Det er jo synd at det er slik fremdeles. For mer enn 30 år siden hadde jeg en norsk utgave av den siste James Bond filmen, tror det var Moonraker. Tilfeldigvis fikk jeg tak i en engelsk utgave av samme film.
Bildet var utrolig mye bedre, og lyden var HiFi lyd med Dolby Surround.
Noen burde ta en prat med Videomagasinet og spørre hvorfor det skal være sånn....
Sent from my iPad using New Forum mobile app
Det er helt sinnsykt at man skal måtte være bevisst på hvor man skaffer filmene fra ass. Det er merkelig at de som utgir ikke er mer bevisst på kvaliteten i den konkurranse-situasjonen de har fått fra streamingtjenestene.
Vel. De beste utgivelsene jeg har sett kommer fra disc. Men det gjør de værste også. 4K releasene til Apple holder jevnt over høy kvalitet, og alt jeg har sett derfra er langt bedre enn den amerikanske Groundhog Day discen, som er det absolutt værste jeg har sett. I tillegg er jo ikke streamingtjenestene låst til hverken bitrate eller codec, og kan øke kvaliteten over tid, i motsetning til dårlige discer som eventuelt må kjøpes på nytt.
Så jeg vet ikke ass.
«Anti-aliasing» effekten er jeg for øvrig godt kjent med fra Netflix. Men selv filmer med svært lav bitrate på disse tjenestene, som for eksempel Spencer Confidential, ser langt bedre ut enn dårlig scanna gamle filmer rusha til disc og fulle av grain.
eg husker denne versjonen av filmen veldig godtTror ikke en skal basere seg på disse nordiske utgivelsene når en vurderer kvalitet.Kjøpte Midway UHD fra platekompaniet.Denne har Atmos på internasjonale utgivelser.Skulle se den,men der var det ikke Atmos!Bildet så ikke noe bra ut heller og det var tvungen tekst,noe jeg trodde forsvant med DVD.Orket ikke se den,sendte den i retur som feilvare. transfers paris airports
Bestillte den fra amazon.uk,så den på Lørdag,og det var andre boller.Bra bilde og fantastisk godt Atmos lydspor
Ok. Langt fra optimalt med hensyn til 4K og HDR, selv om du har en 820.
Sent from my iPhone using New Forum mobile app
Dette høres ikke riktig ut. Må være en innstilling eller noe med kompatibiliteten som komprimerer mer enn normalt.det stemmer, men forksjellen fra 4k via netflix appen og firecuben kontra ekte format på bd spilleren jeg stusser på.
bilde er jo til tider på høyde med en dårlig dvd...
Må også legge til at det finnes variabel kvalitet hva gjelder både BD og 4k UHD BD, men aldri vært borti en 4k-disk som ser ut som en dvd. Det er tydelig at et ledd i kjeden forringer på veien.Dette høres ikke riktig ut. Må være en innstilling eller noe med kompatibiliteten som komprimerer mer enn normalt.
Har denne selv og mener å huske at bilde ser ganske bra ut. At den mangler atmos på lydsiden er riktignok håpløst.Den norske 4k UHD BD utgivelsen av Midway så ut som DVD.Så bare litt før jeg returnerte den og bestilte UK utgivelsen i steden.Siste Star Wars 4k UHD BD så veldig bra ut hos meg.(Sony 800M2-1080P PJ)
Dette høres ikke riktig ut. Må være en innstilling eller noe med kompatibiliteten som komprimerer mer enn normalt.