Ny cd spiller ?

9 Jun 2019
483
58
28
Merket du stor forskjell på Cat8 kablen fra vanlig Cat5e. Synes du sa du hadde det.... Dag og natt eller...

Sist redigert:

Danke

0
4 Aug 2007
12.347
198
63
Merket du stor forskjell på Cat8 kablen fra vanlig Cat5e. Synes du sa du hadde det.... Dag og natt eller...
Fravanlig Cat5 til Skjermet Supra Cat8?

Ja jeg har endret hele oppsettet for hvordan jeg streamer Spotify.

Det KAN være at den gratis var mye knekt og hadde feil...

Før måtte jeg mikse til 5.1 for å gå bra lyd og noe som heter Enhancer.

Nå liker jeg å kjøre stereo, pure eller Straight med subwoofer..

Men det er upopulær mening å ha.

Jeg tenkte mer på prestasjon iforhold til lengde med deg... Feks min Kjell&co Sstp cat 6a har fjernet all ventetid på on demand nett tv fra Viasat....

Den er rimeligere om du må ha lang, og jeg reagerte på det du sa med Spotify som funker og Tidal som sliter, Tidal trenger nok mer båndbredde signal...

På kort hadde det ikke vært problematisk, men på lang og forbi mase ledninger strøm osv så kan det samt lavere båndbredde være et issue.

Sist redigert:
9 Jun 2019
483
58
28
Nei, jeg tror vi misforstår hverandre litt🤣. Som sagt min BS NODE2i spiller jeg selvsagt trådløst fra min iPad, iPhone fra Spotify, iTunes musikk som er kjøpt fra AppStore via wifi. Men dette vet du alt om😉. Men når jeg også kjørte min NODE2, NODE2i trådløst via wifi, så fikk jeg som regel «Weak» wifi overføring fra mitt nettverk/ruter. Dette gjorde at de 3 første årene jeg hadde min NODE2, så mistet jeg wifi singnalet. Selv om jeg kjørte Spotify på 320kHz. Og som sagt sistnevnte krever ikke høy bånd bredde. Men har jeg brukt Tidal i den tiden har jeg garantert mistet wifi overføringen på grunn av høy båndbredde. Mente bare at NODE2 og NODE2i har sensitiv trådløse kort innebygd. Mine andre produkter fungerer utbetalt via wifi. Derfor har jeg nå en Zyxel switch. Har koblet en Cat5e certified 1000mps nettverkskabel fra ruter i stua opp til mitt lytterom via en Ethernet utgang . Derfra en Cat5e som er godkjent med sanne hastighet. Hadde ingen problem med Tidal da. Siden jeg ikke brukte wifi mere da jeg hadde Tidal. Bare at de hadde dritt lyd. Men jeg vet at i noen oppsett kan enkelte nettverkskabler gjøre forskjell. Støy på nettverket fra naboen osv. Og det kan bli bedre lyd med en skjermet nettverks kabler som du bruker. Men egentlig skal det ikke være nødvendig og bruke skjermete nettverkskabler til hjemme bruk. Men har du kabel salat, så kan det som sagt hjelpe. Jeg har en del salat jeg også. Det et ikke til unngå. Men prøver nå ha en viss orden.

Danke

0
4 Aug 2007
12.347
198
63
Nei, jeg tror vi misforstår hverandre litt. Som sagt min BS NODE2i spiller jeg selvsagt trådløst fra min iPad, iPhone fra Spotify, iTunes musikk som er kjøpt fra AppStore via wifi. Men dette vet du alt om. Men når jeg også kjørte min NODE2, NODE2i trådløst via wifi, så fikk jeg som regel «Weak» wifi overføring fra mitt nettverk/ruter. Dette gjorde at de 3 første årene jeg hadde min NODE2, så mistet jeg wifi singnalet. Selv om jeg kjørte Spotify på 320kHz. Og som sagt sistnevnte krever ikke høy bånd bredde. Men har jeg brukt Tidal i den tiden har jeg garantert mistet wifi overføringen på grunn av høy båndbredde. Mente bare at NODE2 og NODE2i har sensitiv trådløse kort innebygd. Mine andre produkter fungerer utbetalt via wifi. Derfor har jeg nå en Zyxel switch. Har koblet en Cat5e certified 1000mps nettverkskabel fra ruter i stua opp til mitt lytterom via en Ethernet utgang . Derfra en Cat5e som er godkjent med sanne hastighet. Hadde ingen problem med Tidal da. Siden jeg ikke brukte wifi mere da jeg hadde Tidal. Bare at de hadde dritt lyd. Men jeg vet at i noen oppsett kan enkelte nettverkskabler gjøre forskjell. Støy på nettverket fra naboen osv. Og det kan bli bedre lyd med en skjermet nettverks kabler som du bruker. Men egentlig skal det ikke være nødvendig og bruke skjermete nettverkskabler til hjemme bruk. Men har du kabel salat, så kan det som sagt hjelpe. Jeg har en del salat jeg også. Det et ikke til unngå. Men prøver nå ha en viss orden.
Eneste jeg bruker Wi-Fi til er brett og mobil, de har jo alltid bra Wi-Fi.

Men alle konsoller etc samme erfaring som deg nicht gut.

Spesielt at Playstation? Har bedre Wi-Fi enn Blusound... Men jeg tror deg.

Kabling er alltid best.

Sånn jeg forstår deg så er lyden i Tidal dårlig?

9 Jun 2019
483
58
28
Litt uvanlig og navigere på mobil min og skive til deg. Ja, Tidal låt ikke bra. Ikke i nærheten like bra som CD-er. Men noen MQA- album var bra. Men de albumene var på CD og Spotify også. Bare litt EQ lyd på MQA albumene. Jeg syntes vanlige album i CD kvalitet via Tidal låt litt for sterilt.

9 Jun 2019
483
58
28
PS etter mye og men på BS forumet hvor noen sa «nei du trenger ikke NAS for fildeling». Bare koble til en SDD hardisk til din NODE2i. Mye flinke folk der. Men får så mye kryptiske svar. Du har helt rett. Den eneste måten er en NAS HDD koblet direkte til ruteren min,eller min switch vel og merke også. Du kan ikke fysisk koble en PC, Ellen noen form hardisk til min NODE2i. Men! Du kan til en viss grad koble en USB stick (minnepenn er det vel på norsk) til mi NODE2i. Men det er kun ment til begrenset bruk av musikk. Og det kan ta tid for Node’n og laste inn musikken. Og du kan ikke slett din musikk osv. Men og kjøpe en WD NAS til rundt 3000kr for cirka 400 CD-er blir litt overkill. Men jeg kan koble til en PC,Mac til min Rega Dac R. Hadde helt glemt av den. Den kan kobles via USB ledning. Må bare laste ned rett USB driver for en Mac eller PC. Så det er jo en mulighet. Føler meg nesen som ekspert nå🤣. Nei, da du er flinkere enn meg. Har lært mye av deg, og ikke minst Google. God natt!

Danke

0
4 Aug 2007
12.347
198
63
Men du vet ikke om det føler med HDD disker til en NAS hardisk? Eller må man kjøpe seperat?
Du kan få alt i en pakke, men det er ikke vanlig.

Som regel må du kjøpe disker i tillegg, sa de når jeg spurte...

Når det gjelder hardisk så må jeg vente litt på Sony også. Kanskje er sekund eller to når jeg velger album? deretter går det greit.

Danke

0
4 Aug 2007
12.347
198
63
Rega Dac fra Laptop høres ut som en grei løsning.

Dersom det er praktisk for deg å bruke PC.

Jeg synes det er knotete, da PC står på middagsbordet.. og om den står på stuebordet så blir den i veien.

9 Jun 2019
483
58
28
Ja, jeg mener det samme som deg. Det er best at du har en raid løsning at de speiler feks 4 disker, og da har du backup. Har sett WD My Cloud. Bonus er et bra merke. Ulempe at det er som regel ikke raid speiling. Det ligger i skyen. Jeg vet ikke helt om jeg vil ha min musikk i skyen. Men ettersom jeg skjønner har de raid løsning til rundt 3500kr. Etter som jeg har googlet og lest anbefaler de og starte på den prisen. Mye penger... Men, men overkommelig. Men så har jeg sett at man kan også bruke fildeling fra din selve PC eller Mac. Hvis man bruker sistnevte da bruker man fildeling fra iTunes. Men jeg lurer virkelig på om PC osv må stå på da? Så en Acer, eller Aseus til rundt 6000kr er overkommelig da. De kommer som regel best i test. Vet at er det jo Windows selvfølgelig. Men jeg skal kun bruke den til ripping . Så penger spart. Sist jeg brukte Windows var i 2008. Måtte reformaterer som regel engang i året, enda jeg hadde Avast. Men de er nok blitt mye bedre nå! Jo Rega er løsning. Men ingen fildeling da. Men mange gjør det på den måten. Og da nå jo PC eller Mac være på. Så da må jeg se om vifta er stillegående. PS. Jeg liker jo Apple best. Men herregud for en pris. Som sagt blir det Rega løsning må vifta være stille. Sier ikke at vanlige pc-er kan være like bra eller bedre enn Apple på det området. Men jeg er enig. Det blir tungvint! Og da kan jeg vil ikke bruke min iPad til styring? Har det vært at sistnevte PC, Mac uansett må være på men kan være i søvn modus, og jeg kan bruke min iPad. Da kan det være en løsning. Tenker den billigste måten og gjøre det på, men også bra også. Jeg ser at at Mac pro blir nok for dyr, men har så lyst på den.... Ingen virus som regel. Men må tygge på på det.

Danke

0
4 Aug 2007
12.347
198
63
Ja, jeg mener det samme som deg. Det er best at du har en raid løsning at de speiler feks 4 disker, og da har du backup. Har sett WD My Cloud. Bonus er et bra merke. Ulempe at det er som regel ikke raid speiling. Det ligger i skyen. Jeg vet ikke helt om jeg vil ha min musikk i skyen. Men ettersom jeg skjønner har de raid løsning til rundt 3500kr. Etter som jeg har googlet og lest anbefaler de og starte på den prisen. Mye penger... Men, men overkommelig. Men så har jeg sett at man kan også bruke fildeling fra din selve PC eller Mac. Hvis man bruker sistnevte da bruker man fildeling fra iTunes. Men jeg lurer virkelig på om PC osv må stå på da? Så en Acer, eller Aseus til rundt 6000kr er overkommelig da. De kommer som regel best i test. Vet at er det jo Windows selvfølgelig. Men jeg skal kun bruke den til ripping . Så penger spart. Sist jeg brukte Windows var i 2008. Måtte reformaterer som regel engang i året, enda jeg hadde Avast. Men de er nok blitt mye bedre nå! Jo Rega er løsning. Men ingen fildeling da. Men mange gjør det på den måten. Og da nå jo PC eller Mac være på. Så da må jeg se om vifta er stillegående. PS. Jeg liker jo Apple best. Men herregud for en pris. Som sagt blir det Rega løsning må vifta være stille. Sier ikke at vanlige pc-er kan være like bra eller bedre enn Apple på det området. Men jeg er enig. Det blir tungvint! Og da kan jeg vil ikke bruke min iPad til styring? Har det vært at sistnevte PC, Mac uansett må være på men kan være i søvn modus, og jeg kan bruke min iPad. Da kan det være en løsning. Tenker den billigste måten og gjøre det på, men også bra også. Jeg ser at at Mac pro blir nok for dyr, men har så lyst på den.... Ingen virus som regel. Men må tygge på på det.
Har du råd så kjøp Apple produkt..

Og, ja den må stå på..

Jeg hadde nok syntes det vært enklest med Wi-Fi, har du lang kabel til Dac så kan du prøve ledning.

Det finnes Windows notebooks uten vifte også, men det som er bra med Macbook ikke minst er at den har mye minne...

Sent fra min AGS-W09 via Tapatalk

9 Jun 2019
483
58
28
Ja, jeg skjønner det. Føler meg teit og dum rett og rett slett for all disse dumme spørsmålene jeg har hadd om fildeling. Men det er jo ørten måter og gjøre det på. Men jeg vet nå hvordan jeg skal gjøre det.😀 Endelig! En Samsung T5 500GB koblet til min Zyxel switch til 400 kr fra Clas Olsen. Eller min ruter. Min ruter støtter USB.3.0 og USB.2.O. SDD er jo mye kjappere enn HDD harddisker. Og så bruker jeg mitt nettverk for og spille mine rippende CD-er. Men det kan hende jeg prøver også 1T fra Samsung T5. Fordi har lyst og prøve A.I.IF. Det er ikke komprimert i det hele tatt. Men tar mye plass. Flac er jo komprimert til en viss grad, samme Alac. Men hvis flac eller Alac filene låter like dårlig som Tidal, ja sa blir jeg skuffet. Men jeg tror ikke det vil skje! Jeg skal enten bruke XLO software eller dbpoweramp om jeg bruker Mac eller PC.

9 Jun 2019
483
58
28
PS Samsung T5 har jo USB og ikke lan, derfor kan jeg ikke bruke switch min. Men Samsung T5 er jo så liten. Tar jo ikke plass en gang! Så kobler den til ruteren. Som sagt har lyst på iMac pro. Bonus: Mere Ram. Lite, eller ingen vifte støy. Lite virus. Ulemper: Snakker ikke med andre produsenter. Kun seg imellom. Derav lite virus. Veldig dyr. Og du betaler mye for navnet! Så har sett på en Acer til rundt 6000kr. Bonus. Mere valg muligheter. Kanskje mere for pengene avhengig av bruk? Ulemper: Vifte støy og virus! Men jeg har lest at Windows sitt operativsystem har blitt mye bedre enn når jeg brukte PC laptop i 2008. Mindre vifte støy og bedre på virus. Men du må jo ja Avast på i bakgrunnen hele tiden hvis man bruker PC. Men Avast stopper ikke alt. En orm snek seg inn i min laptop i 2008, og slo av mine automatiske updates på Avast. Så blir spennende dette.... 😉

Danke

0
4 Aug 2007
12.347
198
63
Virus kommer jo an på hva du surfer på..

Lettkledde damer, ukjente spam mail, og vinn en iPhone er best å unngå, eller fokusere på trygge sider til førstnevnte.

Jeg vil anbefale Eset smart antivirus.
Det er billig og bra.

Sent fra min AGS-W09 via Tapatalk

9 Jun 2019
483
58
28
Hei! Lenge siden jeg har vært her nå. Men lurer på om noen vet hva slags sand er og foretrekke i høyttallere stativ? Litt of topic, men jeg prøver. Har B-Tech stativ både 40 og 60 cm. Syns ærlig talt 60 cm ble litt for høyt, men det gikk akkurat. Litt over øre høyde. Men da vippet de som bare det. De jeg bruker nå er 40 cm. De står bunn fast. De er har jo lavere tyngdepunkt, så ikke rart. Men da er høyttallere ikke helt i øre høyde. Men det går ganske bra allikevel. Hva slags sand er og fortrekke? PS. Har ikke kommet igang ennå med rippingen. Er ennå i tenke boksen. Har vurdert flere alternativer. Både dyre og litt billigere. Bruker ennå CD jeg i mellom🤫😁😂.

Sist redigert:

Danke

0
4 Aug 2007
12.347
198
63
Hei! Lenge siden jeg har vært her nå. Men lurer på om noen vet hva slags sand er og foretrekke i høyttallere stativ? Litt of topic, men jeg prøver. Har B-Tech stativ både 40 og 60 cm. Syns ærlig talt 60 cm ble litt for høyt, men det gikk akkurat. Litt over øre høyde. Men da vippet de som bare det. De jeg bruker nå er 40 cm. De står bunn fast. De er har jo lavere tyngdepunkt, så ikke rart. Men da er høyttallere ikke helt i øre høyde. Men det går ganske bra allikevel. Hva slags sand er og fortrekke? PS. Har ikke kommet igang ennå med rippingen. Er ennå i tenke boksen. Har vurdert flere alternativer. Både dyre og litt billigere. Bruker ennå CD jeg i mellom🤫😁😂.
Sand er vel sand, tyngde er det man er ute etter....