Ny fjernkontroll

Payen

0
10 Jun 2003
1.200
0
0
Nå når jeg får egen "kino-stue" må jeg ha en ny fjernkontroll. Har i dag Marantz RC200 mkII, men den blir nok liggende i stuen og i tillegg er den litt sliten etter mange års intens bruk.
Jeg liker ikke disse "trykk på LCD skjerm" fjernkontrollene. Min erfaring er at det blir litt for mye blaing mellom de ulike skjermbildene. Jeg er derfor på jakt etter en ny versjon av min gamle Marantz. Jeg har i min søken kommet over en fra Universal remote. Ser veldig lik ut og har samme oppbygning som min gamle. I tillegg er det mulig å editere den på PC. Modellen jeg ser på er Home Theater Master MX-700. http://www.universalremote.com/htm/mx700/index.html Er det noen som kjenner denne eller "lillebroren" MX-500?
Har lest testen på remotecentral.com og det ser ut som om at dette er det jeg er på jakt etter. Ulempen er at jeg må bestille den fra UK www.fpsgamer.co.uk. Noen som kjenner dette firmaet?

Payen

0
10 Jun 2003
1.200
0
0
Takk for tipset. Jeg har sett på den, men den har for få "hard buttons". Det er forøvrig Universal remote som produserer denne også.

Ak

0
11 Des 2002
36.061
24
38
44
Jeg har MX500. Kjøpte den fra USA for rett6 over 100$, og er strålende fornøy. Dette er ikke den mest avanserte remoten man kan få tak i, men den fungerer meget godt.

Du er velkommen til å spør dersom du lurer på noe.. Vet liksom ikke helt hvor mye det er å fortelle om en fjernkontroll..:)

Mvh

AK

Payen

0
10 Jun 2003
1.200
0
0
Hei AK
Marantz'en jeg har i dag har all den funksjonaliteten jeg behøver. Det eneste jeg mangler er PC redigering. I tillegg hadde det selvsagt vært kjekt med større editeringsmuligheter i LCD displayet, men det er ikke et must. Jeg har også lest om MX500 og vurdert å kjøpe den. Den er jo identisk med MX700, men mangler PC redigeringen. I tillegg er det gjort noen endringer i antall knapper og plasseringen av disse, men i all hovedsak er disse to samme fjernkontroll.

Det jeg lurer på er hvor du har kjøpt den, om du mener at kvaliteten er god (har en 5 åring i huset som styrer alt av lyd og bilde selv, men som av og til behandler fjernkontrollen som en "action-man") og om du har kjøpt den hos en autorisert forhandler som gir garanti.

Ak

0
11 Des 2002
36.061
24
38
44
Det jeg lurer på er hvor du har kjøpt den, om du mener at kvaliteten er god (har en 5 åring i huset som styrer alt av lyd og bilde selv, men som av og til behandler fjernkontrollen som en "action-man") og om du har kjøpt den hos en autorisert forhandler som gir garanti.

Husker faktisk ikke hvor den ble kjøpt. Det var en kollega som var i USA som plukket den med seg. Garantien er jeg ikke sikker på, men regner med Universal Remote garantien gjelder.(1år)
Jeg tviler på at du finner en fjernkontroll som er noe særlig mer solid, så det bør ikke være noe problem..!

Mvh

Ak