Nvidia Shield + HBO Nordic ?

8 Mai 2012
212
14
18
Hei, som kanskje mange andre gleder jeg med til siste sesong av Game of Thrones, også er jeg straks ferdig med hjemmekino. Og i den forbindelse prøver jeg å finne den beste platformen for å streame HBO Nordic. Er Nvidia Shield et godt alternativ ? Vet HBO er veldig treg på app fronten, så har Nvidia sheild støtte for ihvertfall 5.1 eller 7.1 lyd i HBO Nordic ? Atmos er vel kun Netflix som har foreløpig ? Støtter Nvidia sheild eventuelt atmos ?

Wulfgari

Saarg

0
3 Apr 2007
723
52
28
Problemet er nok ikke Shield. Den takler det meste.
HBO Nordic har ingen app for Android tv, så du må nok bruke caste-funksjonen i Shield. Er det noe jeg har hatt problemer med så er det HBO og casting. Når det først spiller så går det greit, men det har ofte vært feilmeldinger når neste episode starter. Da er det ofte en må tømme cache til chromcast-appen og restarte telefon/nettbrett en bruker hbo appen fra og shield i noen tilfeller.

Testet lyd og det er Dolby digital+ i 7.1 i følge min yamaha her.

Sist redigert:

Saarg

0
3 Apr 2007
723
52
28
Dette er feil. Shield har fått egen HBO app nå. Den fungerer utmerket
Jeg har alltid sett etter hbo nordic på play store og den har ikke dukket opp ved søk. Testet med Hbo Europe og det fungerer som du sier.
Er dette nylig det har skjedd at hbo nordic er det samme som hbo Europe?

Bedda

0
17 Jan 2004
910
0
16
45
Jeg har alltid sett etter hbo nordic på play store og den har ikke dukket opp ved søk. Testet med Hbo Europe og det fungerer som du sier.
Er dette nylig det har skjedd at hbo nordic er det samme som hbo Europe?
Det vet jeg ikke. Men appen har vært noen mnd nå. Brukte å caste før med varierende hell

mogul

0
13 Feb 2007
1.473
0
36
Hva synes dere om bildekvaliteten via HBO her? Synes det ikke blir noe bra bilde. Bedre bilde når jeg ser det på TV(LG) og HBO appen der..

Danke

0
4 Aug 2007
12.330
195
63
Hva synes dere om bildekvaliteten via HBO her? Synes det ikke blir noe bra bilde. Bedre bilde når jeg ser det på TV(LG) og HBO appen der..
HBO har aldri hatt spesielt bra bilde og det er for lite signal på HBO Nordic mht abbonenter i Norden iforhold til feks Netflix. Er helt greit her men jeg har en plasma/ eldre tv.

(Så det tydelig på GOT premierer da nettet til Hbo knelet og hadde dårlig bilde)
Var mye om det på nettaviser også.

Om tv har bedre bilde, så er det nok fordi Hbo appen som Jeg regner med var der fra fabrikk er spesielt anpasset for tvn din.

27 Aug 2009
6.287
28
48
HBO har aldri hatt spesielt bra bilde og det er for lite signal på HBO Nordic mht abbonenter i Norden iforhold til feks Netflix. Er helt greit her men jeg har en plasma/ eldre tv.

(Så det tydelig på GOT premierer da nettet til Hbo knelet og hadde dårlig bilde)
Var mye om det på nettaviser også.

Om tv har bedre bilde, så er det nok fordi Hbo appen som Jeg regner med var der fra fabrikk er spesielt anpasset for tvn din.

Samsung TV leveres med HBO app. Jeg har tre år gammel LG, og
HBO app kom i slutten av mars. Har sett på en del serier, og det er ingenting å si på billedkvalitet, WestWorld, True Detective og de to siste sesongene av Bosch. Ser ikke på GOT, men sjekket en del av de «vanskelige» episodene. Når man filmer i mørket med lite lys, i Irland, så er det ikke lett. Jeg hadde nok godtatt at enkelte scener var mørke. GOT foregikk jo for noen hundreår siden. Netflix, Viaplay, Amazon og Rakuten TV er også bra, og bildet er bra med en gang. På HBO er bildet de 10 første sekundene helt jævelig, og så blir bildet akkurat som det skal være. Forskjell på apper og elektronikk i forskjellige TV ? Helt klart. Men blir ikke testet av de som driver med TV tester ....

Sent from my iPad using New Forum mobile app

20 Aug 2011
71
0
6
HBO er også i Altibox Fiber TV appen for NVIDIA Shield TV.
HBO kvaliteten er langt dårligere enn Amazon Prime og YT Premium.

Amazon Prime og YT Premium har også 4K + HDR uten å kreve en ekstra krone også.

Streaming er ikke noe fokus for HBO, og derfor de gir F.
HBO har også en TV Serier som ikke har en eneste episode. HBO er dårlig og rotete.
Netflix har jeg aldri likt, og er overpriset.

Jeg bruker kun Amazon Prime og YT Premium. Hopper på DC Universe og Disney+ når de kommer til Norge.

Sist redigert: