Merket du stor forskjell på Cat8 kablen fra vanlig Cat5e. Synes du sa du hadde det.... Dag og natt eller...
Sist redigert:
Fravanlig Cat5 til Skjermet Supra Cat8?Merket du stor forskjell på Cat8 kablen fra vanlig Cat5e. Synes du sa du hadde det.... Dag og natt eller...
Eneste jeg bruker Wi-Fi til er brett og mobil, de har jo alltid bra Wi-Fi.Nei, jeg tror vi misforstår hverandre litt. Som sagt min BS NODE2i spiller jeg selvsagt trådløst fra min iPad, iPhone fra Spotify, iTunes musikk som er kjøpt fra AppStore via wifi. Men dette vet du alt om
. Men når jeg også kjørte min NODE2, NODE2i trådløst via wifi, så fikk jeg som regel «Weak» wifi overføring fra mitt nettverk/ruter. Dette gjorde at de 3 første årene jeg hadde min NODE2, så mistet jeg wifi singnalet. Selv om jeg kjørte Spotify på 320kHz. Og som sagt sistnevnte krever ikke høy bånd bredde. Men har jeg brukt Tidal i den tiden har jeg garantert mistet wifi overføringen på grunn av høy båndbredde. Mente bare at NODE2 og NODE2i har sensitiv trådløse kort innebygd. Mine andre produkter fungerer utbetalt via wifi. Derfor har jeg nå en Zyxel switch. Har koblet en Cat5e certified 1000mps nettverkskabel fra ruter i stua opp til mitt lytterom via en Ethernet utgang . Derfra en Cat5e som er godkjent med sanne hastighet. Hadde ingen problem med Tidal da. Siden jeg ikke brukte wifi mere da jeg hadde Tidal. Bare at de hadde dritt lyd. Men jeg vet at i noen oppsett kan enkelte nettverkskabler gjøre forskjell. Støy på nettverket fra naboen osv. Og det kan bli bedre lyd med en skjermet nettverks kabler som du bruker. Men egentlig skal det ikke være nødvendig og bruke skjermete nettverkskabler til hjemme bruk. Men har du kabel salat, så kan det som sagt hjelpe. Jeg har en del salat jeg også. Det et ikke til unngå. Men prøver nå ha en viss orden.
Litt uvanlig og navigere på mobil min og skive til deg. Ja, Tidal låt ikke bra. Ikke i nærheten like bra som CD-er. Men noen MQA- album var bra. Men de albumene var på CD og Spotify også. Bare litt EQ lyd på MQA albumene. Jeg syntes vanlige album i CD kvalitet via Tidal låt litt for sterilt. |
Du kan få alt i en pakke, men det er ikke vanlig.Men du vet ikke om det føler med HDD disker til en NAS hardisk? Eller må man kjøpe seperat?
Har du råd så kjøp Apple produkt..Ja, jeg mener det samme som deg. Det er best at du har en raid løsning at de speiler feks 4 disker, og da har du backup. Har sett WD My Cloud. Bonus er et bra merke. Ulempe at det er som regel ikke raid speiling. Det ligger i skyen. Jeg vet ikke helt om jeg vil ha min musikk i skyen. Men ettersom jeg skjønner har de raid løsning til rundt 3500kr. Etter som jeg har googlet og lest anbefaler de og starte på den prisen. Mye penger... Men, men overkommelig. Men så har jeg sett at man kan også bruke fildeling fra din selve PC eller Mac. Hvis man bruker sistnevte da bruker man fildeling fra iTunes. Men jeg lurer virkelig på om PC osv må stå på da? Så en Acer, eller Aseus til rundt 6000kr er overkommelig da. De kommer som regel best i test. Vet at er det jo Windows selvfølgelig. Men jeg skal kun bruke den til ripping . Så penger spart. Sist jeg brukte Windows var i 2008. Måtte reformaterer som regel engang i året, enda jeg hadde Avast. Men de er nok blitt mye bedre nå! Jo Rega er løsning. Men ingen fildeling da. Men mange gjør det på den måten. Og da nå jo PC eller Mac være på. Så da må jeg se om vifta er stillegående. PS. Jeg liker jo Apple best. Men herregud for en pris. Som sagt blir det Rega løsning må vifta være stille. Sier ikke at vanlige pc-er kan være like bra eller bedre enn Apple på det området. Men jeg er enig. Det blir tungvint! Og da kan jeg vil ikke bruke min iPad til styring? Har det vært at sistnevte PC, Mac uansett må være på men kan være i søvn modus, og jeg kan bruke min iPad. Da kan det være en løsning. Tenker den billigste måten og gjøre det på, men også bra også. Jeg ser at at Mac pro blir nok for dyr, men har så lyst på den.... Ingen virus som regel. Men må tygge på på det.
Sand er vel sand, tyngde er det man er ute etter....Hei! Lenge siden jeg har vært her nå. Men lurer på om noen vet hva slags sand er og foretrekke i høyttallere stativ? Litt of topic, men jeg prøver. Har B-Tech stativ både 40 og 60 cm. Syns ærlig talt 60 cm ble litt for høyt, men det gikk akkurat. Litt over øre høyde. Men da vippet de som bare det. De jeg bruker nå er 40 cm. De står bunn fast. De er har jo lavere tyngdepunkt, så ikke rart. Men da er høyttallere ikke helt i øre høyde. Men det går ganske bra allikevel. Hva slags sand er og fortrekke? PS. Har ikke kommet igang ennå med rippingen. Er ennå i tenke boksen. Har vurdert flere alternativer. Både dyre og litt billigere. Bruker ennå CD jeg i mellom🤫😁😂.