer her uten ordentlig skjerming av lys på dagtid, uten persienner og gardiner.

Så da har jeg blitt anbefalt GreyWhite Rammelerret.
Neste punkt er litt inspirasjon eller tips om hvilke farger jeg bør ha hvor på vegger og tak.
Jeg har ihvertfall tenkt noe a la slik:

Gulv blir laminat av typen mørk farge.
Veggen bak lerretet skal tapetseres eller males sort, men helt ytterst på hver side av lerretet skal jeg ha mønster i det sorte (lysere nyanse sort)
Har fokus på at jeg ikke skal ha noen sterke blikkfang på denne veggen og vil ikke ha farger på vegger og tak som stjeler lys fra prosjektor.

Ellers tenkte jeg gylden beige farge på vegger (og muligens tak?) Samboern vil helst ha hvitt tak, men jeg vet ikke helt hvor lurt det er mtp på prosjektoren?
Kom gjerne med fargeforslag og hvis gjerne bilder på det!

Sist men ikke minst så er det prosjektoren jeg lurer på.
Klarer man seg med en til ca 10.000kr (Full HD) på et rom uten full lyskontroll og gråhvitt lerret? Jeg så på prosjektorer til 40.000 og var ikke direkte imponert av kvaliteten, kontra en til en rimeligere penge (Disse var i hovedsak DLP prosjektorer)

18 Feb 2005
784
0
0
etterlyser DIY kinoplakater til lyd demping

som titelen sier så har jeg sittet og lettet med søke funksjonen men det kom utrolig mye annet men inge direkt anvisning eller lignende på hvordan lage en lyd absorverende/demping variant med bruk av kinoplakater :)

Noen som har en ide hvor jeg kan finne det? tenkte å tipse en kamerat med noe slik :)

27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Omnislash skrev:
Mange av disse linkene fungerer ikke lenger......

Veldig greit om man tipser om hvilke som ikke funker så jeg slipper å lete gjennom alle.... ;)

Nå er det lenge siden jeg har sjekka gjennom disse tips-trådene jeg laga. Skal gå gjennom disse igjen, og tar selvsagt imot tips.

28 Jul 2008
1.250
0
0
matador skrev:
som titelen sier så har jeg sittet og lettet med søke funksjonen men det kom utrolig mye annet men inge direkt anvisning eller lignende på hvordan lage en lyd absorverende/demping variant med bruk av kinoplakater :)

Noen som har en ide hvor jeg kan finne det? tenkte å tipse en kamerat med noe slik :)

Sitter selv og forsøker å finne trekke med poster av kjente filmer jeg kan trekke akustikkplatene mine med. Hadde vært morsomt med poster av kjente filmer enn sort høytaler trekk...

3 Okt 2010
420
0
0
Denne tråden trenger oppdatering eller en ny en..
Alle linkene jeg har klikket på er utdatert

27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Ingen grunn til å lage ny. Linkene til tråder her på avforum må nesten avforum selv ordne. Det er der problemet ligger. Ellers testet jeg mange av de andre og der virket mesteparten. Skal ordne opp i både denne og DIY-tråden en dag jeg har litt tid.

HilRam

0
9 Jul 2006
778
0
16
OSLO
Ingen grunn til å lage ny. Linkene til tråder her på avforum må nesten avforum selv ordne. Det er der problemet ligger. Ellers testet jeg mange av de andre og der virket mesteparten. Skal ordne opp i både denne og DIY-tråden en dag jeg har litt tid.

Hei, jeg har nå prøvd og flere av linkene til Avforum sine sider virker ikke. Er dette noe som vil bli fikset, tror du?