LX89 for høy lyd surr back

ODIE

Medlem
19 Sep 2008
96
1
8
BERGEN
Oppsett er 7.2.4 som betyr surround back, så må ha egen effektforsterker.
Så der er det en NAD 245BEE rett inn/ut.

Etter mcacc så prøver forsterkeren sitt beste, men den velger å gjøre det slik at surr back er makset i minus -12, men det er ikke nok. De har fortsatt mye høyere volume enn det som skal være riktig .

Noen ideer om hva som skjer? Årsak?

Samtidig er opprinnelig generelt volume ut utrolig lavt. Atmos pleier å ha mye lavere volume enn 5.1 /stereo, greitt. Men nå er eg nede på -10 for å føle trøkk.

Noen som har erfaring med lx89?

Dette er en låne forsterker men min er på besøk hos servicekompaniet.

Utstyr:

LG-C1
PIONEER LX-89
NAD 245BEE pre out Surr Back
2 VINCENT SP-311 pre out Front
2 KLIPSCH RF-82
1 KLIPSCH RC-64
2 KLIPSCH RB5
2 SVS SSS-01
4 SVS SBS-01
1 SvS PC 13 ULTRA ny sledge STA800D
1 SVS PB1000

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
12.261
175
63
Oppsett er 7.2.4 som betyr surround back, så må ha egen effektforsterker.
Så der er det en NAD 245BEE rett inn/ut.

Etter mcacc så prøver forsterkeren sitt beste, men den velger å gjøre det slik at surr back er makset i minus -12, men det er ikke nok. De har fortsatt mye høyere volume enn det som skal være riktig .

Noen ideer om hva som skjer? Årsak?

Samtidig er opprinnelig generelt volume ut utrolig lavt. Atmos pleier å ha mye lavere volume enn 5.1 /stereo, greitt. Men nå er eg nede på -10 for å føle trøkk.

Noen som har erfaring med lx89?

Dette er en låne forsterker men min er på besøk hos servicekompaniet.

Utstyr:

LG-C1
PIONEER LX-89
NAD 245BEE pre out Surr Back
2 VINCENT SP-311 pre out Front
2 KLIPSCH RF-82
1 KLIPSCH RC-64
2 KLIPSCH RB5
2 SVS SSS-01
4 SVS SBS-01
1 SvS PC 13 ULTRA ny sledge STA800D
1 SVS PB1000
Hvor langt fra sitteposisjon er høytalerne? Jeg har samme problem med surround på enkelte musikkblurays eller SACD. Men på film passer det bra.

Dette har med avstand til sitteplass å gjøre. Av praktiske årsaker så er surround bare under 0,5 m bak sofa på stativ.

Mistenker det er noe lignende hos deg, om jeg skulle gjort det igjen ville jeg valgt sideveggene.

Men jeg har mye bedre samlet lydkvalitet i denne leiligheten. Forrige hadde jeg surround på veggen og de fungerte bedre der, men lydkvalitet samlet var dårligere. På tvers med trepanel.

Nå har jeg mur med tapet og et materiale under, tror meget tynn gips.