Norsk Tv i Pattaya ,Thailand

c2h5oh

0
5 Jan 2008
85
0
0
På noen barer i Pattaya vises norsk tv ( nrk 1 osv),
er der noen som har peiling på hvordan det lar seg gjøre ??
Har hus der nede ,og det hadde vert fint å fått in nyheter osv.
( slippe å høre den jævla Thai kakkling for ei stund )
Er der og mulig å få in Canal D og Viasatt ??

På forhånd takk

c2h5oh

24 Sep 2006
8.123
0
36
Lunner/Hadeland
c2h5oh skrev:
På noen barer i Pattaya vises norsk tv ( nrk 1 osv),
er der noen som har peiling på hvordan det lar seg gjøre ??
Har hus der nede ,og det hadde vert fint å fått in nyheter osv.
( slippe å høre den jævla Thai kakkling for ei stund )
Er der og mulig å få in Canal D og Viasatt ??

På forhånd takk

c2h5oh

Det er ikke mulig.

xnerox

0
12 Jul 2008
102
0
0
Kan virke slik, hehe.
Men det er nok mulig, jeg har en kamerat som har kanaler fra hele verden,
så at det ikke skal være mulig gjennomføre i Thailand, virker for meg
veldig lite realistisk. Så igjen, det var igjennom et hacket slikt.. kort,
som du putter inn i parabol saken, men jeg vet ikke selv hvordan det funker.

tZar

0
2 Aug 2003
1.273
0
0
Problemet her er ikke å få abbonomentet, men å klare inn å ta inn signaler fra den aktuelle satelitten.

Såvidt jeg kan se så har ikke hverken 5 grader øst eller 1 grad vest et footprint som dekker Thailand. Har en følelse av at man må igang med noen gigantiske skåler hvis det skal være håp

19 Jun 2006
3.153
0
0
Kan være streamet web-TV. Jeg har filippinske kanaler på min TV her i Norge via internett. Er igrunnen mektig imponert over kvaliteten vist i fullskjerm på min Panasonic 42". Koster også kun $32 for 3 måneder. 8)

EldarH

0
20 Jun 2008
1.245
0
0
Har man internett kan kanskje Slingbox være en løsning?

Har aldri prøvd det, men lest en del om det.. Virker som et bra produkt..

31 Mar 2005
172
0
0
Euchannels

Scandi bar i beach road ved soi 13 viser sport fra nrk og tv2 pluss en del andre norsdiske kanaler.
Se euchannels.net

c2h5oh

0
5 Jan 2008
85
0
0
Takker for alle svar.

Har hørt om slingbox men,vet ikke helt hvordan den fungerer .
Vil prøve å finne ut litt mer om dette .

C2h5oh

26 Des 2008
461
2
18
Du kan ikke få noen norske kanaler via parabol, så det kan bare glemme. Trandsponderne (antennene) i satellittene peker mot Skandianvia, i Spania må du f.eks ha en parabol på 3 m for å få de inn (borsett fra Canal Digitals HD-kanaler - men heller ikke dem har du noen mulighet for i Thailand).

Via Internett kan du se NRK-produserte sendinger gratis, men ikke utenlandske programmer som NRK har kjøpt. Tilsvarende for TV2, men de må du betale for.

Det finnes flere piratfirmaer som streamer de fleste kanaler, også her må du betale, men de er relativt "seriøse". Du kan også finne privatpersoner som streamer ut om du leter og er heldig.

For å få akseptabel kvalitet (som en dårlig, gammel VHS-film) på en 40" TV må du minst ha 1 Mbps Internettforbindelse. Kommer du opp i 3-4 Mbps blir bildet bra.

Skal du streame selv hjemmefra, må du huske at en typisk Internettforbindelse er 5 Mbps til deg, men bare 1 Mbps fra deg - så da ligger flskehalsen der. Du må altså ha et dyrt SDLC-abonnement eller fiber for at det skal bli bra.

Oslo85

0
4 Des 2012
6
0
0
Slingbox

Satelittene dekker ikke så mye i Thailand. Jeg har satt opp en slingbox 500 med en Get hd Pvr dekoder i Norge og streamer alle kanaler til Thailand.
Har 30mb nedlastning og 10 mb opplastning.

Tror det er 10 mb nedlastning i Thailand. Fungerer som en drøm.

Anbefaler slingbox 500 for å streame og Boxee box som du kobler til tv'en i Thailand for å motta.
Søk på slingbox boxee box på youtube for å finne ut mer.

27 Jun 2009
147
0
0
Spania, scandinaviske kanaler, virker av og til,,, periodevis-mye hakking og håpping på bilder og lyd, slingbox e vist anbefalt blandt spania nordmenn, scan-sat radio via internett og tidvis greit tv bilde. E min hværdag d.Går heilt fint. Rtve.es om det e heilt svart.

greit og vite,veit du.