Ny cd spiller ?

Danke

0
4 Aug 2007
12.330
195
63
Du får nok fint til å styre det fra alt du har som har Wi-Fi.

Jeg blir tilbudt det tilogmed fra 500kr Streamer og Sony. Både fra mobil og nettbrett.

Er mulig du må laste ned en app på mobilen og brett for at det skal gå litt enklere. Men det står nok tydelig forklart i manualen.

9 Jun 2019
483
58
28
Hei,har googlet mye i det siste. Jeg tror nok det blir en noe i den duringen vi har snakket om. Eneste med Apple er jo at de er sinnsykt dyre! Men de varer jo som regel mye lengre da. Og hvis det er slikt at de uten vifte støy,ja da jeg i starten feks bruke fildeling til min NODE2i,og så rippe og streame musikk fra min NODE2i. Mange gjør det jo slikt også. Men da må jo Apple stå på hele tiden så fremst jeg ikke kan koble til en extern,portal hardisk (HDD). Det er så mange løsninger. Men jeg må starte en plass.

Danke

0
4 Aug 2007
12.330
195
63
Hei,har googlet mye i det siste. Jeg tror nok det blir en noe i den duringen vi har snakket om. Eneste med Apple er jo at de er sinnsykt dyre! Men de varer jo som regel mye lengre da. Og hvis det er slikt at de uten vifte støy,ja da jeg i starten feks bruke fildeling til min NODE2i,og så rippe og streame musikk fra min NODE2i. Mange gjør det jo slikt også. Men da må jo Apple stå på hele tiden så fremst jeg ikke kan koble til en extern,portal hardisk (HDD). Det er så mange løsninger. Men jeg må starte en plass.
iPad, Android og nettbrett eller mobil kan også brukes. Eneste du trenger er en app som du enkelt kan styre alt hjemme med.

Tror du må ha på Node og en dings, mobil, data eller brett, og ruter må være påslått.

Det finnes en drøss sånne nettveksapper, de fleste er gratis.

Jeg er ganske sikker på at Node eller NAS har en sånn app de foreslår.

Jeg tror jeg bruker en Sony app. Mange av de andre musikkappene har det også.
Den siste jeg har som har dette og ser gratis ut er Foobar 2000. Men jeg har ikke helt lært den eller vet specs.

Sist redigert:

Danke

0
4 Aug 2007
12.330
195
63
Sony har bare mediasenter fra Sony spiller. Men jeg kan styre spiller framobilen.

Fra Foobar 2000 på mobil kan jeg styre mediasenter. Men har ikke prøvd det enda.

Ganske sikker på at du kan styre alt fra mobil eller nettbrett til Node2i. Nas, mobil/brett og ruter må være på.

Enkelt og greit, av og til er det greit å bruke data også om du sitter med den, også mulig men ikke nødvendig.

Det er Node anlegget og filene på Nas som står for lyden... De andre tingene bruker du bare for å velge musikk, typ fjernkontroll og albumbilder.

9 Jun 2019
483
58
28
Hei igjen! Jo jeg holder og Google. Har sett på WD Desktop 4TB. Merkelig nok er er ikke 2TB NTFS reformatert. Men det tror jeg nok klarer. Har jo lyst på en Mac air eller pro på grunn av vifte støyen. Men har også sett ACER ASPIRE til rundt 6000kr. Trenger da et optisk drev og så enten Dbpoweramp til Windows eller XLO software til Mac til og rippe mine plater. Men Bluesound sier til meg at den eneste måten PC eller Mac kan være av er via fildeling. Hvis jeg går for den løsningen ovenfor, så må visst hardwaren jeg kjøper være på. Derav Mac. Men har også sett NAS fra WD. Jeg har rundt 400Cder. Så 2TB bør holde i lengden. Kan jo kjøpe flere så de speiler hverandre, da har jeg backup. Det må jeg ha. Skal prøve og se hva jeg liker best av ALAC,eller FLAC og WAV og AIIF. Har prøvd Tidal. Hvis de påstår at de spiller i FLAC, ja da må det være løgn! Mære ræva lyd skal du lete lenge etter! Sammenlignet med CDer som er spilt inn WAV, og det var ingen konkurranse engang! Cd-en mine va mye bedre. Mere luft og analog lyd. Tidal hørtes litt komprimert ut spør du meg. Og var veldig sliten i øver mellomtone. High hat og cymbaler var veldige hissig ørene mine. Derfor vil jeg gjerne prøve WAV. Vet at det tar mye plass, men skal det være bra, ja skal det være bra. Har du prøvd Tidal? Synes Spotify på høyeste settings 320kkHz er meget bra jeg. Er ikke så langt unna CDer spør du meg. Men litt mere luft i CD-ene mine. Men ikke dag og natt. Men Tidal skuffet meg! Men så har du også strøm forsynt USB hub. Det er også noe jeg tenker på. Da kan jeg putte feks 4 USB 3.0 Flash Drives i hver utgang. Men det synes jeg helt ærlig blir litt klumsete. USB utgangen på min NODE2i er kun ment før nød musikk. Altså kun en USB Flash Drive bak. Altså små mengder. Fordi det kan være vanskelig for min NODE2i og starte musikken, særlig hvis det er mye musikk. Så utgangen bak min NODE2i er ment til enten en ekstern USB som jeg nevnte. Den kan jeg også koble direkte til min ruter eller min switch, samme gjelder for NAS. Jeg er som sagt medlem på Bluesound forumet. Supporten deres er glimrende. Men synes forum medlemmene er seige. Har lært mest fra deg og Google. God helg! PS. Prøvd Tidal. Ikke gjør det! Jeg prøvde et gratis HI-Fi trial fra dem. Trur faen ikke de trakk meg 199kr fra meg uansett når 30 dager hadde gått. De sa plutselig jeg hadde to email adresser! Så den ene kontoen hadde jeg stoppet selv, men de hadde startet en ny konto selv! Men Jay Z skylder jo mye penger... Spotify også, men de lurer ikke kunder. Og de låter bedre. Min menig da.

Danke

0
4 Aug 2007
12.330
195
63
Hei igjen! Jo jeg holder og Google. Har sett på WD Desktop 4TB. Merkelig nok er er ikke 2TB NTFS reformatert. Men det tror jeg nok klarer. Har jo lyst på en Mac air eller pro på grunn av vifte støyen. Men har også sett ACER ASPIRE til rundt 6000kr. Trenger da et optisk drev og så enten Dbpoweramp til Windows eller XLO software til Mac til og rippe mine plater. Men Bluesound sier til meg at den eneste måten PC eller Mac kan være av er via fildeling. Hvis jeg går for den løsningen ovenfor, så må visst hardwaren jeg kjøper være på. Derav Mac. Men har også sett NAS fra WD. Jeg har rundt 400Cder. Så 2TB bør holde i lengden. Kan jo kjøpe flere så de speiler hverandre, da har jeg backup. Det må jeg ha. Skal prøve og se hva jeg liker best av ALAC,eller FLAC og WAV og AIIF. Har prøvd Tidal. Hvis de påstår at de spiller i FLAC, ja da må det være løgn! Mære ræva lyd skal du lete lenge etter! Sammenlignet med CDer som er spilt inn WAV, og det var ingen konkurranse engang! Cd-en mine va mye bedre. Mere luft og analog lyd. Tidal hørtes litt komprimert ut spør du meg. Og var veldig sliten i øver mellomtone. High hat og cymbaler var veldige hissig ørene mine. Derfor vil jeg gjerne prøve WAV. Vet at det tar mye plass, men skal det være bra, ja skal det være bra. Har du prøvd Tidal? Synes Spotify på høyeste settings 320kkHz er meget bra jeg. Er ikke så langt unna CDer spør du meg. Men litt mere luft i CD-ene mine. Men ikke dag og natt. Men Tidal skuffet meg! Men så har du også strøm forsynt USB hub. Det er også noe jeg tenker på. Da kan jeg putte feks 4 USB 3.0 Flash Drives i hver utgang. Men det synes jeg helt ærlig blir litt klumsete. USB utgangen på min NODE2i er kun ment før nød musikk. Altså kun en USB Flash Drive bak. Altså små mengder. Fordi det kan være vanskelig for min NODE2i og starte musikken, særlig hvis det er mye musikk. Så utgangen bak min NODE2i er ment til enten en ekstern USB som jeg nevnte. Den kan jeg også koble direkte til min ruter eller min switch, samme gjelder for NAS. Jeg er som sagt medlem på Bluesound forumet. Supporten deres er glimrende. Men synes forum medlemmene er seige. Har lært mest fra deg og Google. God helg! PS. Prøvd Tidal. Ikke gjør det! Jeg prøvde et gratis HI-Fi trial fra dem. Trur faen ikke de trakk meg 199kr fra meg uansett når 30 dager hadde gått. De sa plutselig jeg hadde to email adresser! Så den ene kontoen hadde jeg stoppet selv, men de hadde startet en ny konto selv! Men Jay Z skylder jo mye penger... Spotify også, men de lurer ikke kunder. Og de låter bedre. Min menig da.
Jeg har ikke prøvd tidal, Mqa som Tidal bruker har jeg derimot hørt mye negativt om. Kunne godt tenkt meg å prøve til Flacs, jeg har Tidal appen lastet ned til mobil og streamer, men abbonerer ikke, men vil ikke betale for både Spotify og Tidal. Tror Spotify har mye mere musikk, og bedre mer funksjonelt program.

Sent fra min AGS-W09 via Tapatalk

9 Jun 2019
483
58
28
MQA MASTERS, ja hva jeg skal si... Tenk deg at justerer mellomtonen ett par hakk på din forsterker (ikke mange forsterker har det da) , og du justerer diskant og bassen også ett par hakk. Med andre ord ikke i flat/nøytral innstilling, men cirka rundt klokken 2 på din forsterker. Det er MQA. Ørlite varmere og luftigere lyd.Var bare litt bedre enn Flac filene Tidal hadde. Men ikke verdt199kr i måneden! Tror ikke Tidal lever lenge....

9 Jun 2019
483
58
28
Hei! Når du sier din laptop er av når du streamer din egen musikk. Mener du feks en WD eller Seagate som du kobler til din PC via USB 3.O porten. Ingen strømforsyning med andre ord. Takk!

Danke

0
4 Aug 2007
12.330
195
63
Hei! Når du sier din laptop er av når du streamer din egen musikk. Mener du feks en WD eller Seagate som du kobler til din PC via USB 3.O porten. Ingen strømforsyning med andre ord. Takk!
Sendte deg mail. Har du fått NAS allerede?

Danke

0
4 Aug 2007
12.330
195
63
Det står her at det er mulig.. fra biblioteket på laptop Wi-Fi.
Strømstøy er ikke relevant når du Streamer fra eget bibliotek, det er når du kjører kablet det "kan", ha noe å si. Det finnes kabler og små dingser som skal hjelpe mot slikt, jeg trenger ikke det her da jeg er fornøyd med Wi-Fi løsning som er mer praktisk for meg.

Danke

0
4 Aug 2007
12.330
195
63
Access and stream Internet radio stations, cloud music services, and your own local music library to multiple Bluesound Players.

Control music wirelessly with the intuitive BluOS Controller app.

Connect Bluesound to your Amazon Echo with the skill in the Alexa app and use Amazon’s Alexa voice assistant to control Players around the home.

AirPlay 2 lets you play music or podcasts from wireless stereo components throughout your house — all in sync.

Danke

0
4 Aug 2007
12.330
195
63
Eneste strømforsyning som gjelder da (om jeg forstår rett) er blusound og det du bruker i anlegget...

Laptop gjelder ikke når det er Wi-Fi, og selvfølgelig ikke gadgets som mobil og nettbrett heller.

Laster du ned appen på brett og mobil så tror jeg den enkelt lar deg spille av bibliotek på laptop.

Da må laptop være påslått..

9 Jun 2019
483
58
28
Har koblet min NODE2i med en Cat5e kabel, altså via Lan ikke via WLAN. Var nødt til det. Min NODE2i er i annenetasje. Min ruter i første etasje. Det at alle BS produkter kan spille trådløst må man ta med en klype salt. Det trådløse wifi kortet er vel ikke dårlig akkurat, men veldig sensitiv. Andre BS brukere har ingen problemer. Mens jeg og mange har/hadde problemer. Via wlan (trur det er det rette ord for wifi) mistet jeg bestandig til tider radio bølgene fra min ruter. «No player» kom frem via min app. Det skjedde 5 ganger i året. Ble dritt lei av det til slutt! Også kun når jeg strømmet Spotify Premium. Og Spotify bruker ikke så mye fart fra nettet. 192/kHz derimot. Så har en Zyxel switch til 400 kr fra Clas Olsen. Den funger utmerket! Men andre produkter som PS4 funger utmerket trådløst. Så jeg vet ikke hvor det trådløse kortet er dårlig/sensitiv særlige NODE 2 og i serien. Og multicast protokollen er på via min ruter. NODE2i krever at sistnevte er på, ellers kan det bli problemer. Men allikevel var det problemer.

Danke

0
4 Aug 2007
12.330
195
63
Har koblet min NODE2i med en Cat5e kabel, altså via Lan ikke via WLAN. Var nødt til det. Min NODE2i er i annenetasje. Min ruter i første etasje. Det at alle BS produkter kan spille trådløst må man ta med en klype salt. Det trådløse wifi kortet er vel ikke dårlig akkurat, men veldig sensitiv. Andre BS brukere har ingen problemer. Mens jeg og mange har/hadde problemer. Via wlan (trur det er det rette ord for wifi) mistet jeg bestandig til tider radio bølgene fra min ruter. «No player» kom frem via min app. Det skjedde 5 ganger i året. Ble dritt lei av det til slutt! Også kun når jeg strømmet Spotify Premium. Og Spotify bruker ikke så mye fart fra nettet. 192/kHz derimot. Så har en Zyxel switch til 400 kr fra Clas Olsen. Den funger utmerket! Men andre produkter som PS4 funger utmerket trådløst. Så jeg vet ikke hvor det trådløse kortet er dårlig/sensitiv særlige NODE 2 og i serien. Og multicast protokollen er på via min ruter. NODE2i krever at sistnevte er på, ellers kan det bli problemer. Men allikevel var det problemer.
Skjønner,har du tenkt på å kjøpe en ekstra Mesh router?

Stod endel om dette i Hifi & musik i April nr 4.

Står samme merke på Tek.no

Ubiquiti AmpliFi HD.

Jeg har ikke dette selv, men er nok ganske enkelt å sette opp.
Prisen for en slik Mesh i Sverige er 1800kr

BS er nok ikke dårlig, men trenger wfi helst i samme rom.

Danke

0
4 Aug 2007
12.330
195
63
Jeg bruker Lan også Sony får nett via ledning i router.

Så lenge du har dekning på mobil, så skal det fungere.

Altså om jeg forstår korrekt.

9 Jun 2019
483
58
28
Nei, jeg tror ikke det. Jo, jeg bare ikke skjønner hvorfor wifi kortet i den jeg har og den gamle er litt dårlige. Selvfølgelig ruter har mye og si. Men når iPad og PS4 fungere utmerket, så begynner man og lure. Men jeg husker den gamle gode CD spilleren (har fortsatt en-Marantz CD6004,eller6005) den er bra den. Ingen ruter osv... Kun strøm. He he, gamle dager. Men nå er jo den digitale teologien blitt så bra at du kan få CD kvalitet, og det trådløst! Men man blir jo litt lat... he he😁😁😂😂. Husker jeg hadde CDer strødd golvet... Selvfølgelig er cd-en godt tatt vare på. Men gode minner. Også DVD ikke minst. Husker de første filmene hadde så dårlige bilde! Ble ikke bra før rundt år 2000. Også Blu-ray, det tok vel ikke helt av. Men jeg synes Netflix sin HD kvalitet er meget bra, jeg. Ikke like bra bitrate som Blu-ray så klart. Men Hbo er søppel!

9 Jun 2019
483
58
28
Elendig lyd ,elendig bilde. Også grensesnittet. Herregud. Vel grensesnittet har jo blitt bedre. Men lyden og bildet er så mørkt og ufokusert. Jeg skjønner ikke hva hbo holder på med.

Danke

0
4 Aug 2007
12.330
195
63
Jo enig i det om Hbo og Netflix.. men er helt greit synes jeg. Har gammel Plasma da.

Dersom du har problemer når du Streamer musikk ville jeg sjekket Lan kabelen..
Pga at det er en lang kabel, så kan det hende den ikke holder.

Husk du har jo koblet BS til ruter med ledning, og så lenge iPad har dekning så skal det fungere.

Jeg fikk en skjermet Cat6a fra Kjell og den fjernet feks all ventetid på om demand Viasat.
Og det var en kortere kabel.

Tror ikke det koster så mye..

Sist redigert: