Kult at du er tilbake!
Er det Dynaudio du har på bildet med deksel? (edit Uscher ja, lurte se for de lignet ikke på Dynaudio)
Her snakker vi erfaring som er nyttig for folk, og ikke minst for deg selv.Noen punkt som har skjedd..Men tar ikke med alt..vert så mye.
Kjøpte Moon streamer for ikke så lenge siden, men solgte den igjen. Hatet app styringen. Nypris 20k
Hørte ikke forskjell uansett i stueanlegget.
Har en god DAC som nok er årsaken?
Hvis noen har ca 13k til overs er det kupp pris på min dac nå.. Var tilbud nå så jeg.
Von Schweikert VR-4 gen3 angret jeg på at jeg solgte. Lurer stadig på hvordan det hadde vert med Musical Innovation..
JBL hadde jeg en liten stund. Men fikk ikke stå for de så ut som bestefarhøyttalere sa fruen. Uansett hvis de skulle blitt stående burde det vert 12 tommer i de.
Var 10 tommer i de jeg hadde.
Spilte kjempebra.
Billig hifi til Bruktpris på 5k
Skiftet diverse rør-pre til Doxaen.
Men fikk de aldri tyst på Dynaudio og senere Spendor A9
Hadde blant annet Thor Hauge en knallgod pre sånn sett.
Holdt på å klikke.. så kjøpte Parasound P5
Ok, men noe oppskrytt?
Synest faktisk Abrahamsen V3 spilte bedre.
Men så ut av ingenting egentlig hadde jeg flaks da jeg kom i kontakt med Musical Innovation, Roar.
Han hadde litt rest i hyllene etter andre som hadde oppgradert så da ble det først pre. MI 25 pre i et eldre 16 kabinett. Hadde lest gjennom hele MI tråden på hifisentralen og lurte på om 20-30 prosent var sant.. Etter å ha lest den så skrytes merket opp i skyene bokstavelig da flere som sitt med HI-END merker selger og kjøper MI og mener det er bedre lyd.
Uansett jeg fikk min pre i en skikkelig koffert. Litt sånn offshore aktig koffert der dyrt utstyr ligg inni.
Koblet den opp uten altfor store forventinger. Bare at jeg håpte det var like bra som Thor Hauge.
Men du og du.. Her vart ord fattige.
Kvalitet og et enormt skyv i bassen og fremdriften. Den gamle Doxaen briljerte som effekt.
Så lurte jeg og fælt på effekt også da..
Der og hadde han noe deler liggende og fikk skrudd sammen en MI18 i et Mosfet MKII kabinett.
Kostet jo litt, men det er litt vinn vinn begge veier da jeg fikk lyd og han fikk bort noen deler.
MI18 og Doxa er svingode men 2 forskjellige.
Doxa en tja en Toyota Supra og MI en ny Ford Mustang.
Doxa er mer ren fjellbekk som Rognlien skrev en gang.
Musical Innovation er tykkere uten at det går utover detaljer og sånt.
Sånn sett hadde det vert artig og oppgradert Doxaen til 61light med 2 trafoer. For å sjekke den da med MI25 pre.
Sikkert samme kvalitet som MI 18, men 2 forskjellige måter å spille på. Jeg er nysgjerrig så vi får se.
Hærlig at vi har de beste i verden på hifi elektronikk som f.eks Hegel, Electrocompaniet, Abrahamsen, Doxa og Musical Innovation.
Imponerende vet jeg ikke, men erfarimg er alltid greit
Angående rør-pre så har nok huset og strømnettet noe å si.
Husker da jeg hadde den berømte MAen.. da var det tyst. Men her hvor jeg bor nå vart jeg bare frustrert. Fikk det ikke helt tyst. Ja..nå hørte jeg og en rør-pre til 120.000 i byen med fabrikk oppgraderte Ayre blokker. Det var sus der og på lettdrevne høyttalere
Mulig jeg kunne fått det tyst med trippelskjermet signalkabler. Tenkte på det i ettertid. Men tror faktisk det er huset her. Har noen dimmebrytere som kan være årsaken.
Angående kabler.
Bassbrother har bilstereo kabler, Focal.
Jeg tenker de er knall da de virkelig kan lage høyttaler å sånt. Billig er det og.
Test en gang..Men bryr meg ikke så voldsomt om kabler.
Med MI pre ble det forresten helt tyst med volum på fult uten musikk på.
Har du prøvd strømfilter eller helst regenerstor? Min erfaring med det er at det kan løfte oppsettet mye, spes om man i utgangspunktet har dårlig strøm. Og burde prøves i sitt eget oppsett.
De Usher høyttalere dine er jeg litt små missunnelig på rett og slett. Har hørt den mindre utgaven, flere ganger. Har også lånt de av en tidligere eier et par uker i hula mi. Og likte de svært godt.
Kabler, som du er inne på.. Hjelper ikke å diskutere. Det må prøves ut.
Vurderer en padde, mest for at jeg har nerver for at høytaler kabel ligger helt inntil/over Clas Ohlson padde...Nja, har en padde fra Isotek. Bruker den men kan ikke si det var forskjell.
Annet enn effekt kunne ikke stå i den..da ble den kvalt i lyden. Men padda er fin og tung å står i ro på gulvet. Penere er den jo og. Blått lys i den også.
Jo jeg liker de. Gode høyttalere.
Vertfall med MI. Spilte litt tynt og ikke HI-END med Doxa. Men må er Doxaen gammel og ikke så dyr heller.
Lyden er noe helt annet med MI
Og jeg som fikk hakeslipp da Doxaen kom i hus og rundspilte Hegel H100usb den gang.
Artig hobby vi har.
Vet ikke.Vurderer en padde, mest for at jeg har nerver for at høytaler kabel ligger helt inntil/over Clas Ohlson padde...
Supra med bryter som de har på Kjell&co skal ha to uttak uten såkalt "rens" nettopp for forsterkere ikke skal bli kvalt og jeg har to, Yamaha som pre og effekt.
Men hvordan blir det da med Subwoofer? Kan den kveles også?
Tanken er mer på beskyttelse mot torden, og skjerme fra en haug kabler... Rensen bryr jeg meg ikke så mye om.
Sent fra min AGS-W09 via Tapatalk