Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker

19 Okt 2010
1.331
0
36
Hallois.
Kjøpte meg nettopp en brukt kt 88.(XD800mkiii)med original rørene i.Er ca 1.5 år.
Har den på Klipsch rf63 og Oppo95eu. Lydmessig er den topp, men vil nok bytte rør for å få frem mellomtone og bass mer. Hører mye på metal.
Lydtrykk kan ikke sammenlignes med oppo'n balansert på Emotivaen, men får en roligere lyd med Kt88'n. Spesielt på litteldre musikk. Liker tung og hard bass, men vil også ha den fine mellomtonen og diskanten som RF har.
Noen tips på rørpakker og event. hvor en kan kjøpe de?
Har lest igjennom hele tråden, men håper på direkte svar på rørpakker som fungerer og hvor en kan kjøpe de. Ser det er mange alternativer der ute.

13 Des 2007
9.877
31
48
Knarvik rett nordom Bergen
dottidott skrev:
Hallois.
Kjøpte meg nettopp en brukt kt 88.(XD800mkiii)med original rørene i.Er ca 1.5 år.
Har den på Klipsch rf63 og Oppo95eu. Lydmessig er den topp, men vil nok bytte rør for å få frem mellomtone og bass mer. Hører mye på metal.
Lydtrykk kan ikke sammenlignes med oppo'n balansert på Emotivaen, men får en roligere lyd med Kt88'n. Spesielt på litteldre musikk. Liker tung og hard bass, men vil også ha den fine mellomtonen og diskanten som RF har.
Noen tips på rørpakker og event. hvor en kan kjøpe de?
Har lest igjennom hele tråden, men håper på direkte svar på rørpakker som fungerer og hvor en kan kjøpe de. Ser det er mange alternativer der ute.

Skifter en til bedre smårør, får en eit godt løft i lyden. (gå fra en ca 10.000 transistor til 40.000 opplevde jeg det.
Men uansett et løft i lydkvaliteten.
En kan ikke få 50watt mer i bassen, men en kan tune den til å spille fastere f.eks i bassen med andre rør.

Se i smårør tråden, der står det om mange mange.

http://avforum.no/forum/receivere-forsterkere/66902-gode-sma-ror-music-angel-xd-800-kt88.html#post831737

Mye lesestoff ja..og smaken er som baken så en må nesten teste selv.

GE5814A fra 50-60 tallet og riktige greyplater, ytterst i ECC82 posisjonen og Telefunken Diamond ECC85 i mitten eller Phillips holland "A frame" ECC85 i mitten er også konge, om ikke bedre.
"A-frame" kjennetegnes av en ramme inni røret øverst som ser ut som en A.
Finnes bilder på MA-forumet.
Men det er så viktig at det er riktige rør, for å få lyden en er ute etter og det er så lett å bomme på modellen da det er så mange typer.

Du må nesten se..ser du på MA forumet, så se etter "lovemusikks kombi" som jeg helt tifeldig testet, som viste seg å vere god knall, til en delvis rimeligt pris, selv kjøpt fra Motron. Husker ikke helt hva det var.

Men her teller nok og hvilke høyttalere en har.

Se og eget forum om MA kt88 for nyere oppdateringer.

Som du ser i signaturen min har jeg solgt min, men på sikt kjøper jeg ny, for er noe eget kos og lyd med rør, og da denne kvalitet lydmessig kunne måle seg med Krell forsterkeren jeg hadde før, er det ingen tvil.
Den fortener andre rør.
Men gjør som Kjell har skrevet hundre ganger til folk, kjøp gjerne brukte rør på ebay billigt for å teste, så kan en evnt senere kjøpe hos norske Motron, for da koster røra litt, men er med garanti.

16 Okt 2011
1.170
0
36
Skal ikke drive egenreklame, men spør likevel:
Vurderer å selge min nyinnkjøpte Music Angel KT-88.
Ikke brukt mer enn 30 timer! Har vært brukt på Klipsch RF-62 med glimrende resultat, men må dessverre selges på grunn av andre pengekrevende prioriteringer. Noen som kan være interesserte?
Kontakt meg på IM

16 Okt 2011
1.170
0
36
Hei! Det kommer et lite smell når jeg bytter mellom triode/pentode, og enkelte ganger når jeg slår MA'en av, tar høyttalerne skade av dette smellet?

13 Aug 2011
571
0
0
Noen som har erfaring med Music Angel og ELAC?

Får et par med 330.3 om ikke så lenge, men har ikke annet enn en NAD C356 for nå, som ikke er noen knall match med ELAC. Men det er visstnok rør!

EDIT: Planen var å bi-ampe med to stykker. :)

19 Okt 2010
1.331
0
36
Ble 2 stk Philips VALVO A frame - PCC88 / ECC88 / 6922 Tube tidlig 70 tall på meg her i kveld. Har ikke fått hørt så mye enda, men merker at bassen er mer med. Spesielt på lavt volum er den mer med nå enn hva den var med original rørene. Får teste på litt volum i morgen når ongan e ut. Er virkelig kos med rør når den trykker på lavt volum også. Merker at metallmusikken får en bedre lyd også. Å så fint lys det ble da......8)
Mangler bare å få dempet mellomtonen litt nå så er alt på G. Tips???

erys

0
18 Des 2006
1.820
0
0
VegaVe12f skrev:
Hei! Det kommer et lite smell når jeg bytter mellom triode/pentode, og enkelte ganger når jeg slår MA'en av, tar høyttalerne skade av dette smellet?
Du må nesten definere "lite smell" noe mer. Det er ikke unormalt at det kommer et forholdsvis lavt "smell/knepp".
OBS!! Volumkontroll skal ALLTID være skrudd helt ned når du slår av/på eller bytter mellom triode/pentode.

trosse

0
20 Nov 2005
50
0
0

Som det påpekes, bytter mellom triode/pentode skjer alltid med volum på 0 eller forsterker av.
Det samme gjelder når forsterker slås av,skru volum på null eller bytt inngang.
Kneppet som kommer når den slås av "feil" er neppe bra for høytalerene,i alle fall ikke bra på bånn halm på volum.

13 Feb 2006
16.436
0
0
Det skal vel mye til før høyttalerne tar skade av dette, det vil nå jeg tro?

Smellet / kneppet er antakelig en DC-transient som oppstår i en eller annen krets, men jeg ser ikke for meg at dette kan være skadelig.
Pass uansett på at volum er regulert til minimum, før du slår av forsterkeren.

16 Okt 2011
1.170
0
36
Takk for svar! Er ikke noe stort smell, men et lite smell/knepp som dere sier, men det kan være ganske kraftig noen ganger!

1 Sep 2011
3
0
0
39
Det smellet har jeg i min MA også, uansett om volumet er på minimum. Både når jeg skrur av forsterkeren og når jeg bytter mode.
Får google meg fram til eller annen DIY guide og finne fram loddebolten...
Sabla irriterende. Vurderer og å fjerne bryteren helt så den alltid står i ultralinear, men har ikke funnet lett nok guide enda:p

Bruker den forresten på RF83...

13 Des 2007
9.877
31
48
Calibreeze skrev:
Det smellet har jeg i min MA også, uansett om volumet er på minimum. Både når jeg skrur av forsterkeren og når jeg bytter mode.
Får google meg fram til eller annen DIY guide og finne fram loddebolten...
Sabla irriterende. Vurderer og å fjerne bryteren helt så den alltid står i ultralinear, men har ikke funnet lett nok guide enda:p

Bruker den forresten på RF83...

Eg husket jeg hadde sånn og i den første forsterkeren, men forsvant til slutt av en eller annen grunn. Om det skyldes rørbytter eller noe annet husker jeg ikke

13 Des 2007
9.877
31
48
Leter du etter høyttalere til rør?

Her er meget gode høyttalere til MAen.

Triangle Altea EX og kan tenke meg dyrere modeller av Triangle låter, ja..sinnsyk.
Disse var så pass bra at jeg savner dei..

Dei toler ikke så mye effekt, men funker greit med monoblokkene til Electrocompaniet og MA7000 til Mcintosh men da kan en ikke skru så mye mer enn 9-10 på volumet hehe..
Men på rør er lyden svinbra, etter laaang innspilling. For det tok sin tid å spille dei inn.

Så her er noen smakebiter selv om det er filmet med mobil for nokre år siden.

Med en dyrere modell av Rotel forforsterker som funket veldig bra.

Først i en kjellerstue:

mitt anlegg - YouTube

Så i en stue i et eldre hus, der låt det flott.

HIFI Amplifier Music Angel Mitt anlegg pre amp Rotel speakers Triangle Altea chord - YouTube

Music Angel XD800MKIII kt88 speakers Triangle Altea EX pre amp Rotel kabel Chord - YouTube

OG litt rølpetesting med Hegel og MA som leverer kraften.

Bra trøkk og dynamikk med flere elementer. Det er det ingen tvil om.

Music Angel XD800MKIII kt88 speakers Triangle Altea EX pre amp Rotel kabel Chord - YouTube

heime hifi - YouTube

14 Jan 2008
1.304
0
36
Mulig det er nevnt på en av de 179 sidene i tråden, men hvordan er lyd signaturen? varm? hegel? eller?

overaskende lite brukt å se av denne.

31 Des 2005
507
0
0
43
Warwick skrev:
Ble 3200,- inkl frakt. Så får vi se hva UPS/Staten skal ha etterhvert.

Ble det noe ekstra her? Jeg ser de har tilbud på 599$ nå og jeg har siklet på en slik en lenge. Mulig jeg må be nissen ta med seg en til jul :)

AvB

0
3 Sep 2012
146
0
0
Kjøpte en brukt MA KT88 i dag for 2000kr med nye rør. Var egentlig ikke i planene å starte med rør riktig ennå siden jeg har andre prioriteringer i oppsettet, men nyskjerrigheten samt en god pris gjorde at jeg bare måtte.

Etter at jeg fikk koblet den opp så gikk det ikke mange minuttene før jeg fikk følelsen av å ha gjort et kupp.

Meget fornøyd :-D