Tonemapping? Viser du 10 bits filmer på et 8 bits display? Det bør du i allefall styre unna med en gang.
bruker jo tonemapping funskjonen på bd spiller på 4 k filmer ja, hvorfor bør jeg styre unda det?
Tonemapping? Viser du 10 bits filmer på et 8 bits display? Det bør du i allefall styre unna med en gang.
Okay. Så dette er 10 bit -> 10 bit, kun for å kompensere for lysstyrke?
Jeg tonemapper 10 bit - 8 bit og det er ikke noe å hoppe i taket for.
Uansett føler jeg meg tryggere på at kvaliteten er bra på titlene jeg streamer enn de jeg ser på disc.
Midway har vel heller ikke Atmos på den norske utgaven,i hvert fall ikke den jeg kjøpte på PK.Som sagt før, en del «uavhengige» filmer kommer på samme selskap i Skandinavia, og de sparer penger på å barbere vekk best mulig lyd og bilde. Midway er på dette selskapet. Kjøp den og andre «uavhengige» fra Amazon UK eller USA, så får du «the real thing».
Sånn har det vært siden filmer kom som kjøpefilm på VHS.
Sent from my iPad using New Forum mobile app
Jeg har ikke sett den på parabol,ingen Atmos der heller.Kjøpte den på UHD fra PK og bildet var elendig og ingen Atmos.De godtok faktisk retur selv om den var åpnet.Nå ser jeg på Midway fra Viasat Film på parabol.
Ingenting å si på bildekvaliteten. Akkurat sånn det skal være.
Min TV: snart 5 år gammel LG LED 4K.
Sent from my iPad using New Forum mobile app
Midway er så langt den eneste jeg har opplevd det på.Det jeg reagerte mest på var at den ikke hadde Atmos lydspor.Ser ut som Midway er utgitt av "mislabel.dk" Blir helt tullete hvis man ikke kan stole på at utgivelser her i norden ikke klarer å levere forventet kvalitet, altså kvalitet på lik linje som over dammen.
Samtidig er det kanskje ikke helt lett å få et korrekt bilde på hvor store forskjeller det faktisk er på de enkelte titler, er dette et vanlig problem på 4k titler? Jeg bestiller fortsatt mye fysisk film og helst 4k, har som regel bestilt fra Platekompaniet, men kjenner at det blir brått slutt på det hvis det er slik at kvaliteten er bedre fra uk/usa-Amazon. Ser forøvrig at flere 4K titler fra USA har sonefri bluray-1080p, utgivelsen som følger med.