Multikanals musikk

5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
Oppdaget for en stund siden at Nick Cave har gitt ut mesteparten av albumene sine i multikanal for noen år siden:

IMG_9665web_zpspe3dtvwq.jpg

Ikke noen hi-rez utgaver, men god lyd i standard multikanals dts. Fant alle nye til greie priser på Ebay.

5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
Foruten at Genesis har gitt ut hele album katalogen sin i surround - så har også noen medlemmer av gruppen sluppet noen gamle album i multikanal det siste året:

Tony Banks
IMG_9672web_zpswzdq7nwo.jpg

Steve Hackett
IMG_9669web_zps2lqupzkt.jpg

Anthony Phillips
IMG_9671web_zps626iiob6.jpg

Har også "1984"

Anthony Phillips på DVD Audio og Steve Hackett og Tony Banks på dts dvd. Vellydende saker.

Så får jo bare Phil komme med sine solo-utgivelser - og Mike med sine Mike+Mechanics album i multikanal også!!!

Sist redigert:
24 Jun 2010
14.737
6
38
Godt du holder liv i platesjappene :)

Kjøper alt for lite selv nå, men benytter tiden til å endelig få lyttet til alle de tidligere kjøpene.

Og så er det jo veldig pop med "hi-rez" filer, nå også til min Sony Xperia telefon :)
Og propper, også de fra Sony, med hi-rez lyd.

5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
Godt du holder liv i platesjappene :)

Kjøper alt for lite selv nå, men benytter tiden til å endelig få lyttet til alle de tidligere kjøpene.

Og så er det jo veldig pop med "hi-rez" filer, nå også til min Sony Xperia telefon :)
Og propper, også de fra Sony, med hi-rez lyd.

Godt å høre om hi-rez i disse mp3 tider!!!

5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
Ian Anderson/Jethro Tull er tilhengere av multikanal og har gitt ut en del album i dette formatet.

IMG_9675web_zpsmrxnycwl.jpg

Disse var alle noenlunde greie å få tak i til "normale" priser nye. Men Thick as a Brick - nei den er vrien (har du en ekstra liggende til normal pris - så si i fra :) ). Går oop etterhvert disse utgivelsene og går da for syke priser.

Alle disse gamle Jethro Tull utgivelsene er fantastiske, med nymixede 5.1 spor i 96/24 av Steven Wilson. I tillegg følger det gjerne med en del extra tracks (i 5.1), original 4.0 Quad og gjerne en live konsert - også i nymixet 5.1.

Ian digger åpenbart surround da hans nyere album Thick as Brick 2 og Homo Erraticus også er mixet i 5.1. Slang med konserten fra Island også - da den har en veldig fin og diskret surround-mix.

Og flere utgivelser kommer - Stand Up allerede senere i høst - så får vi håpe han tar resten av JT's album også!

5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
IMG_9684web_zpsqvnp9ymi.jpg

Simple Minds har sluppet noen av sine 80-talls album på multikanals Blu Ray Audio. Alle sammen låter meget bra, Steven Wilson har mixet et av de. Mangler dessverre "Don't You forget....", som man jo kunne tenkt seg at de inkluderte på en av discene. Alle er greie og rimelige å få tak i for tiden.

Danke

0
4 Aug 2007
12.328
195
63
Har ikke fått hørt så mye enda, da jeg er familie mann med begrenset tilgang til hjemmekinoen(barnetv/film)

Men det lille jeg har hørt låt nydelig og spennende, får nok litt mer kvalitetstid Fredag.

Nå går det i Vivaldi Naive samlingen fra Spotify til bluetooth høytalere...

Sent fra min HUAWEI SCL-L21 via Tapatalk

5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
Leser gjerne dine kommentarer om Trondheimssolistene - må skaffe meg fler av 2L's utgivelser.

Fersk i postkassen i dag:

Coldplay_zpsnxh40cb7.jpg

Coldplay i surround! Nyrippet og fin - 24/96 DTS HD MA, er litt "Hot" mastret, men låter bra, ikke noe ambient tull her - bra med liv i bakhøytalerene.

5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
Takk skal du ha.Var ikke klar over at de hadde fått den inn igjen.

Jeg bestilte den faktisk i september en gang, ikke lenge etter gikk de tomme virker det som - som du skriver. For jeg fikk ikke min før nå.

Pågangen ble vel for stor, får håpe det er en økende interesse for multikanal som er årsaken - så kanskje flere "mainstream" artister hiver seg på bølgen og vi får litt mer å velge mellom :)

Danke

0
4 Aug 2007
12.328
195
63
Leser gjerne dine kommentarer om Trondheimssolistene - må skaffe meg fler av 2L's utgivelser.

Lyden er superb, og spennende stykker, både stykker som det skjer mye i og rolige stykker.. Fyldig surround...

Inneholder foruten Tchaikovsky Souvernir de Florence samt 4 stykker av Carl Nielsen, må vel være den mest behagelige klassiske komponist fra nyere tid jeg har hørt.
Deretter Tchaikovsky Serenade for strings 3 stykker....

Den har også 9.1 auro 3D men dette vet jeg ikke hva er for noe, tenkte Atmos eller noe sånt.. men det er ikke det. Vet du hva Auro er for noe?

Dersom du ikke har Trondheimsolistene in Folk style fra 2L så anbefaler jeg absolutt den også, det er en klassisk skive med innslag av folkemusikk bla Grieg og Emilia Amper, Gjermun Larsen, kommer med pure bluray og SACD/hybrid....

ROXY

0
11 Nov 2004
5.055
0
36
Pixies har kommet med julegave i form av en Blu Ray utgave av "Doolittle".

Trøkker bra dette.pixiespureaudio_1024x1024.jpg

5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
Får også ta med en av årets fineste utgivelser (IMO):

mystery_zpsi0objnac.jpg

Så får man håpe på at det kommer flere multikanals utgivelser fra The Alan Parsons Project!!!!!!