Alle som har kjøpt i Norge har i alle fall fått tilbud om låne-projektor, så her på berget sitter ingen ufrivillig uten projektor i julen
Ja, virker temmelig småhissig på JVC han Cine4Home / Ekki om dagen... Vi får jo ANTA at de ikke bløffer og at det egentlig er snakk om selve D-ILA chippen eller noe i den retning da. At det skulle være chippen hadde jo uansett vært rart ettersom dette tross alt er 3. generasjons 4K D-ILA fra JVC. Jeg tipper det stemmer at feilen ligger der de sier at den gjør, og at du snur alle stener for å finne en løsning. Forhåpentligvis snus riktig sten før fremfor siden... Kjedelig er det selvsagt uansett, både for kundene og ikke minst JVC som jo mister masse av salgsmassen de sikkert har iberegnet i dette ambisiøse utviklingsprosjektet.
Det er ikke snakk om selve bilde-panelet utifra den informasjonen som foreligger, men en såkalt unik 'integrated-circuit'.
Ja, er klar over det, så bare at det ble spekulert i det på AVSforum og der henviste de til Ekki. Har ikke lest artiklene hans rundt dette selv...![]()
Lit kjedelig dette med forsinkelse. Kinorommet er nesten ferdig, og projektoren kan ikke bestilles.
Jeg lurer på å gå for en X5900, men er red for å angre fort etter det. men igjen, ingen vet når N serie vil være tilgjengelig.
Du har et par godt poeng der
Jeg tror jeg går for en X5900, Skal ha den max i 2 år så ikke riktig å bruker 20k ekstra for X7900.
Da kobles mot en Pana UB420/820 vil den gjør jobben.
Hvem kalibrere i Bergen ?
Hadde tenkt å få det gjort av gorm på AVButikken men kansje best å vente noe timer før kalibrering eller ?
Du har et par godt poeng der
Jeg tror jeg går for en X5900, Skal ha den max i 2 år så ikke riktig å bruker 20k ekstra for X7900.
Da kobles mot en Pana UB420/820 vil den gjør jobben.
Hvem kalibrere i Bergen ?
Hadde tenkt å få det gjort av gorm på AVButikken men kansje best å vente noe timer før kalibrering eller ?
Jeg ville ha sendt projectoren til Diddern for å få den kalibrert. Ville koste deg 600-700kr i frakt frem og tilbake. Det er sikkert flere dyktige kalibratører, men Diddern lever og ånder for dette, og kan mange triks og vet hva man kan gjøre og ikke minst hva man ikke skal gjøre, en kalibratør kan gjøre mye skade også, selvom grafene i kalibreringen ser bra ut, behøver ikke det visuelle resultatet og være bra.