Testet litt dacer for å se om noe er bedre enn min Heed.
Veien til Heed Obelisk DAC :
Diverse som f. Eks Hegel, Abrahamsen V6 (hatt flere ganger pga at den var så god og angret salg) LM Audio, Xindac, Aune, Audio gd, med flere.
Den som da vart bedre enn V6 var Stello da 100 signature mk2. Så da fikk den roen her.
Prøvde noe til, men husker ikke helt hva.
Så dukket det opp en Heed Obelisk DAC på finn. Og da jeg hadde lest testen til Håkon Rognlien i bladet, vart den kjapt handlet inn.
Og ja den var bedre. Den var svingod.
Denne har jeg enda. Med oppgraderte kort. 1 kort for lyd og et kort for program. Altså har den 2 utskiftbare kort. Trekk ut og dytt inn.
Testet nå sist opp mot Heed, Bel Canto 2.5, BMC Puredac (har den enda enn så lenge)
Bel Canto 2.5 låt som teppe over høyttalerne. Vart solgt igjen.
BMC Puredac låter klart som Heed, men den har så mye mindre trøkk i lavbassen.
Men den skiller lavbass tonene bra. Men ikke fått tid til å teste hodetelefonutgang enda. Ja, den har det og. Google den.. Enormt med skryt. La den ut for 8 på finn, men angret og slettet like etterpå.
Som pre hadde den ikke sjans mot MI25
Var rått parti til MI25
Ellers låter den mer tynnere / kaldere enn Heed. Tynnere kan bli helt feil å si. Jeg må venne meg mer til BMC først, før jeg sier noe sikkert.
Førsteinntrykk var at fruen og jr på 11 sa hver for seg at det låt best med Heed.
Så da er vi 3 personer som mener det samme.
BMC passer utseende messing bedre med MI, så hadde håpet.
Selger av BMC hadde og Mcintosh D100, men sa de var ganske like i lyden. Så da vet vi hvordan den låter og.
Heed Obelisk DAC er da så god som Rognlien skrev i bladet. Husker ikke helt, men at den var helt der oppe ilag med HI-End dacene. Dette kan se ut som å stemme ganske så bra.