Mulig å få trådløs hjemmekino med projektor og atmos?

2 Jan 2008
279
1
18
Jeg skal sette opp hjemmekino i kjelleren. Jeg ønsker projektor med 4K og surround med Dolby Atmos.

Er det mulig å få dette noenlunde trådløst? Jeg har sett på Sonos Arc med sub og bakhøyttalere, men dette fordrer projektor med eARC som tydeligvis ikke er helt vanlig. Jeg regner med at det samme kanskje gjelder for Klipsch Cinema 1200?

Noen år tilbake hadde Klipsch en trådløs surround under navnet HD Wireless 5.1. Etter hva jeg kan se er ikke konseptet videreført, og i hvert fall ikke med Atmos. Var det ingen suksess?

Om jeg skulle finne en projektor med eARC, er det da noen mulighet for trådløs kobling mot Sonos Arc eller blir jeg nødt til å strekke en HDMI-kabel fra projektor til lydplanke?

Danke

0
4 Aug 2007
12.468
256
83
Jeg skal sette opp hjemmekino i kjelleren. Jeg ønsker projektor med 4K og surround med Dolby Atmos.

Er det mulig å få dette noenlunde trådløst? Jeg har sett på Sonos Arc med sub og bakhøyttalere, men dette fordrer projektor med eARC som tydeligvis ikke er helt vanlig. Jeg regner med at det samme kanskje gjelder for Klipsch Cinema 1200?

Noen år tilbake hadde Klipsch en trådløs surround under navnet HD Wireless 5.1. Etter hva jeg kan se er ikke konseptet videreført, og i hvert fall ikke med Atmos. Var det ingen suksess?

Om jeg skulle finne en projektor med eARC, er det da noen mulighet for trådløs kobling mot Sonos Arc eller blir jeg nødt til å strekke en HDMI-kabel fra projektor til lydplanke?
Du må ha kabel til projektor, og vet ikke helt om du får atmos trådløst.
Hifiklubben jeg er litt på har jo trådløs Dali hjemmekino.
inntil 7.1

Sist redigert:

Danke

0
4 Aug 2007
12.468
256
83
Det er ikke så vanskelig som man tror å skjule hvite billige kabler som argon og supra langs veggen osv, tror andre selger hvite kabler også, iallefall Kjell. Det går å skjule kabler i list eller i vegg også, jeg har skjult de langs vegg og bak møbler, de synes ikke så godt skal ha atmos også ene kabel går bak et skap og andre langs veggen der de andre kablene er skjult.

Sist redigert: