Mitt lille filmromprosjekt

christr

Medlem
6 Jul 2011
209
30
28
Ja, høres ut som dere har nok å styre med en stund fremover:) Tipper uansett det blir veldig bra til slutt - så bare gled dere! Med tanke på falsk vegg er jo bonusen at en kan justere på ting underveis eller bytte ut utstyr enkelt uten å være låst på noen måte.

Maybelline

Medlem
4 Des 2021
20
13
3
Det går fremover om enn litt smått.
På grunn av vannlekkasjen og litt annet rask ble vi nødt til å prioritere litt anderledes enn vi først tenkte. Kinorommet må dessverre komme litt i annen rekke, da det er planlagt montering av kjøkken i uke 11. Det vil si at alt på den siden av veggen må være ferdig i god tid før det. Det er litt dumt, men til gjengjeld får vi et ganske stilig kjøkken som passer godt sammen med kinorommet.
Jeg har brukt mye tid på å lese og lære på nett, og har handlet inn litt småtteri mens jeg venter på å komme igang igjen. En Homey-dings for å styre alle dippedutter, en Nvidia Shield til Plex, en ny forsterker litt andre ting vi sikkert får bruk for. Vi har en flink elektriker som hjelper til med lure løsninger, så vi får et smart system på lys etterhvert. Spennende!
Jeg har puslet litt med AV-hyllen, den er på langt nær ferdig, men det begynner å ligne på noe.
Nedfelt tak er nesten klart, nye vinduer er på plass og gulvet er ferdig platet.
Vi har pønsket ut en ny løsning for falsk vegg, men mangler litt treverk før den kan komme på plass.
PS5 kom plutselig inn døren etter å ha ventet en evighet (1,5 år eller så), så det var stas!
Ideen om 7.1.4 har selvfølgelig dukket opp, så jeg leser litt om det mens jeg venter.

Vedlegg

• AVhylle3.jpg
    AVhylle3.jpg
    3,4 MB · Sett: 64
  • Like
Reactions: vegardxf

Maybelline

Medlem
4 Des 2021
20
13
3
Det går fremover.
Kjøkkenet er montert, men mangler fortsatt strøm og vann. Håper dette kan ordnes i løpet av uken.
I kinoavdelingen har det skjedd en god del. Mye av det synes ikke, men det er godt å vite at grunnlaget er gjort, og at det er gjort ordentlig!
Av-hyllen er ferdig, den ble fin!
Gulv, vegger og tak er ferdig platet, sparklet og grunnet, høyttalerne er på plass bak rammen.
Nedfelt tak er ferdig, mangler stoff og lys. Jeg har funnet fine lister for indirekte belysning, håper det blir bra!
Teppefliser ble lagt i helgen, det tok mye lengre tid enn vi trodde siden alt er veldig skeivt, men det ble bra til slutt.
Neste delmål blir å trekke stoff der det skal, samt å få inn elektriker igjen så alle koblinger kommer på plass.
Etter litt frem og tilbake landet vi på en 7.2.4-løsning, som igjen innebar at vi måtte ha ny forsterker. Det ble en Yamaha RX-A8A som vi tror blir bra. Atmos-høyttalere ble Klipsch som resten av settet.
Det er godt å være i en oppbyggingsfase nå etter mye riving og våte overraskelser. Jeg tror vi nærmer oss slutten, og det er jammen på tide. Jeg gleder meg til å se film nå :)

Maybelline

Medlem
4 Des 2021
20
13
3
Bilder ja! Ja!
De blir litt rare på grunn av lyset vi har, men de gir likevel en idé om tilstanden.

Vedlegg

• IMG_20220328_180152.jpg
    IMG_20220328_180152.jpg
    3,8 MB · Sett: 40
  • IMG_20220327_185327.jpg
    IMG_20220327_185327.jpg
    3,3 MB · Sett: 37
  • IMG_20220328_142811.jpg
    IMG_20220328_142811.jpg
    5 MB · Sett: 39