Driver å bygger hus og prøver å tilrettelegge for en stue som skal ha god nok lyd og godt nok isolert fra resten av boligen sine soverom slik at det går å se på film/tv, høre musikk og prate til langt på natt uten at det er til sjenanse for de som legger seg tidlig og/eller naboer
Konstruksjon er per tid slik:
Yettervegger
-Stående kledning
-Lekter/sløyfer
-asfaltplater
-200mm glava proff 34
-Dampsperre
-50mm glava proff 34
-Liggende panel
Innervegg som deler stuen fra resten av boligen fikk jeg satt opp som to innervegger med mellomrom i håp om å gi utslag på lydisolering
-Panel
-100mm glava proff 34
-24mm åpning/tomrom mellom
-100mm glava proff 34
-Panel
Spørsmålet mitt er:
Utover hva jeg har/blir satt opp i dagene fremover, er det andre «små» ting jeg burde gjøre som ikke er for store endringer slik at jeg slipper ekstra prosjektering fra håndtverkere som skal sette det opp, og jeg kan fikse selv eks:
-green glue er det noe jeg burde tette med noen steder?
-plast tilsv dampsperre på innsiden av panelet vil det gi noe for å tettet «hull mellom panel og glava?
-annet?
Konstruksjon er per tid slik:
Yettervegger
-Stående kledning
-Lekter/sløyfer
-asfaltplater
-200mm glava proff 34
-Dampsperre
-50mm glava proff 34
-Liggende panel
Innervegg som deler stuen fra resten av boligen fikk jeg satt opp som to innervegger med mellomrom i håp om å gi utslag på lydisolering
-Panel
-100mm glava proff 34
-24mm åpning/tomrom mellom
-100mm glava proff 34
-Panel
Spørsmålet mitt er:
Utover hva jeg har/blir satt opp i dagene fremover, er det andre «små» ting jeg burde gjøre som ikke er for store endringer slik at jeg slipper ekstra prosjektering fra håndtverkere som skal sette det opp, og jeg kan fikse selv eks:
-green glue er det noe jeg burde tette med noen steder?
-plast tilsv dampsperre på innsiden av panelet vil det gi noe for å tettet «hull mellom panel og glava?
-annet?