Håper på en i prisklassen 50-100K med 8k eshift og et sortnivå / kontrast som gjør meg fristet til å kjøpe nyHåper også de fortsetter med støtte for 3D.
100K er også interessant for min del, men da må det være en vesentlig forbedring sammenlignet med min X7500. Spesielt så må det være signifikante forbedringer på sortnivå/kontrast, men laservariantene har vel ikke akkurat gitt noe særlig her?
Var ikke dynamisk iris (samt tone mapping) for HDR et av kjerneargumentene for å kjøpe X7900 når den kom? Min X7500 har bare statisk iris for HDR, og lider således av dette.Z1 / RS4500 er utstyrt med eldre paneler med kun rundt 8000:1 i grunnkontrast. Allikevel sies det at det er mulig å oppnå et svært godt sortnivå med denne ved bruk av en kombinasjon av fast iris og lasermodulering. Klart, den faste irisen vil da redusere lysutbyttet, men relativt sett vil en få høyere dynamikk, dvs. er lavere / mørkere sortnivå, uten at like mye lys tas som med ren lasermodulering. Lasermoduleringen reduserer jo likt i begge ender, altså like mye i toppen som i bunn, og funker sånn sett mer til veldig mørke scener der det uansett er behov for lite lys. Denne kombinasjonen av en fast iris og lasermodulasjon vil jo potensielt gi et godt sortnivå også til de nye modellene, dog på bekostning av lys. Spørsmålet er da hva utgangspunktet er og hvor mye en defakto sitter igjen med for å kunne matche DLA-N-serien.
ja jeg hadde en x9000 som hadde et særdeles bra bilde, gikk over til N7 og merka jo selvfølgelig noe forbedringer men følte ikke jeg ble slått over ende heller...og føler også at jeg må bli imponert over bildekvaliteten på et mere merkbart nivå enn fra x9000 til N7 for at jeg skal gidde å vurdere en nyinvistering av laser projektor.....N7 er en fantastisk projektor, så denne er nok verdt det for de som vil oppgradere å kjøpe noe nytt når N serien forhåpentligvis senkes noe på pris da det kommer nytt100K er også interessant for min del, men da må det være en vesentlig forbedring sammenlignet med min X7500. Spesielt så må det være signifikante forbedringer på sortnivå/kontrast, men laservariantene har vel ikke akkurat gitt noe særlig her?