Multikanals musikk

5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
Får også ta med en av årets fineste utgivelser (IMO):

mystery_zpsi0objnac.jpg

Så får man håpe på at det kommer flere multikanals utgivelser fra The Alan Parsons Project!!!!!!

Svarer på mitt eget innlegg, photobucket skulle plutselig ha en haug med penger for å hoste bilder - innlegget handler selvsagt om multikanalsutgaven av Tales of Mystery and imagination.

Nå er denne på vei, kommer i november:

eye_in_the_sky.jpg

http://cdon.no/musikk/alan_parsons_...xset_edition_(3cd+blu-ray_audio+2lp)-41003593

1982 - Eye in the Sky i en 35 års jubileumsutgave, vinyl, cder og heldigvis en hi-rez multikanalutgave på Blu Ray Audio. Med tanke på forrige utgave og at det er Alan Parson (mannen som mikset Dark Side of the Moon for F!) som står for mixingen, så kommer dette å bli fantastisk!

Det ryktes om at det kommer en enkeltstående Blu Ray utgave på et senere tidspunkt - hvor man nok slipper unna med et par hundrelapper. Selv river jeg nok i en tusing for å få hele pakka! For dette var en stor favoritt på 80 tallet, spiller den stadig enda. Tror dette blir årets utgivelse for meg.

Turn of a Friendly Card, I Robot, Pyramid osv - bare kjør på - jeg handler alle!!!! :mrgreen:

Danke

0
4 Aug 2007
12.328
195
63
Hvor får man DVD-audio på nett?

Og hvilken utgivelser er bra? Er altspisende for det meste selvom jeg ikke forstår så mye av det som kalles modernisme

fiske

0
8 Sep 2009
174
0
16
Spørsmålet er jo om DVD-Audio lever. Ja, det gjør det, men det er begrenset med utgivelser.
Tenkte jeg kunne gi deg noen linker som gir deg en peker til andre som er opptatt av multikanals musikk. Enten det er i SACD, DVD-Audio,BluRay Audio eller andre formater som Q8, CD4, DSF osv.
Denne linken er jo litt informativ; http://www.avsforum.com/forum/112-surround-music-formats/2424490-dvd-audio-sacd-dead.html
Andre siter som jeg syns er bra er:
http://www.quadraphonicquad.com/forums/forum.php ; Her er det blant annet polling av diverse multikanals releaser inkl. DVD-Audio.
http://forums.stevehoffman.tv/ ; Steve Hoffman forumet er et oppkomme av informasjon. Steve er i min mening blant de beste mastering ingeniørene. Mange av de beste masteringene står han bak.

For kjøp så er det nok, Amazon (.com og .co.uk), discogs.com, ebay som er de beste kilder.
Jeg har selv rippet alle mine DVD-Audio'er til flac Mister selvsagt bildet på skjermen/TV, men det er for meg ok.
Anbefalinger. Hmmm. Har mye klassisk; Bach, Beethoven, Mozart osv.
Annet DVD-Audio multikana; Porcupine Tree, R.E.M.; Blue Man Group, Neil Young, Talking Heads.
En av de nyere fra 2016 som er bra er The Pineapple Thief "Your Wilderness".

tror dette gir deg litt input hvor jeg leser og søker.

2 Feb 2004
1.870
9
38
65
avforum.no
5.1 lyd ut fra optisk på SACD er det vel ingen spillere som har? Har aldri hørt om det.Tror det er pga muligheten for kopiering...
Edit: Ser nå at spilleren er kun stereo,da får du i hvert fall ikke 5.1 ut
:mrgreen:

Danke

0
4 Aug 2007
12.328
195
63
Hmm kanskje like greit å kjøpe en ny spiller, Emotiva feks..

Så blir det å kjøre to spillere.. En Sony for film, SACD, bluraymusikk osv, og en for CD, altså Emotivaen... Får se.

Er kjempefornøyd med Sony til SACD og musikkfiler, streaming og bluraylyd konserter, men CD i ren stereo tror jeg at jeg trenger noe dedikert, men behøver jo ikke være for dyrt.

Danke

0
4 Aug 2007
12.328
195
63
Jeg har fått endel flerkanals musikk i det siste. Er oppe i to tre hyller med Sacd og bluray audio nå. En Nad cd spiller fikk jeg skaffet fra hifiklubben også.

Siste innkjøp, Steven Wilson-to the Bone bluray

The Beatles-Eight Days a week special edition bluray

Og Schubert Sonatas Sacd BIS Duo KeMi

Alt kjøpt til greie priser på lokale Ramjes musik.
4e2c92c049934e2aa183d44b52f92831.jpg

Danke

0
4 Aug 2007
12.328
195
63
Mer Beatles.. 1

Og Klassisk Sacd.

Schnelzer er heftige saker.

Sibelius har jeg ikke fått hørt ennå.

02874fe08d815c18d28b3f285890b52c.jpg