Nybegynner prøver seg på hjemmekino

henriklg

Medlem
4 Jul 2024
1
0
1
Hei

Jeg prøver å få til en hjemmekino på loftet, men er litt i tvil hvordan jeg skal kjøre lyden til recieveren.

Benq W1800
Yamaha RX-V1800

Ser at projektoren har eARC, men det er en eldre reciever jeg har, så da får jeg ikke kjørt lyd gjennom hdmi? Eller..?

Tips taes veldig godt i mot 😄

Vedlegg

• IMG_20240705_163854.jpg
    IMG_20240705_163854.jpg
    3 MB · Sett: 15
  • IMG_20240705_163825.jpg
    IMG_20240705_163825.jpg
    3,7 MB · Sett: 18

Oekern

0
5 Jun 2007
627
273
63
34
Hvis du har kildene dine koblet til reciver kan du bruke HDMI "out" på reciver (Nederst til venstre på reciver) til projektor.
Da vil allt av bildemateriell inn til reciver vises ut på projektor.
Edit:
Dette er det enkleste og hele poenget med en reciver spør du meg. Da kobler du f.eks dvd/blu ray spilleren til HDMI 1 på reciver, tv boksen på hdmi 2 osv.

Så er det som du sier audio return på hdmi 2 på projektor, så om du har koblet kilde rett i projektor vil lyd gå fra kilde-projektor-reciver.
Da må du bruke en av de 4 andre hdmi på reciver. Det er også mulig du må inn i innstillinger på enten/eller begge, enhetene og splitte opp bilde/lyd signal. Ofte under input i reciver.

Danke

0
4 Aug 2007
12.576
291
83
Hei

Jeg prøver å få til en hjemmekino på loftet, men er litt i tvil hvordan jeg skal kjøre lyden til recieveren.

Benq W1800
Yamaha RX-V1800

Ser at projektoren har eARC, men det er en eldre reciever jeg har, så da får jeg ikke kjørt lyd gjennom hdmi? Eller..?

Tips taes veldig godt i mot 😄
Du må ha en kilde også vel? Enten det er spillkonsoll, Chromecast eller apple tv eller 4k bd eller bd dvd?

Om du har en 4K Blu-ray så har de fleste også de rimeligere ofte to hdmi ut, da kan du kjøre video til projektoren og lyd til Yamaha.

Om du har Chromecast eller apple tv blir det vanskeligere, da jeg tror du ikke kan dele signalet.

Mulig det går å dele signalet med en Chromecast eller Apple. Men jeg er ganske sikker på at det ikke blir uten en masse bugs, glitch og hodebry.

Jeg ville valgt en streamer eller bluray med to hdmi.

Jeg er usikker på om det både går å bruke video signal og Audio return Channel.

Men det vil jeg gjerne vite mer om, jeg tror Arc må ha støtte i receiver for å bruke det, men er usikker.

Sist redigert: