Nei,du er flink,du har gitt meg gode tips. Har sett på bærbare harddisker på 1t til 1000lappen,den fungerer sikkert. Jeg trodde jeg kunne bruke Xlo sin software,men det er beregnet for Mac og kanskje min iPad! dbpoweramp er for Windows ,men det går nok fint. Kan jo bruke den gamle traveren iTunes på begge operativsystem. Men jeg leser på Steve Hoffman forum at det hvist skal være mulig og overføre musikk til din iPhone osv... i ALAC,men noen mener flac også. Det hadde vært supert hvis jeg kunne ha hadd den hardware jeg har nå,og kun trenger og kjøpe en bærbar hardisk fra WD feks. Mener tydelig at jeg leste du kunne koble en USB mini utgang til din iPad,deretter laste ned musikk fra nettet og overføre til min iPad,og så til min NODE2i. Men men nå nok kjøpe meg en laptop til rundt 4000kr og en hardisk rundt 1500kr,og så er det vel bare og rippe i vei. Vil da bruke iTunes som et prøve prøveprosjekt. Man blir jo karusell i hodet fordi det er ørten alternativer. Men jeg er ikke sikker på om NODE2i støtter bærbare harddisker. Det er et stort hinder. Mener kunUSB utgangen er til minimal bruke. Skjønner jo selvsagt at det finnes ingen USB minnepenn på 4terrabyte,eller... Så det kan nok gå. Men du har vært grei og gitt meg mye tips. Men det virker som du må ha en konto på Steve Hoffman forum får og få grundige svar. Man skulle jo tro det var PC og Mac folk her inne....