Lydisoleringsmateriale

2 Mai 2003
78
0
0
Tror heller det er en form for blygummi. Det brukes en del for å dempe resonnanser i karosseri på bil i forbindelse med bilstereo, samt i høyttalerkabinett. Men det jeg har sett av det i Norge har vært noen pinglete små ruller til en sinnsyk pris.

Zamot

0
27 Mar 2003
2.508
0
36
Og blygummimatter kan fåes tak i på biltema osv..
Men hva skal du egentlig bruke til? Dempe slik at lyd ikke kommer ut av rommet?

2 Mai 2003
78
0
0
Biltema har ikke det lenger. Uansett så var det bare noen små og dyre plater de hadde. Acoustiblok kommer på svære ruller og er spesielt beregnet på å lydisolere hele rom, gulv,vegger og tak.
Jeg skal til å lage kino i kjelleren, og da vil jeg ha det så lydtett som mulig. Da tenker jeg å lage "rom i rommet" (som et lydstudio), dvs. flytende gulv, vegger og tak. Acoustiblok hadde vært et bra tillegg til dette. Kanskje det hadde vært mulig å bruke bly istedet, men jeg ser for meg at det kanskje er litt vanskelig å jobbe med.
Etterpå skal jeg dempe rommet med bassfeller og absorbenter for høyere frekvenser slik som Ethan Winer beskriver her:
www.ethanwiner.com/acoustics.html

Zamot

0
27 Mar 2003
2.508
0
36
Råder deg til å ta kontakt med rockwool og glava, med noen som har greie på lyd-isolering og noen som har greie på akustikk.
De har ofte vært med på å bygge lydstudioer tidligere med slike doble rom.
Står endel på hjemmesiden til de to firmaene også.