mitt anlegg+ tips til skjerm

Thomas44

Medlem
26 Mar 2024
3
0
1
Mitt anlegg:

marantz cinema 50
2stk XTZ Edge a2-300
3stk 18 tommere subber. Med egne forsterkere. Bygd av ekspert
Klipsch RF7mk2 fronter
Rc-64 senter
Vegghøyttalerne 4stk Klipsch pro ktp250ii
Takhøyttalere er 4stk kef

Så er veldig fornøyd med lyden, ønsker at bildet skal sammenlignes i kvalitet. Har nå en Sony 85 tommer men ønsker større og best sortnivå og farger.

Har sett på

TV: TCL 98" MQLED80 4K-MINILED​

eller​

Samsung LSP9T The Premiere Smart 4K UHD Triple laserprojektor.​

Mine tanker er at siden jeg er usikker på å få inn tv med tanke på størrelse. D må jeg finne ut. Men frykten for «hva hvis» det er noe feil med tv er der. De skal levere og henge opp. Men må jeg levere det inn selv, selv om de kommer med TV og monterer, dersom noe er feil? Med 6prolapser og feiloperert 3 ganger så er det umulig.

Da er det litt «tryggere» å går for projektor. Men det må være bra nok. Og sortnivå.. Denne er satt ned fra 60 til 35.
Er denne bra? Tenkte på 106 tommer lydtransparent lerret fra Soundgarden.
Er lydtransparrent verdt summen?
I tilfelle det blir lydtransparrent er planen å bruke 3stk RF7 mk2 fremme (den ene erstatter senteren- hvertfall i et prøveprosjekt)

Legger ved bilder av mine tanker av det jeg har sett på. Håper på noen innspill

Vedlegg

• IMG_1245.png
    IMG_1245.png
    474,4 KB · Sett: 11
  • IMG_1244.jpeg
    IMG_1244.jpeg
    14,1 KB · Sett: 12

Danke

0
4 Aug 2007
12.554
285
83
Mitt anlegg:

marantz cinema 50
2stk XTZ Edge a2-300
3stk 18 tommere subber. Med egne forsterkere. Bygd av ekspert
Klipsch RF7mk2 fronter
Rc-64 senter
Vegghøyttalerne 4stk Klipsch pro ktp250ii
Takhøyttalere er 4stk kef

Så er veldig fornøyd med lyden, ønsker at bildet skal sammenlignes i kvalitet. Har nå en Sony 85 tommer men ønsker større og best sortnivå og farger.

Har sett på

TV: TCL 98" MQLED80 4K-MINILED​

eller​

Samsung LSP9T The Premiere Smart 4K UHD Triple laserprojektor.​

Mine tanker er at siden jeg er usikker på å få inn tv med tanke på størrelse. D må jeg finne ut. Men frykten for «hva hvis» det er noe feil med tv er der. De skal levere og henge opp. Men må jeg levere det inn selv, selv om de kommer med TV og monterer, dersom noe er feil? Med 6prolapser og feiloperert 3 ganger så er det umulig.

Da er det litt «tryggere» å går for projektor. Men det må være bra nok. Og sortnivå.. Denne er satt ned fra 60 til 35.
Er denne bra? Tenkte på 106 tommer lydtransparent lerret fra Soundgarden.
Er lydtransparrent verdt summen?
I tilfelle det blir lydtransparrent er planen å bruke 3stk RF7 mk2 fremme (den ene erstatter senteren- hvertfall i et prøveprosjekt)

Legger ved bilder av mine tanker av det jeg har sett på. Håper på noen innspill

Jeg har ikke sett de tvn, men jeg liker veldig godt de TCL jeg har sett, også misliker jeg både bildekvalitet og byggkvalitet på Samsung, men jeg tror de dyrere er bedre. Men det er altfor over prosesserte bilder synes jeg.

Men det er bare min mening, det må vel gå an å få noen service folk til å installere og montere tvn, litt avhengig av hvor du bor. Har du et par tusen å betale for sånt så sparer du ryggen din iallefall.

Jeg vet ikke hva slik service innstallasjon koster, men det er muligheter.

Thomas44

Medlem
26 Mar 2024
3
0
1
Ja, tror de må få montert den for meg- og jeg forstod det slik at de ikke leverer inn 98" tommere på reparasjon pga størrelsen, de bare erstatter det. Det TCL tv jeg nevner der, og et nyere som de har på netonnet er god pris på nå. Satt ned fra henholdvis 70, og 100.000. Så håper jeg bare får det inn i kjellerstua. Litt nedtur med lerret kanskje, når man har sett kvaliteten på disse tvene. Jeg er enig i Samsung. Hvorfor dropper Samsung Dolby vision er ei gåte for meg

Danke

0
4 Aug 2007
12.554
285
83
Ja, tror de må få montert den for meg- og jeg forstod det slik at de ikke leverer inn 98" tommere på reparasjon pga størrelsen, de bare erstatter det. Det TCL tv jeg nevner der, og et nyere som de har på netonnet er god pris på nå. Satt ned fra henholdvis 70, og 100.000. Så håper jeg bare får det inn i kjellerstua. Litt nedtur med lerret kanskje, når man har sett kvaliteten på disse tvene. Jeg er enig i Samsung. Hvorfor dropper Samsung Dolby vision er ei gåte for meg
Har vel med avtaler å gjøre og at Samsung kjører det døde hdr10+ greiene..

Thomas44

Medlem
26 Mar 2024
3
0
1
Da ble det TCL MQLED80 98 tommer, satt ned fra 70 til 40k. De bærer det inn og henter og bringer nytt om det er noen feil. Så håper det TV blir bra. Noen erfaringer med det?

Danke

0
4 Aug 2007
12.554
285
83
Da ble det TCL MQLED80 98 tommer, satt ned fra 70 til 40k. De bærer det inn og henter og bringer nytt om det er noen feil. Så håper det TV blir bra. Noen erfaringer med det?
Skal du ha den på vegg eller på benk?

Om du trenger hjelp, så fant jeg disse, 1200 og noe, og finnes over hele landet bortsett fra nordafor.

Jeg har alltid hentet tv selv i butikk, men når de leverer inn så er det forsikret, og sikkert mindre risiko enn om du hadde bært selv..

Sist redigert: