AC/DC - No Bull
Jeg har sett og lyttet til deres Blu-ray konsert AC/DC NO BULL.
Et band som oppsto i Australia sånn ca i 1973…
I 1973 startet Malcolm Young og Angus Young AC/DC, og fikk med seg bassist Larry van Kriedt, vokalist Dave Evans, og Colin Burgess som trommeslager. De fikk ideen til navnet AC/DC etter å ha sett denne påskriften bakpå en symaskin. Navnet er abbreviasjoner for vekselstrøm / likestrøm.
Denne konserten er filmet live Juli 1996, the Plaza De Toro De Las Ventas. 22 av deres sanger. Angues Young, Malcolm Young, Brain Johnson, Cliff Williams og Phil Rudd.
Angus med sin karekteristiske skoleuniform og noe spesielle spillestil vet alle noe om. Dette er vel nærmest AC/DC sitt varemerke.
Back in black, shot down in flames, thunderstruck, girls got rhythm, hard as a rock, shoot to thrill, boogie man, hail caesar, hells bels osv…
Dette er noen av sangene.
Sjekk disse bildene og bruk 5 min på å se på menyene før du bestemmer deg..:mrgreen:
nydelige bilder med god bildekvalitet. Synd man ikke kan si det om resten av denne BD...
Bildekvaliteten:
Dettte er som i de gamle, og jeg mener virkelig i de gamle VHS dager. Bildet er fylt av støy og uro. Dette er rett og slett elendig.
Lyden:
Bedre med Dolby Thrue HD 5.1. AC/DC lyder vel så bra som de noen gang har gjort.
Selve konserten er fandenivolsk gjennomført og det er vel slik nostalgiske head bangere ønsker det skal gjøres. Man får absolutt lyst til å dra luft gitaren til kjente låter. Men jeg syns selve innledningen er vel verdt en titt. Menyene hvor du skal avgjøre vilke lydspor du vil ha. Dolby True HD eller PCM i to kanaler?
Elendig bildekvalitet, disse bildene er dessverre slik det er...
utover dette vil jeg jo si at jeg husker bandet førstegang jeg kom i befatning med dem over musik kanalen MTV i sin tid. Der mitt på scenen stotret det fram en svett kar i en alt for liten, gammelmodig skoleuniform og spilte gitar mens svetten sprutet fra hans head banger hode. Han trampet trommistens takt med bena mens han spilte. En skjelsettende opplevelse.
Når jeg head banger og spiller luftgitar så er det Angus jeg er. Sånn er det bare med det saken.