Ny cd spiller ?

9 Jun 2019
483
58
28
Helt enig,høytallerne er viktige. De viktigste. Kjøp en forsterkeren som passer til de,så kan du nå lyd nirvana. Watt er jo watt,men som sagt matching er viktig. En 40watter kan spille ring rundt en 200watter i rett oppsett. Motstand og følsomhet er viktig.Bor nordpå,har bare klubben. Men har Mail kontakt med Mala Audio,han virker og være hyggelig. Snuser på finn også.

Danke

0
4 Aug 2007
12.385
224
63
High res filer,har du rippet de selv eller kjøpt hos HDtracks eller noe sånt. Hva er ditt syn på tidal?
Jeg har rippet endel, eller lastet ned fra linker jeg har fått fra Blu-ray audio eller Sacd.

Dessuten har jeg fått masse gratis fra 2L. Ligger fortsatt ute til gratis nedlasting..

Jeg har kjøpt noen album av de som ligger ute også da.

Siste Sacd jeg kjøpte var Mozart Trondheimsolistene. Har to bluray og to sacd fra Trondheimsolistene nå. Og skal ha mer..

Danke

0
4 Aug 2007
12.385
224
63
Er det Anne Sophie Mutter som spiller fiolin på den plata du har? Hun har en nydelig vibrato!
Nei, usikker på om jeg har noe av henne.

Neste jeg skal kjøpe meg er derimot Jacqueline du Pre the sound of.

Cellist som har alle mine favorittstykker på 4cd

9 Jun 2019
483
58
28
Du sa du hadde de på portal hardisk,ikke sant? Er det kun klassisk musikk på lsound? Jeg må vel også ha en bærbar hardisk,da kan jeg vel kjøpe flac filer? Også koble med USB til min NODE2i eller Rega Dac R og bare styrer musikken med min iPad feks. Jeg skjønner ikke at Bluesound ikke støtter HDTRACkS.

9 Jun 2019
483
58
28
Ikke at klassisk musikk er dårlig akkurat😉. Har hørt mye Bach Adente 1041. Bach er vel den største. Husker på skolen de tre b’er. Bach,Beethoven og Bhrams.

Danke

0
4 Aug 2007
12.385
224
63
Du sa du hadde de på portal hardisk,ikke sant? Er det kun klassisk musikk på lsound? Jeg må vel også ha en bærbar hardisk,da kan jeg vel kjøpe flac filer? Også koble med USB til min NODE2i eller Rega Dac R og bare styrer musikken med min iPad feks. Jeg skjønner ikke at Bluesound ikke støtter HDTRACkS.
Jeg vurderte Nas men jeg synes det er enklere å bruke mobil og hardisk.

Jeg husker ikke hvor stor min er men jeg kobler den rett i Sony UHP-H1.

Du må jo sjekke hvor mye minne du kan koble til da, men det står enkelt i Specs eller manual.

Bare plug and play. Enkelt og greit.

Jeg hører jo endel Klassisk 2L gir ut Klassisk, Folkemusikk og jazz hovedsakelig.

Danke

0
4 Aug 2007
12.385
224
63
På rock osv så synes jeg Streaming er best, Jeg bruker Spotify. Er det noe jeg liker så kjøper jeg Cd på butikk eller nett..

Hvis jeg bare liker det typ litt så Streamer Jeg... Ofte er det bare tre, fire låter på et album typ som fenger.

Sist redigert:
9 Jun 2019
483
58
28
Men kan ikke Bluesound også støtte mere «fysiske musikk butikker» på nett. Jeg vurderte jo Vault2i,den har jo alt som sagt. Den var bare for dyr. Også er det store spørsmålet;skal jeg rippe eller ikke. I så fall blir det cirka kun 50 plater. Da ble Vault2i utelukket. De fleste harddisker i dag om det er HDD,SDD,NAS begynner vel på 1 terabyte. Det holder i massevis. Hører på «To rustne herrer» nå fra Spotify Premium. Utmerket plate til og teste nedre mellomtone.

Danke

0
4 Aug 2007
12.385
224
63
Men kan ikke Bluesound også støtte mere «fysiske musikk butikker» på nett. Jeg vurderte jo Vault2i,den har jo alt som sagt. Den var bare for dyr. Også er det store spørsmålet;skal jeg rippe eller ikke. I så fall blir det cirka kun 50 plater. Da ble Vault2i utelukket. De fleste harddisker i dag om det er HDD,SDD,NAS begynner vel på 1 terabyte. Det holder i massevis. Hører på «To rustne herrer» nå fra Spotify Premium. Utmerket plate til og teste nedre mellomtone.
Ok, men jeg kjøper jo eller laster ikke ned direkte på Sony.

Jeg gjør det på Data/Laptop.. Deretter legger jeg filene på hardisk og kobler til og spiller av fra Sony.

Jeg ripper litt, men huff så ork å rippe hele samlingen. Det er tidsprosjekt..

Nesten like greit å laste ned og øke samling istedenfor å kopiere den.

• Like
Reactions: classic46
9 Jun 2019
483
58
28
Men må din laptop stå på hele tiden når du hører på musikk? Jeg tenker på viftestøy og slikt. Er 7 år siden sist jeg hadde PC. Det går kun iOS produkter,iPad og iPhone nå før tiden. Så enkelt ,og du slipper den Avast dritten. Ja Avast var nå ganske ok etter min mening,men de klarte aldri og stoppe all slags dritt som kom inn på den. Hørte bare vifta begynne og durre som en traktor. Da var det kun en ting og gjøre-formatere hele PCen.

Danke

0
4 Aug 2007
12.385
224
63
Men må din laptop stå på hele tiden når du hører på musikk? Jeg tenker på viftestøy og slikt. Er 7 år siden sist jeg hadde PC. Det går kun iOS produkter,iPad og iPhone nå før tiden. Så enkelt ,og du slipper den Avast dritten. Ja Avast var nå ganske ok etter min mening,men de klarte aldri og stoppe all slags dritt som kom inn på den. Hørte bare vifta begynne og durre som en traktor. Da var det kun en ting og gjøre-formatere hele PCen.
Nei laptop eller iProdukter er jo av.

Hardisk som er flyttbar er det eneste du kobler til feks Node eller Sony.

Jeg setter da den lille HDD oppå Sony.

Jeg tror det går fint å laste ned Flac eller Alac til iProdukter og flytte over på hardisk, men det kan andre svare på.

Jeg har bare vært borti iPhone.

Danke

0
4 Aug 2007
12.385
224
63
Data bruker du bare som et redskap for å laste ned feks Dsd, flacs eller Alac fra nett.

Deretter kan du kopiere filene eller foldere og klistre inn i hardisk. Om du ikke vil ha musikk fysisk på iProdukt så flytter du bare alt over til disken. Jeg synes det er praktisk å ha på Datamaskinen også, er enkelt å hente ut igjen om det skulle behøves.

Hardisk er flyttbar og fungerer akkurat i samme prinsipp som en minnepenn, med unntak at en disk sikkert drar litt mer strøm.

Jeg er ikke ekspert på Apple eller Windows, så bare rett meg eller utdyp dersom jeg misser noe.

9 Jun 2019
483
58
28
Nei,du er flink,du har gitt meg gode tips. Har sett på bærbare harddisker på 1t til 1000lappen,den fungerer sikkert. Jeg trodde jeg kunne bruke Xlo sin software,men det er beregnet for Mac og kanskje min iPad! dbpoweramp er for Windows ,men det går nok fint. Kan jo bruke den gamle traveren iTunes på begge operativsystem. Men jeg leser på Steve Hoffman forum at det hvist skal være mulig og overføre musikk til din iPhone osv... i ALAC,men noen mener flac også. Det hadde vært supert hvis jeg kunne ha hadd den hardware jeg har nå,og kun trenger og kjøpe en bærbar hardisk fra WD feks. Mener tydelig at jeg leste du kunne koble en USB mini utgang til din iPad,deretter laste ned musikk fra nettet og overføre til min iPad,og så til min NODE2i. Men men nå nok kjøpe meg en laptop til rundt 4000kr og en hardisk rundt 1500kr,og så er det vel bare og rippe i vei. Vil da bruke iTunes som et prøve prøveprosjekt. Man blir jo karusell i hodet fordi det er ørten alternativer. Men jeg er ikke sikker på om NODE2i støtter bærbare harddisker. Det er et stort hinder. Mener kunUSB utgangen er til minimal bruke. Skjønner jo selvsagt at det finnes ingen USB minnepenn på 4terrabyte,eller... Så det kan nok gå. Men du har vært grei og gitt meg mye tips. Men det virker som du må ha en konto på Steve Hoffman forum får og få grundige svar. Man skulle jo tro det var PC og Mac folk her inne....

Danke

0
4 Aug 2007
12.385
224
63
Nei,du er flink,du har gitt meg gode tips. Har sett på bærbare harddisker på 1t til 1000lappen,den fungerer sikkert. Jeg trodde jeg kunne bruke Xlo sin software,men det er beregnet for Mac og kanskje min iPad! dbpoweramp er for Windows ,men det går nok fint. Kan jo bruke den gamle traveren iTunes på begge operativsystem. Men jeg leser på Steve Hoffman forum at det hvist skal være mulig og overføre musikk til din iPhone osv... i ALAC,men noen mener flac også. Det hadde vært supert hvis jeg kunne ha hadd den hardware jeg har nå,og kun trenger og kjøpe en bærbar hardisk fra WD feks. Mener tydelig at jeg leste du kunne koble en USB mini utgang til din iPad,deretter laste ned musikk fra nettet og overføre til min iPad,og så til min NODE2i. Men men nå nok kjøpe meg en laptop til rundt 4000kr og en hardisk rundt 1500kr,og så er det vel bare og rippe i vei. Vil da bruke iTunes som et prøve prøveprosjekt. Man blir jo karusell i hodet fordi det er ørten alternativer. Men jeg er ikke sikker på om NODE2i støtter bærbare harddisker. Det er et stort hinder. Mener kunUSB utgangen er til minimal bruke. Skjønner jo selvsagt at det finnes ingen USB minnepenn på 4terrabyte,eller... Så det kan nok gå. Men du har vært grei og gitt meg mye tips. Men det virker som du må ha en konto på Steve Hoffman forum får og få grundige svar. Man skulle jo tro det var PC og Mac folk her inne....
Jeg har ikke Node selv, men det er nok begrenset hvor mye du kan ha på en disk...

På min Sony er det feks begrenset til 500 filer/foldere men hi Rez tar jo opp litt plass.

Jeg tror nok Node iallefall aksepterer en mindre USB hardisk...

Selv min billigere lille Android Streamer aksepterer hardisk, og minnepenn.

Men best du undersøker.
Hifiklubbens telefon info burde klare å gi deg god info om dette.

Danke

0
4 Aug 2007
12.385
224
63
Fant det på hjemmesiden...

Node2i

USB-medier må være NTFS eller FAT32-formaterte. NODE 2i driver også eksterne, bærbare USB-harddisker uten egen strømforsyning.

USB-A (eksterne USB-lagringsmedie

9 Jun 2019
483
58
28
OK,jeg er nødt og Google på det. Kunne ha tenkt meg kanskje 50 til 100 CD-er på USB minnepenn. Det blir nok for lite plass. En plate er vel cirka 750 MB,eller var det filmer? Er det forskjell på USB du kjøper og minnepenn. Husker jeg rippet noen CD-er i wav for noen år siden,og putten USB eller minnepennen i usb inngang på min Marantz CD spiller. Det låt kliss likt som mine CD-er. Jeg kunne ikke høre forskjell... Jeg ser også nå Bluesound sine hjemmesider at USB må være det du sier. Vet du hva forskjell er? Takk.