Det begynte forsiktig med innkjøp av en billig C370 som funka helt fint - i 14 dager.
Da ble den monoforsterker.
Jeg er ikke den eneste som har opplevd dette, og regnet med å småfikse selv, men jeg ser fort at det er dårlig kvalitet på håndarbeid, komponentvalg og pcb. Loddinger har blitt dårlige, og baner har løsnet rundt loddepader.
Den spilte bra i 14 dager, skal den kastes eller restaureres?
Demonteringen begynte, kjøleelementer, bakplater, motherboard osv.
Dette ender som et restaureringsprosjekt, ikke fordi forsterkeren er unik, men artig å se om den kan forbedres.
Foreløpig plan er å bytte alle kondensatorer, rele, effektmotstander, transistorer osv. Øke verdier der det er forsvarlig, og bedre toleranser der det er mulig.
Kortene blir loddet om, kjølepasta/isolasjon byttes.
Hva som skjer underveis er ikke godt å si...
Men nå har jeg to spørsmål til ærede forum;
Har noen service skjema til NAD C370?
Har noen mulighet til å poste bilder av C270?
Planen var en billig C270 senere, noe sier meg at den får samme behandlig og da legger jeg opp et ite lager av felleskomponenter.
Så trenger bilder for å se likheter.
På forhånd takk.
Fortsettelse følger..
mvh
Stein
Da ble den monoforsterker.
Jeg er ikke den eneste som har opplevd dette, og regnet med å småfikse selv, men jeg ser fort at det er dårlig kvalitet på håndarbeid, komponentvalg og pcb. Loddinger har blitt dårlige, og baner har løsnet rundt loddepader.
Den spilte bra i 14 dager, skal den kastes eller restaureres?
Demonteringen begynte, kjøleelementer, bakplater, motherboard osv.
Dette ender som et restaureringsprosjekt, ikke fordi forsterkeren er unik, men artig å se om den kan forbedres.
Foreløpig plan er å bytte alle kondensatorer, rele, effektmotstander, transistorer osv. Øke verdier der det er forsvarlig, og bedre toleranser der det er mulig.
Kortene blir loddet om, kjølepasta/isolasjon byttes.
Hva som skjer underveis er ikke godt å si...
Men nå har jeg to spørsmål til ærede forum;
Har noen service skjema til NAD C370?
Har noen mulighet til å poste bilder av C270?
Planen var en billig C270 senere, noe sier meg at den får samme behandlig og da legger jeg opp et ite lager av felleskomponenter.
Så trenger bilder for å se likheter.
På forhånd takk.
Fortsettelse følger..
mvh
Stein