Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker

30 Sep 2009
15
0
0
Music Angel kt88

Selvsagt lyser rørene i forsterkeren. Du kan jo henge en Juleduk med Nisser over slik at du slipper å se lyset da hvis det absolutt er så viktig.

zeezar

0
31 Jan 2007
6.567
0
0
Noen som vet om noen som tar denne forsterkeren til overhaling? Jeg har noen tørre smell/høye knepp i den ene kanalen med uregelmessige mellomrom.

Gi gjerne beskjed på PM.

19 Sep 2011
63
0
0
ombygging

tror jeg har spørt om dette før, husker ikke helt.

men er det noen som har erfaring med og bygge om denne forsterkeren til en mono effektforsterker? vurderer og kjøpe en til og starte prosjekt, men vill ha folks meninger.

var og henta en i dag, og skal teste den for første gang i morra, på vienna acustics først og så mine pioneer stativ høytalere. blir artig og høre hvordan det blir :)

men igjen, om folk har erfaring med ombygging så tar jeg imot med åpne armer :)

19 Sep 2011
63
0
0
nååå lurer jeg litt

prøvd forsterkeren på mine pioneer høytalere som har stått ubrukt, i 4 mnd, og fungerte fint før det. nå med music angel koblet til, så er det akuratt som at den venstre høytaleren er sprengt, eller noe, nesten som at det blafrer i elementet, men ikke noe er ødelagt, er dette noe som er vanlig i starten?

forsterkeren har stått på i ikke mer enn en halv time, vill det bli bedre med tiden eller er det noe annet som kan være feil? prøvd med 2 forskjellige kabelsett også.

utifra hva jeg kan se så er alle røra på plass.. ikke noe mellomrom mellom de.

koblet kablene på 0 og 8 omh.. og bryteren bak er ned

19 Sep 2011
63
0
0
satte bryteren bak opp

det hjalp en del :) men fortsatt noe som kunne vært bedre :p klarer ikke helt og sette fingeren på det :)

den bryteren bak hva er det?

NSXer

0
12 Mar 2006
3
0
0
62
Har fått en mkIII til hybelen nå (bruktkjøp), og det låter virkelig bra men jeg har fått et problem med tilkobling av kilder. Alt fungerte OK de første dagene, men etter at den ikke ble avslått en natt og sikringen var gått på morningen så har jeg følgende case:

En Pinell radio hvor signalet hentes fra headset-utgangen, fungerer uten problem. Også når jeg skrur opp volumet på radion (så har jeg fjernkontroll på lyden...) Med en gang jeg kobler noe som helst annet på, så gnistrer det over kontakten og 220V-kursen slås ut. Jeg aner en liten krypstrøm på annet utstyr i nærheten. Jeg har prøvd DAC, billig TV-dekoder, en SonyEricsson BT streamer og direkte fra audio out på TVen (Samsung). Jeg har også testet på alle tre inngangene.

Det gnistrer HVER gang utenom med Pinellen, og sikringen går. Noe hint om hva det kan være og hvordan jeg løser problemet? Har ikke hatt oppe og sjekket bias-justeringen. Kan det være at bias er justert feil/ for høyt? Kan feil i rørene forårake noe sånt?

Er det ikke mulig å finne signal out for å drive sub?

28 Feb 2006
691
0
0
Denne forsterkeren er mer enn verdt pengene. Kjøpte den for et par månder siden men fikk ikke lov å ta den ned i stuen fordi den var for HARRY. Nå er efferktforsterkeren min på vei til ny eier, og fikk lov å ha denne til ny er på plass. Og jeg kan bare si at dette låter utrolig bra og spiller med utrolig god fylde og det låter virkelig magisk.

Knag86

0
11 Aug 2010
412
0
0
Hei,

Har tenkt meg litt musikk til soverommet og da tenkte jeg MA KT-88 kombinert med B&W CM 1 / 5 eller CM 7. Vil den klare alle disse høyttalerene?

Takker for alle svar.

13 Des 2007
9.877
31
48
Knarvik rett nordom Bergen
Knag86 skrev:
Hei,

Har tenkt meg litt musikk til soverommet og da tenkte jeg MA KT-88 kombinert med B&W CM 1 / 5 eller CM 7. Vil den klare alle disse høyttalerene?

Takker for alle svar.

Har testen den på CM9 og det funket fint på 8 ohm utgangene, var stor forskjell på 4 og 8 ohm utgangene. Gikk seff tom når volumet kom til 11-12
Men spilte nydelig og luftig-
Hvordan den er på de mindre vet jeg ikke.

8 Feb 2014
57
0
0
Hei,

Er det noen som har formening om kvaliteten og "komponent-innhold" på MA KT88 som blir bestilt i dag - ift. 2007-2010 modeller?
Er det de samme nettbutikkene som er oppgitt i 2007-2010 som gjelder fortsatt?
Hvordan er det med tilgangen på disse små-rørene som anbefales?

Vurderer å teste en :)

13 Des 2007
9.877
31
48
Knarvik rett nordom Bergen
Hei,

Er det noen som har formening om kvaliteten og "komponent-innhold" på MA KT88 som blir bestilt i dag - ift. 2007-2010 modeller?
Er det de samme nettbutikkene som er oppgitt i 2007-2010 som gjelder fortsatt?
Hvordan er det med tilgangen på disse små-rørene som anbefales?

Vurderer å teste en :)

Anbefales å kontakte den norske importøren (Mala Audio), da den da er laget for våre høye spenning, 230-250V + noe oppgradert fra fabrikk

12 Nov 2008
177
0
16
Hei, er det noen som husker posten til Kjell B. om smårørkombien han etterhvert fant som etter hans mening ga denne forsterkeren enda bedre lyd? Virker som MA-forumet er borte, så da det ble verre å finne fram.

ask4me2

0
Medlem av ledelsen
11 Aug 2004
14.902
30
48

johnny1

Medlem
31 Mar 2020
2
0
1
hei! har en music angel som jeg gjerne vil bruke til to fronter i et hjemmekino/stereo oppsett. AV receiver er denon 4500h, den strekker igrunnen ikke til for å mate xtz 99.36 høyttalerne. er det mulig å bruke pre-out fra denne til rørforsterkeren? og i så tilfelle..hvordan går jeg fram for å sette volum/gain riktig på music angelen, da volum vil bli styrt via receiver