Når du skriver at den er bedre? Hva er egentlig bedre? Er det oppløsning? Dybde? Lydsignatur?
Mot Hegel, blir det at V6 er mer oppløst, større lydbilde og mye luftigere syns jeg.
Jeg får hele sena i bredden, høyden og hele djupna bakover, noe Hegel ikke var så bra på.
Jeg har ikke fått den lyden med Hegel som jeg er ute etter. Vist er det bra, men for meg blir det etter hvert et stort tap av lyd mot Abrahamsen sin V6.
Men det går vel mye i hva en foretrekker av Hegel eller Abrahamsen/Electrocompaniet i lyd, tipper jeg og.
Jeg syns selv EC lyd er mye bedre enn Hegel kvalitets messig. Er opptatt av at hele rommet/salen skal være med. Igjen smakssak. Skriver veldig diplomatisk nå, men for meg er Hegel mye dårligere (ikke tiplomatisk)
LM 502CA låt bedre enn Hegel, og jeg regnet med den var klart bedre enn V6 også. Men det var den ikke.
Den vart testet med originalrør og den er nok bedre med oppgraderte rør.
Den låt flott..
ala V6 men dårligere dynamikk og dermed ble det for meg litt skuffende, da jeg forestilte meg at en rør dac til 15.000 skulle vise fing til V6. Men joda den var bra lyd i den.
Utenom manglende dynamikk så var artisten veldig nærme deg på LM, men krystallklar.
Så V6 får stå hos meg enda.
Jeg er veldig dårlig på å beskrive lyden, som du nok ser.