Lovemusikk's hule.

13 Des 2007
9.877
31
48
Knarvik rett nordom Bergen
CD spiller i hus.. kommer flere bilder etter hvert..
Dette er hentet fra nettet.

Cayin CDT-15a

33_1654270380.jpg

13 Des 2007
9.877
31
48
Første hørerunde.

Den er ikke lys klang her hos meg som noen mener denne har. Men jeg kan tenke meg at ved å bruke den med Hegel og slike forsterkere så kan det sikkert bli litt mye?
Den holder ikke igjen noe og dermed spiller den ut dynamikken i øvre mellomtone og diskant også, men da går helt fint hos meg. Ikke noe skrikende.

Den er kjapp og sprudlende, men kan og være rolig og "treg" når det kreves.
smiley.gif

Kjapp og sprudlende var den på Diana Krall når kjappe trommeslag og piano krevde det, så det var meget bra.
Den spiller også luftig og stort.
Den har en veldig bra dynamikk også. Trommeslagene til Def Leppard, som står på nå, sitter som ei kule. Veldig bra.
Eg veit ikkje om eg har lagt merke til dette før på slik musikk som Def Leppard, men jeg har ei stor sene og dybde og luftighet.
Trommeslagene klinger liksom utover sena i tillegg at de sitter fast og bestemt (som ei kule) i midten litt bak på sena.
Først nå eg egentlig tenkte på miksen av ei sånn plate.. Når trommeslageren slår på cymbalen lengst ute på siden si, så har de miksa det ut på siden min og..det blir nå litt feil da vi vet slagverket er i midten litt bak og ikke ute på enden av sena
tongue.gif

Men tilbake til spilleren.. Jeg må få teste meir utover i veka..dette vart berre sånn hyperkjapp test.

Hvilke utgang var best her?
Transistorutgangen mente jeg..fordi den er bedre dynamisk og fast og bestemt bass og kanskje ellers føler jeg det er best.
Men må jo dobbelsjekke bakpå..berre sett en gang da jeg koblet til..hmm.. ok... ??
Da var vist rør-utgangen som var best. Var ikkje det rart?
Jaja..
smiley.gif

13 Des 2007
9.877
31
48
Oppdatering:
REL vart solgt, en var for lite, ikke merkbart egentlig.
V3 solgt.
Nuforce P20 pre kjøpt (kupp pris og fikk lyst å oppgradere alt, men slo det fra meg) men var for høy volt ut og passet ikke inn så solgt igjen.

Flyttet til enebolig.

Kudos C2 har vert beste høyttaler jeg har hatt i hus og fått stått lengst av alle.
Ca 3 år mot alle andre som har vert innom i ca 10 mnd som max.

Solgte Kudos'ene nylig med mellomlegg og nye høyttalere Dynaudio X32.
Må prøve dette merket hjemme og.
Vet jeg kommer til å savne C2 og gjør det fra første tone fra disse nye.
Men da grunn for å kjøpe dyrere Kudos senere. :)

La Dynaudio'ene ut for salg kjapt og ja vet de ikke er innspilt.

Inn, hvis alt går i boks kommer denne gang Spendor A6.
Det blir litt spennende og er vel noe helt annet enn de klassiske Spendor jeg hadde tidligere.

Sist redigert:
13 Des 2007
9.877
31
48
Ser at det blir sentralen sin side jeg bruker.
Rart hvordan ting forandrer seg fra dette forumet til det andre. Men nå var det jo problemene på oppgraderingene her inne som førte meg over.
Syns det tar for lang tid selv i dag å laste sider her + uoversiktelig.

Så, i grove trekk:

Solgt V6 for å prøve Rega DAC.
Solgte Rega og kjøpte igjen V6

Dynaudio er ikke gode nok, MEN de er ikke innspilt heller så lagt ut for salg.
Jeg tror de vil bli knallgode. Bare spilt litt på de og den mellomtonen vil bli skit bra, kan det høres ut som.
Nå skal jo de ha 500 timer innspilling sies det og bare fått ca 50 max tippe jeg.

Uansett..inn kommer Von Schweikert VR-4 gen3
Planlegger også oppgradering av Doxa 70SE til 61 Light.

13 Des 2007
9.877
31
48
Ja blir ikke ofte skreve så mye her, men nå var forumet kjapt så kanskje mer skriving hvis denne farten står seg.
Har en liten plan oppe i den lille stua og, men er ikke første prioritert. Rommet oppe: Lovemusikk's hule. - Side 26

For øvrig bilder i linken for de som ikke klarer vente på bilder..bare bla dere utover.

Doxa høyttalerledningene rakk ikke nå til de nye høyttalerne så må bruke Chord som har følgt meg i alle år. Litt synd at jeg ikke bestilte lengre av doxa. Jaja..

Skal få lagt inn et bilde etter hvert. Ser vi enda må gjøre bilda mindre, så får bli en annen dag.

Utstyret i dag, ser dere i signaturen.
Doxa 70SE overrasker stort. At den driver disse høyttalerne Von Schweikert VR-4 gen3 så rått og kraftig er helt utrolig.
Nå har jeg kvalitet på høyttalerne, men også har jeg fått trøkket i kroppen av bassen og dynamikken som har vert et savn.
Gammel bilstereo mann så vant med trøkk da. :p
Sers bra. :)

Men kjøpte og en ny pre, dvs byttet i Dynaudio høyttalerne..var tregt marked, men greit nok det byttet. :) Angrer ikke.

Sist redigert:
13 Des 2007
9.877
31
48
Oppdatering
Nå virker jo forumet igjen. Kjapt og flott.
Bare å bli kjent på nytt så blir det nok bra.

Mye har gått inn og ut her siste årene.

Men nå er anlegget slik:

One place canal digital, Heed Obelisk DA DAC, oppgradert nye kortene, Musical Innovation MI25 pre, Musical Innovation MI18 effekt, Uscher Dancer Mini 2 DMD Kabler: Ja, Doxa 70SE som pynt.
----
Rom 2
PC og Marantz cd17, BelCanto DAC 2.5, Klipsch rp160m, Marantz pm 17

• Like
Reactions: Danke and Gorm

Danke

0
4 Aug 2007
12.468
256
83
Kult at du er tilbake!

Er det Dynaudio du har på bildet med deksel? (edit Uscher ja, lurte se for de lignet ikke på Dynaudio)

• Like
Reactions: Lovemusikk
13 Des 2007
9.877
31
48
Kult at du er tilbake!

Er det Dynaudio du har på bildet med deksel? (edit Uscher ja, lurte se for de lignet ikke på Dynaudio)

Tusen takk. En glede å se at det funker flott nå.

Ja Uscher Dancer Mini 2 DMD.
Ikke så små som navnet sier.

Var et stort steg opp fra Spendor A9 i direkte sammenligning. Omtrent som fra hifi til HI-END i mangel på bedre beskrivelse og flåsete sagt.

13 Des 2007
9.877
31
48
Noen punkt som har skjedd..Men tar ikke med alt..vert så mye.

Kjøpte Moon streamer for ikke så lenge siden, men solgte den igjen. Hatet app styringen. Nypris 20k
Hørte ikke forskjell uansett i stueanlegget.
Har en god DAC som nok er årsaken?

Hvis noen har ca 13k til overs er det kupp pris på min dac nå.. Var tilbud nå så jeg.

Von Schweikert VR-4 gen3 angret jeg på at jeg solgte. Lurer stadig på hvordan det hadde vert med Musical Innovation..

JBL hadde jeg en liten stund. Men fikk ikke stå for de så ut som bestefarhøyttalere sa fruen. Uansett hvis de skulle blitt stående burde det vert 12 tommer i de.
Var 10 tommer i de jeg hadde.
Spilte kjempebra.
Billig hifi til Bruktpris på 5k

Skiftet diverse rør-pre til Doxaen.
Men fikk de aldri tyst på Dynaudio og senere Spendor A9
Hadde blant annet Thor Hauge en knallgod pre sånn sett.
Holdt på å klikke.. så kjøpte Parasound P5
Ok, men noe oppskrytt?
Synest faktisk Abrahamsen V3 spilte bedre.

Men så ut av ingenting egentlig hadde jeg flaks da jeg kom i kontakt med Musical Innovation, Roar.
Han hadde litt rest i hyllene etter andre som hadde oppgradert så da ble det først pre. MI 25 pre i et eldre 16 kabinett. Hadde lest gjennom hele MI tråden på hifisentralen og lurte på om 20-30 prosent var sant.. Etter å ha lest den så skrytes merket opp i skyene bokstavelig da flere som sitt med HI-END merker selger og kjøper MI og mener det er bedre lyd.
Uansett jeg fikk min pre i en skikkelig koffert. Litt sånn offshore aktig koffert der dyrt utstyr ligg inni.

Koblet den opp uten altfor store forventinger. Bare at jeg håpte det var like bra som Thor Hauge.
Men du og du.. Her vart ord fattige.
Kvalitet og et enormt skyv i bassen og fremdriften. Den gamle Doxaen briljerte som effekt.

Så lurte jeg og fælt på effekt også da..
Der og hadde han noe deler liggende og fikk skrudd sammen en MI18 i et Mosfet MKII kabinett.

Kostet jo litt, men det er litt vinn vinn begge veier da jeg fikk lyd og han fikk bort noen deler.

MI18 og Doxa er svingode men 2 forskjellige.
Doxa en tja en Toyota Supra og MI en ny Ford Mustang.

Doxa er mer ren fjellbekk som Rognlien skrev en gang.
Musical Innovation er tykkere uten at det går utover detaljer og sånt.

Sånn sett hadde det vert artig og oppgradert Doxaen til 61light med 2 trafoer. For å sjekke den da med MI25 pre.
Sikkert samme kvalitet som MI 18, men 2 forskjellige måter å spille på. Jeg er nysgjerrig så vi får se.

Hærlig at vi har de beste i verden på hifi elektronikk som f.eks Hegel, Electrocompaniet, Abrahamsen, Doxa og Musical Innovation.

Danke

0
4 Aug 2007
12.468
256
83
Noen punkt som har skjedd..Men tar ikke med alt..vert så mye.

Kjøpte Moon streamer for ikke så lenge siden, men solgte den igjen. Hatet app styringen. Nypris 20k
Hørte ikke forskjell uansett i stueanlegget.
Har en god DAC som nok er årsaken?

Hvis noen har ca 13k til overs er det kupp pris på min dac nå.. Var tilbud nå så jeg.

Von Schweikert VR-4 gen3 angret jeg på at jeg solgte. Lurer stadig på hvordan det hadde vert med Musical Innovation..

JBL hadde jeg en liten stund. Men fikk ikke stå for de så ut som bestefarhøyttalere sa fruen. Uansett hvis de skulle blitt stående burde det vert 12 tommer i de.
Var 10 tommer i de jeg hadde.
Spilte kjempebra.
Billig hifi til Bruktpris på 5k

Skiftet diverse rør-pre til Doxaen.
Men fikk de aldri tyst på Dynaudio og senere Spendor A9
Hadde blant annet Thor Hauge en knallgod pre sånn sett.
Holdt på å klikke.. så kjøpte Parasound P5
Ok, men noe oppskrytt?
Synest faktisk Abrahamsen V3 spilte bedre.

Men så ut av ingenting egentlig hadde jeg flaks da jeg kom i kontakt med Musical Innovation, Roar.
Han hadde litt rest i hyllene etter andre som hadde oppgradert så da ble det først pre. MI 25 pre i et eldre 16 kabinett. Hadde lest gjennom hele MI tråden på hifisentralen og lurte på om 20-30 prosent var sant.. Etter å ha lest den så skrytes merket opp i skyene bokstavelig da flere som sitt med HI-END merker selger og kjøper MI og mener det er bedre lyd.
Uansett jeg fikk min pre i en skikkelig koffert. Litt sånn offshore aktig koffert der dyrt utstyr ligg inni.

Koblet den opp uten altfor store forventinger. Bare at jeg håpte det var like bra som Thor Hauge.
Men du og du.. Her vart ord fattige.
Kvalitet og et enormt skyv i bassen og fremdriften. Den gamle Doxaen briljerte som effekt.

Så lurte jeg og fælt på effekt også da..
Der og hadde han noe deler liggende og fikk skrudd sammen en MI18 i et Mosfet MKII kabinett.

Kostet jo litt, men det er litt vinn vinn begge veier da jeg fikk lyd og han fikk bort noen deler.

MI18 og Doxa er svingode men 2 forskjellige.
Doxa en tja en Toyota Supra og MI en ny Ford Mustang.

Doxa er mer ren fjellbekk som Rognlien skrev en gang.
Musical Innovation er tykkere uten at det går utover detaljer og sånt.

Sånn sett hadde det vert artig og oppgradert Doxaen til 61light med 2 trafoer. For å sjekke den da med MI25 pre.
Sikkert samme kvalitet som MI 18, men 2 forskjellige måter å spille på. Jeg er nysgjerrig så vi får se.

Hærlig at vi har de beste i verden på hifi elektronikk som f.eks Hegel, Electrocompaniet, Abrahamsen, Doxa og Musical Innovation.
Her snakker vi erfaring som er nyttig for folk, og ikke minst for deg selv.

Imponerende :)

Sent fra min AGS-W09 via Tapatalk

13 Des 2007
9.877
31
48
Imponerende vet jeg ikke, men erfarimg er alltid greit 😉

Angående rør-pre så har nok huset og strømnettet noe å si.
Husker da jeg hadde den berømte MAen.. da var det tyst. Men her hvor jeg bor nå vart jeg bare frustrert. Fikk det ikke helt tyst. Ja..nå hørte jeg og en rør-pre til 120.000 i byen med fabrikk oppgraderte Ayre blokker. Det var sus der og på lettdrevne høyttalere 😁

Mulig jeg kunne fått det tyst med trippelskjermet signalkabler. Tenkte på det i ettertid. Men tror faktisk det er huset her. Har noen dimmebrytere som kan være årsaken.

Angående kabler.
Bassbrother har bilstereo kabler, Focal.
Jeg tenker de er knall da de virkelig kan lage høyttaler å sånt. Billig er det og.
Test en gang..Men bryr meg ikke så voldsomt om kabler.

Med MI pre ble det forresten helt tyst med volum på fult uten musikk på.

• Like
Reactions: Danke

Retep

0
7 Feb 2005
3.679
573
113
Ullensaker
Imponerende vet jeg ikke, men erfarimg er alltid greit 😉

Angående rør-pre så har nok huset og strømnettet noe å si.
Husker da jeg hadde den berømte MAen.. da var det tyst. Men her hvor jeg bor nå vart jeg bare frustrert. Fikk det ikke helt tyst. Ja..nå hørte jeg og en rør-pre til 120.000 i byen med fabrikk oppgraderte Ayre blokker. Det var sus der og på lettdrevne høyttalere 😁

Mulig jeg kunne fått det tyst med trippelskjermet signalkabler. Tenkte på det i ettertid. Men tror faktisk det er huset her. Har noen dimmebrytere som kan være årsaken.

Angående kabler.
Bassbrother har bilstereo kabler, Focal.
Jeg tenker de er knall da de virkelig kan lage høyttaler å sånt. Billig er det og.
Test en gang..Men bryr meg ikke så voldsomt om kabler.

Med MI pre ble det forresten helt tyst med volum på fult uten musikk på.

Har du prøvd strømfilter eller helst regenerstor? Min erfaring med det er at det kan løfte oppsettet mye, spes om man i utgangspunktet har dårlig strøm. Og burde prøves i sitt eget oppsett.

De Usher høyttalere dine er jeg litt små missunnelig på rett og slett. Har hørt den mindre utgaven, flere ganger. Har også lånt de av en tidligere eier et par uker i hula mi. Og likte de svært godt.

Kabler, som du er inne på.. Hjelper ikke å diskutere. Det må prøves ut.

13 Des 2007
9.877
31
48
Har du prøvd strømfilter eller helst regenerstor? Min erfaring med det er at det kan løfte oppsettet mye, spes om man i utgangspunktet har dårlig strøm. Og burde prøves i sitt eget oppsett.

De Usher høyttalere dine er jeg litt små missunnelig på rett og slett. Har hørt den mindre utgaven, flere ganger. Har også lånt de av en tidligere eier et par uker i hula mi. Og likte de svært godt.

Kabler, som du er inne på.. Hjelper ikke å diskutere. Det må prøves ut.

Nja, har en padde fra Isotek. Bruker den men kan ikke si det var forskjell.
Annet enn effekt kunne ikke stå i den..da ble den kvalt i lyden. Men padda er fin og tung å står i ro på gulvet. Penere er den jo og. Blått lys i den også.

Jo jeg liker de. Gode høyttalere.
Vertfall med MI. Spilte litt tynt og ikke HI-END med Doxa. Men må er Doxaen gammel og ikke så dyr heller.

Lyden er noe helt annet med MI
Og jeg som fikk hakeslipp da Doxaen kom i hus og rundspilte Hegel H100usb den gang.

Artig hobby vi har.

• Like
Reactions: Retep

Danke

0
4 Aug 2007
12.468
256
83
Nja, har en padde fra Isotek. Bruker den men kan ikke si det var forskjell.
Annet enn effekt kunne ikke stå i den..da ble den kvalt i lyden. Men padda er fin og tung å står i ro på gulvet. Penere er den jo og. Blått lys i den også.

Jo jeg liker de. Gode høyttalere.
Vertfall med MI. Spilte litt tynt og ikke HI-END med Doxa. Men må er Doxaen gammel og ikke så dyr heller.

Lyden er noe helt annet med MI
Og jeg som fikk hakeslipp da Doxaen kom i hus og rundspilte Hegel H100usb den gang.

Artig hobby vi har.
Vurderer en padde, mest for at jeg har nerver for at høytaler kabel ligger helt inntil/over Clas Ohlson padde...

Supra med bryter som de har på Kjell&co skal ha to uttak uten såkalt "rens" nettopp for forsterkere ikke skal bli kvalt og jeg har to, Yamaha som pre og en effekt.

Men hvordan blir det da med Subwoofer? Kan den kveles også?

Tanken er mer på beskyttelse mot torden, og skjerme fra en haug kabler... Rensen bryr jeg meg ikke så mye om.

Sist redigert:
13 Des 2007
9.877
31
48
Vurderer en padde, mest for at jeg har nerver for at høytaler kabel ligger helt inntil/over Clas Ohlson padde...

Supra med bryter som de har på Kjell&co skal ha to uttak uten såkalt "rens" nettopp for forsterkere ikke skal bli kvalt og jeg har to, Yamaha som pre og effekt.

Men hvordan blir det da med Subwoofer? Kan den kveles også?

Tanken er mer på beskyttelse mot torden, og skjerme fra en haug kabler... Rensen bryr jeg meg ikke så mye om.

Vet ikke.
Supra har nå fått skryt.

• Like
Reactions: Danke