Min Hjemmekino forsterker - PIONEER VSX-933 AV-RECEIVER gir ikke bass! - TAKK FOR HJELPEN! Problemet er løst

29 Feb 2012
2
0
1
Problemstillingen er følgene:
  • Alle høytalerutganger inklusive utgang til basshøytaler med forsterker fungerer perfekt i testoppsettet som er innebygget i forsterkeren.
  • Basshøytaleren virker på noen få utvalgte DVD filmer. (Blueray spiller med HDMI kontakt til forsterker)
  • Basshøytaleren virker IKKE på mine øvrige DVD filmer. (Samme kobling som over)
  • Basshøytaleren virker ALDRI når jeg strømmer filmer (som f.eks Netflix med optisk kabel fra TV'en)

Slik har det vært siden jeg kjøpte den. Umulig å få hjelp fra importøren.
Lyden fra TV over optisk kabel er en 55 " LG fra Power - 55UH850V - ZA.

Er det noen som vet årsaken eller har en løsning??
unnamed.jpg
på dette problemet?

Danke

0
4 Aug 2007
12.471
257
83
Problemstillingen er følgene:
  • Alle høytalerutganger inklusive utgang til basshøytaler med forsterker fungerer perfekt i testoppsettet som er innebygget i forsterkeren.
  • Basshøytaleren virker på noen få utvalgte DVD filmer. (Blueray spiller med HDMI kontakt til forsterker)
  • Basshøytaleren virker IKKE på mine øvrige DVD filmer. (Samme kobling som over)
  • Basshøytaleren virker ALDRI når jeg strømmer filmer (som f.eks Netflix med optisk kabel fra TV'en)

Slik har det vært siden jeg kjøpte den. Umulig å få hjelp fra importøren.
Lyden fra TV over optisk kabel er en 55 " LG fra Power - 55UH850V - ZA.

Er det noen som vet årsaken eller har en løsning?? Vis vedlegget 245434på dette problemet?
Er det Subwoofer du mener? Isåfall hvilken Hz deler du på? Og har du koblet dem til den sorte hvite Sub out på receiver midt på nederst på ampen? Nr1

29 Feb 2012
2
0
1
Ja jeg mener Subwoofer som oversatt til norsk er basshøytaler :) Den har egen forsterker (amp). Den er koblet til Subwoofer PRE OUT akkurat slik du beskriver. Jeg har prøvd bådde 1 og 2 med samme resultat. Hvilken frekvens den deler på aner jeg ikke men som nevnt over er lyden perfekt på alle kanaler inklusive bass i test/diagnose modus. Har ikke peiling på hva recieveren gjør med signalet fra TV'en over den optiske kabelen.
Er det problemfritt for andre og få full bass over boosteren når Netflixfilmer strømmes????

11 Jan 2007
6.055
71
48
Koble alle hdmi innganger fra kilder via receiver og så til tv.

pass på at alle høyttalere er satt som små i set up, del på 80hz og pass på at alle innganger sender formatene de skal: eks dts , dolby digital etc

• Like
Reactions: Danke

Danke

0
4 Aug 2007
12.471
257
83
Koble alle hdmi innganger fra kilder via receiver og så til tv.

pass på at alle høyttalere er satt som små i set up, del på 80hz og pass på at alle innganger sender formatene de skal: eks dts , dolby digital etc
What he said ∆