Hei! Nå klarte jeg endelig logge meg inn igjen på første forsøk,siden jeg visst trykket feil passord for flere ganger,det mener jeg bestemt jeg ikke gjorde. Men etter dette må jeg lage meg er nytt passord flere ganger for og logge meg inn. Helt merkelig. Jo,jeg tenkte at det samme om hi fi sentralen,de er nok litt for avanserte for meg. Mye snakk om freksvens teorier,det er ikke jeg flink på. Men sikkert mange hyggelig folk der. Men skjønner jo selvfølgig at rommet må være dempet bra,ikke for lite og ikke for mye. Jeg har bare vanlige ting i mitt lytterom. Men kunne tenkt meg et par dempeplater bak høytallerne mine. Men jeg har to tepper jeg har snurret rundt med sånn du får på sybutikker. Jeg har de hver i hvert hjørne bak høytallerene. Dert hjalp en del. En slags bassfeller. He he. Men kunne jo satt en bokhylle bak høytallerne også,det fungerer jo like bra. Men jeg ser mange bruker rookwool. Men jeg blir aldri klok hvor tykk de skal være. Men jeg ser at surround.no selger ferdig bygd svarte akustikkplater til 1000 lappen pr stk. Litt dyrt det. Men jeg tenkte jeg skulle sette opp to bak mine høytallere. Men så er det jo det store spørsmålet;skal man lime eller skru inn med drill? Tror drill er best. Men har mest bare lyst og kjøpe de samme teppene jeg har,og bare sette de med en drill og sånn dings man får bygg butikker. En sånn man setter i taket hvis man skal sette blomster i taket. Husker ikke hva det heter nå! Jeg satt på Gåte på isted via Spotify,du verden de var mikset lyst. Jeg ble lyttetøtt. Har du kunnskap til Audioaktøren i Drammen. Hallvard heter han. Han anbefaler bare varme produsenter som han anser som nøytral. Som en forsterker med 2 ganger 50watt,som spiller bedre enn feks Hegel H360,det kan han jo ha rett i,men alt har jo med matching og gjøre uansett. Han anbefaler Sugden Classe A med kun 30 watt og Spendor høytallere,de rundt 20000kr. Men er skeptisk til kun 30 watt. Men vet at kondensatoren jobber på overtid hele tiden,og ikke slik som klasse AB,som skifter hele tiden på en måte,og det skaper forvrening. Men du kan få like varm lyd i klasse AB forsterker. Han ville bare jo bare selge,men han er hyggelig og han vet hva han snakker om,det er det ingen tvil om. Men 40000kr,det er over mitt budsjett. Nei,jeg tror jeg holder meg til det jeg har nå. Men kanskje Spendor en gang. Hører på Ole Paus nå via Spotify,den plate fra rundt 94,tror jeg. Den har nydelig lyd. Men til og med Ole Paus blir jo bare høyere i lyden etter 2000-tallet. Nei,det er så mange dårlige innspillinger. Jeg så på en Denon forsterke til rundt 2000kr i fjor. Du vet hvis du sparer litt,og venter litt så kan det gå og så selger din gamle forsterker. Men leste i lyd og bilde at terminalene bak forsterker hadde dårlig kvalitet. De støttet ikke store bananplugger. Du fikk jo kontakt,men jeg orket ikke. Klubben skjønte jo ingenting. Jeg spurte engang «kjører du optisk eller coaxial nå» fra NODE2i’en? Han skjønte ingenting. Synd Soungarden gikk konk store deler av Norge. Er spent om en slags butikk som Audioaktøren,eller Hi fi huset kunne ha ordnet flere butikker i Norge. Men da blir de vel en kjede? Men du ofte best service hos de som ikke er kjeder. Men Soundgarden var ganske grei mot meg. De hadde peiling på hva de snakket om,og ga ofte 20 prosent rabatt,er nå litt. Klubben gir jo ingenting.... Men hvor får du high res filer i Norge som du ikke ripper selv? HDtracks er jo ikke Norge. Jeg vet at min NODE2i støtter de,men kanskje ikke nå. Nei,hvis Spotify bare får ut fingeren og setter igang med 16/44khz filer,så kanskje jeg bare bruker Spotify. NAS høres vanskelig ut. Men man får det nok til. Jeg tenkte jo på Vault2i,men har hørt at den skurrer etter en del år,så den orket jeg ikke og kjøpe. Hvis man har hardware fra før av,så kan det bli billigere og like bra som Vault2i. Har tenkt på en NAS fra Segate til rundt 2000kr. Men takk for linken til NAS...