Ny DVD spiller og noen spm

12 Des 2002
1.043
0
0
Vurderer og kjøpe Philips 963SA. Har i dag en Pioneer 717, og håper
at min projektor vil like Philipsen litt bedre...

Men det er et par ting jeg lurer på:
Hvorfor har denne Philipsen DCDi? Er ikke DVD-film i utgangspunktet progresivt?

Og hvor fpr man kjøpt denne DVD spilleren i Norge?

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.469
274
83
45
www.avforum.no
Hei!

DVD film er ikke i utgangspunktet ikke progressivt, men interlaced... Da du skal kjøpe en HT-1000, regner jeg vel egentlig med at du ikke har behov av en DVD spiller med progressiv scanning. Høy bildekvalitet er imidlertid naturligvis viktig, og for tiden følger det jo med progressiv scanning på de fleste gode DVD spillere... Uansett, hvis du finner en god DVD spiller uten progressiv scanning trenger ikke dette være noe problem! Benyttet imidlertid som nevnt i annen tråd en Pioneer DV-737 spiller, og den hadde ikke spesielt godt bilde på en HT-1000.

Har du for øvrig vurdert en H/K DVD 25? Denne har meget god innstilling for sortnivå etc, og samtidig meget god lyd.

12 Des 2002
1.043
0
0
Jeg trodde at bildet var i utgangspunktet progressivt og blei gjort om til interlaced for at man kan se dem på feks på en TV. Er du sikker på at bildene er lagret interlaced?

Etter det jeg har lest så er det en fordel og bruke en progressiv DVD spiller, eller annen progressiv kilde, selv om man har den samme chippen i projektoren. Da får man gjort om til progressivt i det første digitale leddet.
Ellers blir veien:
Digitalt(DVD spilleren) -> RGB(DVD,Analog) ->Digitalt(i projektoren) ->DCDi(i projektoren)