Norsk toll/moms på projektor fra USA

16 Des 2002
18
0
0
Er det noen som har erfaring med å bestille prosjektor fra utlandet? Er det toll på prosjektorer, og i tilfelle hvor mye?

Vil bestille meg en InFocus x1, men er usikker på hvor jeg kan få tak i en. Hva med strømforsyning når man bestiller fra USA? Får man tak i adaptere som gjør at den kan brukes i Norge?

Hos www.projectorpeople.com kunne jeg få projektoren for $1499 uten amerikansk "sales tax", dvs. 10600 kr med dagens kurser. Med norsk moms havner jeg da på 13150 kr. Er det noe feil med mitt regnestykke? Jeg vil ikke ha noen overraskelser når jeg skal hente pakka...

Alle tips om steder å handle og andre ting mottas med takk fra ivrig førstegangskjøper!

Johan Telstad

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.477
283
83
45
www.avforum.no
Hei!

Ditt regnestykke ser ut til å gå opp fint... Du må legge til frakt naturligvis, men ellers ser det greit ut... Når det gjelder powersupply, har de fleste multisystem 100-240v, men dette bør du sjekke videre med forhandler i USA.

16 Des 2002
18
0
0
Takker!
Det er greit å bekreftelse fra noen som vet hvordan det funker. Venter på bekreftelse fra USA på powersupply, og hvis alt stemmer bestiller jeg på flekken!

God jul til meg!!!

:)

17 Des 2002
96
0
0
Dersom den kun har 110V, er jo et alternativ å kjøpe en transformator. Broren min kjøpte Xbox i USA, som kun hadde 110V, og kjøpte transformator hos Clas Ohlsson til ca kr 500. Funka fisefint!

Eneste problemet er forsåvidt at den er ganske tung...

-Steffan

19 Des 2002
679
0
16
www.paal.org
Spenning

På Projectorcentral sin side om X1 står det 100-240V.

Hadde vært supert om du hadde rapportert dine erfaringer med en slik handel her. Er interessert i å gjøre det samme :)

16 Des 2002
18
0
0
100-240 V var det de sa hos Projectorpeople også. Eneste problemet er at jeg sannsynligvis ikke får bestilt før etter nyttår. De måtte ha en wire transfer før de kunne sende prosjektoren. Føles litt skummelt å sende masse penger til andre siden av kloden på forskudd, men ser ingen grunn til å tvile på at det er et seriøst firma. De har da også topp-rating hos Tom's Hardware, og jeg vil ha prosjektor nå... har ventet lenge på en DLP-pj med riktig spek. og pris...

jt

19 Des 2002
679
0
16
www.paal.org
Projectorpeople...

...virker jo veldig seriøse. Tror ikke at det er noesomhelst å være redd for. Er veldig sugen på å bestille jeg også. Men har lyst til å ta en titt på den først mhp. regnbuer. Regner dog med at det ikke er noe problem. Har sett på Plus Piano og Nec LT260 uten å se regnbuer før.

Hadde vært supert om du kunne ha gitt en minireview her etter at du har fått den da! Please! :)