Hei! Jeg er nytt medlem her,så jeg er veldig spent om jeg får noen svar..... Som sagt jeg har en tråd om dette fra før,under der det står «det store nye streaming»,men fikk ikke noen respons der. Har også en tråd her inne fra før av på Generell HTPC,så kanskje dette er den rette forum avdelingen? Men ingen respons da heller😞. Så jeg prøver meg på nytt igjen. Skjønner jeg må ha en billig laptop og et billig drivverk,billig siden jeg kun skal bruke den til og rippe mine CDer til en NAS,og så overføre min CDer til min NODE2i fra Bluesoud. Har hørt at drivverk ikke har noe og si for lydkvalitet,heller hvilken software man bruker,som iTunes,dbPoweramp. Siste nevnte skal visst være noen av de beste. Den ripper til og med pre emhasis CDer. Det er meget viktig for meg. Jeg vet at NAS kobles til nettverket. Så betyr at jeg kan koble en NAS direkte til min ruter, som befinner seg i annet rom enn i det rommet jeg har mitt stereo anlegg,eller til min switch som jeg har rett ved min stereo. Etter ripping så overfører jeg mine filer til Bluesound sitt bibliotek. Alt dette skjønner jeg. Men jeg vil gjerne vite hvilke rippe software programmer er best til mitt bruk,siden jeg har to pre emhasis CDer. Det er to 80- talls pressinger med Floyd som er verdt en del på nett. Så hadde vært fint og høre fra andre NODE2i eiere-hvordan gjør dere det? Hvilken NAS bruker dere? Hvilke rippe programmer er anbefalt til pre emhasis CDer? Hvilken billig PC laptop? Hvilken drivverk? Er iTunes bra nok til andre CDer uten pre emphasis? Jeg tror Bluesound støtter ALAC. Hvilke format anbefaler dere? Flac,Wav,ALAC... Jeg har sett på NAS i prisklassen rundt 1700kr. Da jeg har rundt 200cder,så en 1terabyre bør holde i massevis. Så si alle bruker jo en NAS,eller en annen form musikkatreamer/server. Det er viktig at lyden blir prikk lik CD-ene. Det har jeg lest på nettet at det kan være slitsomt om du er nøye på lyd. Masse trial and error før du får flyten. Hadde vært deilig og styre musikken fra min iPad,slik jeg gjør nå når jeg streamer musikk fra Spotify Premium. Takk!
Sist redigert: