Nyttige AV-rom linker

Hanspf

0
11 Sep 2003
4.760
0
0
48
Er ikke dette mer enn en tråd for statiske linker, ikke for salg på bruktbørs som kan forsvinne etter en uke eller to?

27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Joda. Ser du inn på den linken så ser du at det er et svensk firma som selger disse. Kan linke direkte til nettbutikk istedet. ;)

27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Oppdatert.

Lagt til flere byggetråder og lagt inn noen nye linker til diverse+ryddet litt.

Oppfordrer folket til å komme med flere linker. (sjekk at de ikke allerede er på plass ;) )

Tarsen

0
21 Mar 2007
28
0
0
kabelbaner i vegg

Beklager om jeg poster feil, men fant ikke noen link om dette.

Hva rør kan jeg bruke for å få høytalerkabler og signalkabler i vegg? Da tenker jeg noe som er lett å trekke igjennom.

Takker for innspill..

RuneW

0
21 Jan 2005
20.600
21
38
Sarpsborg
Tarsen skrev:
Beklager om jeg poster feil, men fant ikke noen link om dette.

Hva rør kan jeg bruke for å få høytalerkabler og signalkabler i vegg? Da tenker jeg noe som er lett å trekke igjennom.

Takker for innspill..

K-rør er vel det mest vanlige å bruke. De fås i alle mulige størrelser. Personlig har jeg brukt følgende størrelser:

Signalkabler: 16 mm
Høyttalerkabler: 20 mm
HDMI-kabel: 32 mm

Kokken

0
1 Sep 2004
12.553
1
0
Et bassrefleksrør er en enkel måte å få til en litt større åpen gjennomgang i en vegg (fra biltema.no):
Archive%5CProduct_images%5C31%5CLarge%5C31-471_l.jpg

RuneW

0
21 Jan 2005
20.600
21
38
Sarpsborg
Det du ser der er sannsynligvis en avkappet "bassport" som er brukt som en gjennomføring. Denne kan f.eks gå inn en en vanlig veggboks som det igjen går k-rør inn i.

2 HDMI i en 32 mm vil jeg på det sterkeste fraråde.

7 Aug 2008
763
0
0
Noen som vet om firma (primært Bergensområdet) som har mulighet for å utføre støydemping? Dette for en som har vesentlig større interesse og kunnskap om hjemmekino og film enn montering av gipsplater, lektere, stålbøyler og what-have-you for å oppnå fred med naboene. ;)

(har ikke funnet noe som helst hverken lokalt el. resten av landet foreløpig)

31 Okt 2004
16.670
5
38
Smart, stilig og diskré måte å kunne integrere lerret i en stue:
acerbis-nc-base.jpg

acerbis-nc-base-1.jpg

acerbis-nc-base-2.jpg

acerbis-nc-base-3.jpg

Wouldn’t it be great if you could enjoy television and your home cinema at the same time without having to buy a cinema-sized flat TV? Yes, it would, and Lodovico Acerbis proves it’s quite easy to do so. The New Concept series of integrated and concealed home entertainment devices now has a new addition: presented at Milan Salone Internazionale del Mobile 2009, NC Base Superchermo 100 combines a flat TV and concealed 16:9 100″ projection screen that is automatically extractible from a cabinet. The self-wrapping screen is compatible with most common projectors and offers high efficiency and luminosity features for the perfect home entertainment experience. Needless to say, the design is outstanding.
NC Base Superschermo 100 cupboard system by Lodovico Acerbis | Home Design Find