Nye D-ILA JVC projektorer 2018/2019 (DLA-N5, DLA-N7)

Tor JH

0
22 Okt 2016
16
2
3
Er nok forforsterkeren som er sendt på rep vil jeg tro
Det ble visst uklart, men ettersom AV8805 er fellesnevneren og testet mot to prosjektører og to TV-er er det den som er sendt til reparasjon. Kjedelig å være uten kino en periode, men har en receiver jeg kan sette inn hvis abstinensen blir for sterk :)

13 Mai 2010
1.854
45
48
Da har ny firmware blitt lagt ut på nett. Kan lastes ned her.
VIKTIG. Tar du denne firmware 3.5 blir alt borte, inkludert kalibrering din. Denne får du ikke igjen,
Alle instillinger blir borte unntak er linseminne og noe annet småtteri.

Det er også et helt ny menysystem.
Ellers så fungerer dette meget bra med supre resultater.

JVC has released the new 3.50 firmware for the N5, N7 and NX9: Firmware Download for Firmware Download for D-ILA Projector DLA-NX9, DLA-NX7, DLA-NX5, DLA-N7, DLA-N5, DLA-N11, DLA-N8, DLA-N6, DLA-RS3000, DLA-RS2000, DLA-RS1000 | JVC

• Like
Reactions: Ak
13 Mai 2010
1.854
45
48
Denne oppdateringen er verdt det virkelig. Blir utrolig bra. Oppdaterte en N5 i går. Ble helt fantastisk. HDR ser stunning ut.

• Like
Reactions: lygren
13 Mai 2010
1.854
45
48
Ting du må ta bilde av er for å opprettholde din kalibrering. Dette MÅ gjøres før du tar oppdateringen til 3.5.

Brightness, Contrast
Alle innstilliger gjort i Color profile, alle instillinger i color temp samt alle innstillinger i gamma.

sldron

0
1 Mai 2016
88
4
8
Ting du må ta bilde av er for å opprettholde din kalibrering. Dette MÅ gjøres før du tar oppdateringen til 3.5.

Brightness, Contrast
Alle innstilliger gjort i Color profile, alle instillinger i color temp samt alle innstillinger i gamma.
dumt spm men, etter man manuelt legger inn disse verdiene er man da tilbake til kalibrert tilstand slik som den var fra før?

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.469
274
83
45
www.avforum.no
dumt spm men, etter man manuelt legger inn disse verdiene er man da tilbake til kalibrert tilstand slik som den var fra før?

Tror ikke folk har rukket å sjekke dette skikkelig enda, krever at man måler verdier før og etter oppgradering (+ at en da først må manuelt legge inn verdiene igjen etter oppgradering)...

13 Mai 2010
1.854
45
48
Helt klart, gråskala og gamma var helt innafor men jeg fikk noe mer snevert fargerom.
Rettt det selvføgelig med en gang. Men jeg kan jo gjøre dette, men det kan ikke alle.

13 Mai 2010
1.854
45
48
Også greit å vite at brukes theater optimizer, Så er det en auto instilling som følger timeteller som gjør korrigeringer mot timeantall og antatt lystap rundt hver ca hundrene time. Slåes denne av gjør den ikke noe. Har fått svar av JVC personell i England, men de klarer ikke å besvare meg hvordan dette gjøres.
Men men hehe

sldron

0
1 Mai 2016
88
4
8
høres jo ut som litt styr hele greia det her.
først så betaler man jo en betydelig sum for projektoren, og når det kommer ei oppdatering i ettertid så skal det koste en del i både frakt og kalibrering. Er ikke alle som tar dette på strak arm å legger inn alle verdier +++. eller bor såpass nært avshop at det bare kan sendes dit kjapt å gærnt for en rekalibrering :(

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.469
274
83
45
www.avforum.no
Sony hadde jo heller valgt å lansere en ny modell ved en såpass omfattende oppgradering av softwaren, så i utgangspunktet er det jo bra at JVC prøver å holde liv i eksisterende plattform - dog med visse begrensninger... De har nok prøvd så godt de klarer å overføre kalibreringsverdiene, men hvis det er slik Didrik sier at de ikke vil stemme 100% har de nok valgt å heller slette de fremfor å få masse klager på at ting ikke stemmer. Det står jo også veldig tydelig når en oppdaterer at alle innstillingene slettes, men igjen - det beste hadde selvsagt vært at kalibreringen ble ivaretatt, men de klarer vel ikke å trylle heller om det er en såpass omfattende endring i hvordan hele prosesseringen foregår.

sldron

0
1 Mai 2016
88
4
8
Tror ikke folk har rukket å sjekke dette skikkelig enda, krever at man måler verdier før og etter oppgradering (+ at en da først må manuelt legge inn verdiene igjen etter oppgradering)...
prøver å blåse liv i denne tråden igjen.. NÅ må vel noen der ute ha gjort disse målingene? eller har folk generelt gitt blaffen i denne oppgraderinga?

21 Mar 2005
9.658
109
63
47
Enda viktigere, hvor blir det av tilbudene på disse ?

Går å venter på at N7 skal bikke under 60k jeg ;)

1610220007252.png

17 Jan 2006
236
0
16
Enda viktigere, hvor blir det av tilbudene på disse ?

Går å venter på at N7 skal bikke under 60k jeg ;)

Vis vedlegget 243682
Har nettopp sett på samme grafen på N5 og N7. Har DLA-X500 i dag som jeg er fornøyd med, unntatt at en ikke kan se noe innhold som har HDR .
Har derfor lyst på ny projektor, men dagens priser er alt for høye :cool:

Har vurdert TV, men da må jeg gå ned til ca 83", som er en del mindre en 106" lerret som jeg har i dag. Mister kanskje litt kino følelsen med en TV.

Hva skal en gjøre med disse prisene. :) Om de hadde vært på samme nivå som når de ble lansert, så hadde det kanskje vært mer aktuelt.....

21 Mar 2005
9.658
109
63
47
Har nettopp sett på samme grafen på N5 og N7. Har DLA-X500 i dag som jeg er fornøyd med, unntatt at en ikke kan se noe innhold som har HDR .
Har derfor lyst på ny projektor, men dagens priser er alt for høye :cool:

Har vurdert TV, men da må jeg gå ned til ca 83", som er en del mindre en 106" lerret som jeg har i dag. Mister kanskje litt kino følelsen med en TV.

Hva skal en gjøre med disse prisene. :) Om de hadde vært på samme nivå som når de ble lansert, så hadde det kanskje vært mer aktuelt.....

Kommer nok ned før eller siden.

I samme båt, x500 som jeg er meget fornøyd med.

Men jeg har aldri vært tilhenger av å oppskalere materiale, og det er fremdeles mye mer 1080p enn 4k der ute, så x500'e er fremdeles fornuftig. Kunne evt vært aktuelt å ha x500 til 1080p og en N5/7 til 4k. Kanskje litt luksus da ;)

17 Jan 2006
236
0
16
Kommer nok ned før eller siden.

I samme båt, x500 som jeg er meget fornøyd med.

Men jeg har aldri vært tilhenger av å oppskalere materiale, og det er fremdeles mye mer 1080p enn 4k der ute, så x500'e er fremdeles fornuftig. Kunne evt vært aktuelt å ha x500 til 1080p og en N5/7 til 4k. Kanskje litt luksus da ;)
Forsøkt med 2 forskjellige HDFURY for å få Dolby Atmos på Disney plus. Disney plus krever 4k display og HDR for å levere Atmos. Linker og Arcana.

Blir heller dårlig, rødt ser ut som oransje. Og bilde er heller ganske så blast.

Det er en av grunnene for å ønske å oppdatere. 😀 Men med dagens priser er det heller uaktuelt. 🙃

trafik

0
28 Jun 2004
814
1
18
Forsøkt med 2 forskjellige HDFURY for å få Dolby Atmos på Disney plus. Disney plus krever 4k display og HDR for å levere Atmos. Linker og Arcana.

Blir heller dårlig, rødt ser ut som oransje. Og bilde er heller ganske så blast.

Det er en av grunnene for å ønske å oppdatere. 😀 Men med dagens priser er det heller uaktuelt. 🙃

Hvis jeg ikke misforsto her..Jeg har Dolby Atmos på Disney plus uten 4k og HDR bruker apple tv 4k på sony hw55 1080p