LX89 for høy lyd surr back

ODIE

0
19 Sep 2008
97
1
8
BERGEN
Oppsett er 7.2.4 som betyr surround back, så må ha egen effektforsterker.
Så der er det en NAD 245BEE rett inn/ut.

Etter mcacc så prøver forsterkeren sitt beste, men den velger å gjøre det slik at surr back er makset i minus -12, men det er ikke nok. De har fortsatt mye høyere volume enn det som skal være riktig .

Noen ideer om hva som skjer? Årsak?

Samtidig er opprinnelig generelt volume ut utrolig lavt. Atmos pleier å ha mye lavere volume enn 5.1 /stereo, greitt. Men nå er eg nede på -10 for å føle trøkk.

Noen som har erfaring med lx89?

Dette er en låne forsterker men min er på besøk hos servicekompaniet.

Utstyr:

LG-C1
PIONEER LX-89
NAD 245BEE pre out Surr Back
2 VINCENT SP-311 pre out Front
2 KLIPSCH RF-82
1 KLIPSCH RC-64
2 KLIPSCH RB5
2 SVS SSS-01
4 SVS SBS-01
1 SvS PC 13 ULTRA ny sledge STA800D
1 SVS PB1000

Danke

0
4 Aug 2007
12.328
195
63
Oppsett er 7.2.4 som betyr surround back, så må ha egen effektforsterker.
Så der er det en NAD 245BEE rett inn/ut.

Etter mcacc så prøver forsterkeren sitt beste, men den velger å gjøre det slik at surr back er makset i minus -12, men det er ikke nok. De har fortsatt mye høyere volume enn det som skal være riktig .

Noen ideer om hva som skjer? Årsak?

Samtidig er opprinnelig generelt volume ut utrolig lavt. Atmos pleier å ha mye lavere volume enn 5.1 /stereo, greitt. Men nå er eg nede på -10 for å føle trøkk.

Noen som har erfaring med lx89?

Dette er en låne forsterker men min er på besøk hos servicekompaniet.

Utstyr:

LG-C1
PIONEER LX-89
NAD 245BEE pre out Surr Back
2 VINCENT SP-311 pre out Front
2 KLIPSCH RF-82
1 KLIPSCH RC-64
2 KLIPSCH RB5
2 SVS SSS-01
4 SVS SBS-01
1 SvS PC 13 ULTRA ny sledge STA800D
1 SVS PB1000
Hvor langt fra sitteposisjon er høytalerne? Jeg har samme problem med surround på enkelte musikkblurays eller SACD. Men på film passer det bra.

Dette har med avstand til sitteplass å gjøre. Av praktiske årsaker så er surround bare under 0,5 m bak sofa på stativ.

Mistenker det er noe lignende hos deg, om jeg skulle gjort det igjen ville jeg valgt sideveggene.

Men jeg har mye bedre samlet lydkvalitet i denne leiligheten. Forrige hadde jeg surround på veggen og de fungerte bedre der, men lydkvalitet samlet var dårligere. På tvers med trepanel.

Nå har jeg mur med tapet og et materiale under, tror meget tynn gips.

ODIE

0
19 Sep 2008
97
1
8
BERGEN
Nå er jo disse montert som surround rear. Har på andre på sidene.

Men kort avstand ja.

Fått tilbake min egen forsterker, og de bak der er fortsatt på -12db og høyere enn de burde være. Så får de jo ikkje da alle på rett nivå, når de ikkje kan gå lavere.

Nad c 245BEE i brifge gir 2X70W minimum continuous power into 8ohm

Klipsch Synergy S1 har max input power 100W i 8ohm

Så burde egentlig hatt større forsterker, da jungelordtaket sier man helst ha større forsterker enn høyttaler.

Noen som kan hjelpe med matten?
I 7.2.4 så må surround back være pre out og effektforsterker

Alle forslag mottas med takk

Danke

0
4 Aug 2007
12.328
195
63
Nå er jo disse montert som surround rear. Har på andre på sidene.

Men kort avstand ja.

Fått tilbake min egen forsterker, og de bak der er fortsatt på -12db og høyere enn de burde være. Så får de jo ikkje da alle på rett nivå, når de ikkje kan gå lavere.

Nad c 245BEE i brifge gir 2X70W minimum continuous power into 8ohm

Klipsch Synergy S1 har max input power 100W i 8ohm

Så burde egentlig hatt større forsterker, da jungelordtaket sier man helst ha større forsterker enn høyttaler.

Noen som kan hjelpe med matten?
I 7.2.4 så må surround back være pre out og effektforsterker

Alle forslag mottas med takk
Nei Klipsch er lettdrevne, og de surround? Stativene drar ikke/krever ikke mye strøm.
Nad er også kjent for å måle kontinuerlig (bra ting) samt at det pleier å ha god strømforsyning og greie trafo.

Tror ellers amerikanske? Emotiva har noen økonomiske kinoeffekt/amper, men må sendes fra Sverige.

Tror du bør jobbe enten med plassering, eller romkalibrerning(justere ned).

Edit max betyr, at de helst ikke skal ha MER, enn 100 kontinuerlig watt, men det varierer mht utstyret og er bare en pekepinn.

Sist redigert: