Ny eller brukt projektor,budsjett 15-20.

Gentron

Medlem
25 Feb 2021
7
1
3
Har bygd om kjellerstue til film/gaming rom. Har god kontroll på lys inn og det er sorte vegger og grått tak. Planen var å kjøpe en optoma uhd42,men etter å ha fått en visning med den så var jeg ikke kjempe imponert. Jeg ser for meg at man vil få mer for pengene på brukt. Er det noen som kan komme med noen anbefalinger?

oes

0
18 Nov 2006
275
8
18
Ikke mye som ligger ute på Finn akkurat nå. En Sony HW65 til 12 tusen inkl lerret er et godt kjøp hvis den er i god stand. Dette er full hd med et veldig godt bilde. Kvalitet inkl farge og sortnivå er viktigere enn 4K i min bok, og da er det JVC, Epson og Sony som gjelder - slik jeg forstår dette og har sett selv. Sony HW65 (eldre: HW55), Epson TW9400 (forrige, men ikke gammel: TW9300) er/var alle bra. Hvis du må ha full support for siste formater må du vel opp på TW9400. JVC DLA X5900 (eldre uten low latency: X5500/5000) er bedre (sortnivå), mens x7000 serien er tilsvarende som x5000 serien, men med enda bedre sortnivå. Disse ligger nok over ønsket prisleie. Les mer om disse modellene her på forumet fra erfarne brukere for å se fordeler og ulemper.

Gentron

Medlem
25 Feb 2021
7
1
3
Tusen takk for svar .Den første det hadde jeg tittet på om den var noe nærmere Oslo,blir i overkant langt å kjøre.skal lese meg opp opp på de du referere til,så dukker det vel opp noe.

oes

0
18 Nov 2006
275
8
18
Tusen takk for svar .Den første det hadde jeg tittet på om den var noe nærmere Oslo,blir i overkant langt å kjøre.skal lese meg opp opp på de du referere til,så dukker det vel opp noe.
Den kan sendes. Jeg fikk tilsendt en brukt Epson TW9100 for noen år siden. Gikk veldig greit

Gentron

Medlem
25 Feb 2021
7
1
3
Ja det er jo klart et alternativ,men jeg foretrekker å se at det virker før jeg betaler,det finnes nok av uærlig sjeler der ute.