Lovemusikk's hule.

13 Des 2007
9.877
31
48
Knarvik rett nordom Bergen
Dac

AAAaaaargh.... huff huff..

Har lånt vekk DACen til broderen og må bruke den som er innebygget i Hegel'en. Greit nok at det er 6db lavere pga at jeg kjører XLR fra DAC til Hegel, men fytty kor dårlig lyd mot det jeg er vant til.. huff..
Noen som mener Hegel sin eksterne DAC 20 eller 25 er utrolig mye bedre enn den som sitter innebygget i min forsterker H100 usb?
Var nemlig tenkt til å teste ut en slik, men er litt i stuss..

13 Des 2007
9.877
31
48
Noen dager med Doxa

For de som måtte lure på hvordan dette gikk, så gikk det rett til himmels :D

Spiller mye mye bedre enn Hegel klarte. Det virker og som de er mye mer krefter, men mest av alt er at det er så mye større lydbilde og den luftigheten da gitt. :) Mellomtonen og er noen klasser bedre ja :)
Må ikke glemme at dette spiller og veldig musikalsk og her får en heller ikke den beryktete lyttetrettheten, selv ikke når du spiller høyt i lang tid. :)

13 Des 2007
9.877
31
48
Skriver i dag 22.02.2014

1 år siden jeg byttet.
Frem til nå er det vel max tid jeg har holdt ut med diverse merker.
Men enda bare koser jeg meg. Dette låter bra.

Testet en rør-DAC til 15.000 men den var betydelig dårligere enn V6 jeg har, men alikevel betdelig bedre enn Hegel sine DACer.
Kan nok oppgradere den med bedre rør og vil tippe den da blir opp mot V6 kanskje.

http://www.hifisentralen.no/forumet...audio-502ca-ra-rbasert-dac-2.html#post1762595

Så mine mistanker slo til hvor bra den V6'en faktisk er. Gledelig det. :)

Sist redigert:

Yosh81

0
17 Des 2011
585
0
0
Når du skriver at den er bedre? Hva er egentlig bedre? Er det oppløsning? Dybde? Lydsignatur?

13 Des 2007
9.877
31
48
Når du skriver at den er bedre? Hva er egentlig bedre? Er det oppløsning? Dybde? Lydsignatur?

Mot Hegel, blir det at V6 er mer oppløst, større lydbilde og mye luftigere syns jeg.
Jeg får hele sena i bredden, høyden og hele djupna bakover, noe Hegel ikke var så bra på.
Jeg har ikke fått den lyden med Hegel som jeg er ute etter. Vist er det bra, men for meg blir det etter hvert et stort tap av lyd mot Abrahamsen sin V6.
Men det går vel mye i hva en foretrekker av Hegel eller Abrahamsen/Electrocompaniet i lyd, tipper jeg og.
Jeg syns selv EC lyd er mye bedre enn Hegel kvalitets messig. Er opptatt av at hele rommet/salen skal være med. Igjen smakssak. Skriver veldig diplomatisk nå, men for meg er Hegel mye dårligere (ikke tiplomatisk):)

LM 502CA låt bedre enn Hegel, og jeg regnet med den var klart bedre enn V6 også. Men det var den ikke.

Den vart testet med originalrør og den er nok bedre med oppgraderte rør.

Den låt flott..ala V6 men dårligere dynamikk og dermed ble det for meg litt skuffende, da jeg forestilte meg at en rør dac til 15.000 skulle vise fing til V6. Men joda den var bra lyd i den.
Utenom manglende dynamikk så var artisten veldig nærme deg på LM, men krystallklar.
Så V6 får stå hos meg enda.

Jeg er veldig dårlig på å beskrive lyden, som du nok ser.

13 Des 2007
9.877
31
48
Da har det skjedd pittelitt her..

Kjøpt en Doxa SE til, og kjører nå en til hver høyttaler.
Usikker om det ble forskjell, men nå er det godt med strøm i vertfall.
De er kvasikoblet og utnytter hele strømforsyningen, selv om jeg bruker en kanal på hver.

Tenkt på pre lenge..ikke fordi at jeg ikke er fornøyd, men mangler fjernkontroll på Doxa 07 og 08.
Eneste var vel at jeg kunne tenkt meg mer trøkk i lavbassen.

Så da Abrahamsen nå selger V3 så billig kjøpte jeg en slik.
Der kom også trøkket i lavbassen og andre ting. Usikker på hvem som spiller best over lavbassen, men at
det er forskjeller på pre, ja det er klart.
smiley.gif

Kjøpte og en rca til av W.W Luna 7 og kjører da det fra pre til effekt. http://www.wireworldcable.com/products/137.html

Fra DAC til pre, bruker jeg min Nordost fra gamleserien (ny pris 11.000, men husker ikke navnet i farten) som jeg kjøpte en gang, brukt.

Hvordan låter så dette?

En kompis som ikke er hifi-gutt sa sist helg noe artig jeg sperret opp øynene av, da det kom fra han, da jeg satte på en musikkstil vertfall ikke han hører på, nemlig en gammel jazz låt med Miles Davis (vart mange komma her).
Følgende sa han: "Det er jo nett som en sitter inne på en brun bule i USA"
smiley.gif

13 Des 2007
9.877
31
48
Etter å ha testet høyttalerledninger fra Doxa ble det til at jeg kjøpte de. Noen akk bedre i mellomtonen på oppløsning og dynamikk.
Vat tenkt å oppgradere fra mine chord til chord signature, men det utgår da.
Begynte å lure på hva Doxa sine rca kan gjøre evnt, ikke gjøre og..koster ikke allverden. Vi få se litt senere en gang,
Stortrives med anlegget :D