Bygging av hjemmekino i kjeller
Mange av disse linkene fungerer ikke lenger.
Jeg er i hovedsak på jakt etter linker eller tips og triks i forhold til bygging av min hjemmekino i kjellern.
Jeg kommer ikke til å ha komplett lyskontroll, siden det er noen vinduer her uten ordentlig skjerming av lys på dagtid, uten persienner og gardiner.
Så da har jeg blitt anbefalt GreyWhite Rammelerret.
Neste punkt er litt inspirasjon eller tips om hvilke farger jeg bør ha hvor på vegger og tak.
Jeg har ihvertfall tenkt noe a la slik:
Gulv blir laminat av typen mørk farge.
Veggen bak lerretet skal tapetseres eller males sort, men helt ytterst på hver side av lerretet skal jeg ha mønster i det sorte (lysere nyanse sort)
Har fokus på at jeg ikke skal ha noen sterke blikkfang på denne veggen og vil ikke ha farger på vegger og tak som stjeler lys fra prosjektor.
Ellers tenkte jeg gylden beige farge på vegger (og muligens tak?) Samboern vil helst ha hvitt tak, men jeg vet ikke helt hvor lurt det er mtp på prosjektoren?
Kom gjerne med fargeforslag og hvis gjerne bilder på det!
Sist men ikke minst så er det prosjektoren jeg lurer på.
Klarer man seg med en til ca 10.000kr (Full HD) på et rom uten full lyskontroll og gråhvitt lerret? Jeg så på prosjektorer til 40.000 og var ikke direkte imponert av kvaliteten, kontra en til en rimeligere penge (Disse var i hovedsak DLP prosjektorer)