Lovemusikk's hule.

13 Feb 2006
16.436
0
0
Ok.
Det var litt leit å lese at økonomien ødelegger litt for oppsettet ditt, men av og til må man dessverre prioritere litt annerledes enn hva man hadde tenkt.

En ærlig og real innrømmelse, som slett ikke alle har ryggrad nok til å legge ut for offentligheten.
Håper i alle fall at du finner glede i et rimeligere oppsett, det kan jo godt hende at du blir ovverrasket!

13 Des 2007
9.877
31
48
Knarvik rett nordom Bergen
Scrooge skrev:
Ok.
Det var litt leit å lese at økonomien ødelegger litt for oppsettet ditt, men av og til må man dessverre prioritere litt annerledes enn hva man hadde tenkt.

En ærlig og real innrømmelse, som slett ikke alle har ryggrad nok til å legge ut for offentligheten.
Håper i alle fall at du finner glede i et rimeligere oppsett, det kan jo godt hende at du blir ovverrasket!

Ødelegge og ødelegge.. men hadde vert greit å frigitt litt penger. Men er ikke nødd til det.
Lyst å få i hus B&W og EC, må sei da.. men ellers har jeg ikkje vert innom alt, så.. er jo litt å prøve.
Dette er jo og et spennende merke tror eg.. har gode erfaringer med butikken. Der jeg kjøpte det første skikkelige anlegget, dva høyttalerne og cd spiller.

Norsk Hi-Fi Center, Krokstadelva

13 Des 2007
9.877
31
48
Linn

jaja kjøpte Linn jeg
1 stk pre Linn Kairn Pro
2 stk effekt Linn LK240 mono

Er jo noen år, men pytt..

Dette var berre på moro..og inntil videre..
Måtte ha meir krefter og dette er sikkert godt nok inntil videre til eg får råd til EC eller noke slikt.
==============================

Spennende på Burmester høyttalere dette.
Tilbakemelding kommer ;)

13 Des 2007
9.877
31
48
Linn

Bilder lånt uten samtykke..googla de Ikke helt samme modeller, for det er mye mer lufte riller på de som jeg har, og alle er sorte.

Så litt på idol no på denne onsdag kvelden.. fikk heile salen/det store rommet med i lyden.. Linn er seriøst bra ja..
Frysninger vart det så det holdt.. Kem var det som maste om at de ikke trudde Burmester høyttalere og linn forsterker funka??

Mot Burmester forsterkeren er linn litt meir tilbake på en måte, men kvaliteten står ikkje tilbake. Må og huske på at Burmesteren hadde altfor lite watt.
Men og helt greit at dette er nytt for meg, så erfaringsmessig
veit vi at eg bør skrive noke seinare når OOhooo tinga har lagt seg litt og eg er blitt vant til det som er knall. :)

For første gang for meg når en hører klassisk kan en liksom høre hvor folka og instrumenta er på sena.
F.eks til venstre sitter en gjeng som spiller, en i motten, noen bakom der og noe til høyre.. stilig.

attachment.php

attachment.php

51480-lovemusikks-hule-15.html

Vedlegg

• bb90061e114bc719812970487babb835.jpg
    bb90061e114bc719812970487babb835.jpg
    13,1 KB · Sett: 225
  • b6c9248c8a1c5df999dc7637c3280ed5.jpg
    b6c9248c8a1c5df999dc7637c3280ed5.jpg
    44,9 KB · Sett: 202
25 Mai 2011
800
0
0
27
Lovemusikk skrev:
Da ryk kanskje høyttalerne og snart..

Det er nedgradering for tiden.. Men noe må jeg jo ha.. så følg med.. 8)

Hva kommer? Tips? :-D

Hvilket budsjett hadde du sett for deg å bruke på nye høyttalere? Lydsignatur?

Mathias

13 Des 2007
9.877
31
48
HiFi-Mathias skrev:
Hvilket budsjett hadde du sett for deg å bruke på nye høyttalere? Lydsignatur?

Mathias

Ikke satt noe prisgrense.. men hadde vert kjekt å fått ca 20 i mellomlegg..
Men lyden fra B&W, Tannoy, Triangle og sikkert Spendor (Spendor ikke hørt enda) er jo flott.
Ellers har jeg jo ikke hørt alle merker heller. Og sikkert glemt noen og, men er åpen for gode forslag.

13 Des 2007
9.877
31
48
Kommer en i kveld som skal få høre Burmester for første gang..så får se hva han sier.

Han har disse, som da han kan bytte med stativ og en god pris i mellomlegg.

Maxwell Hi-Fi Import i Drammen

Vet fint lite om dette merket, utenom at det skal være bra. Var godt fornøyd med tiden som Triangle eier, så håpet er til stede her også da..

Vet du/dere noe om disse? Setter pris på da et kjemlangt innlegg om hvordan de spiller :)

13 Des 2007
9.877
31
48
Da har en evnt kjøper vert her og hørt litt.. DACen min blir nok byttet ut senere..den holder bare ikke.
Han hadde med seg sin Hegel H100 med innebygget DAC.
Mye mer kraft i bassen, mye åpnere lyd.
Skal jeg virkelig selge? Hadde vert artig å testet Hegel sin nye H300 nå :)

Han sku tenke til i morgen.

13 Des 2007
9.877
31
48
Fikk forhandlet frem en ok pris på mellomlegget + en 1 år gammel Hegel H100
Så må bli litt venn med dei først her.. Savnet etter bassen fra Burmester er stort.
Men utfra en fornuftig tankegang og hvordan jeg bor nå, ville Burmester og Hegel sikkert foråsaket politi på døren her, vertfall under en fest.
Så får kjøpe igjen senere vis savnet blir for stort.
Linn trivs mye bedre med Spendor enn Burmester. Men nå er 7 ohm det laveste Spendor går ned i, så..

Hegel H100 spiller nå..smalere lydbilde, men dypere lydbilde. Mener også Hegelen er litte grann mer oppløst. Men er jo ny Hegel mot gammel Linn, men Linn var bra det på Spendor.

Lydbildet til Linn er mer røraktig mot Hegel liksom..
Men dette er nå basert på 3-4 timer lytting

13 Des 2007
9.877
31
48
Danke skrev:
Hehe grattis med nye høytalere, husk å endre signaturen også da.. ;)

Hehe..hvorfor? :mrgreen:
Burmester høyttalere skal jeg ha igjen den gang eg blir rik + råd til skikkelig forsterker til dei.

Men ja, må vel det :D

Dette var ikkje dumme høyttalere.. Nøytrale ja, og ingen ting som stikker seg ut, selv med Hegel som sjef. :D
Skal og prøve Linn jeg har på sikt.. Men no e da påske og noen øller må nytes i solveggen Hjemme eller på pubben 8) :wink:
Så den musikken som blir, er vel berre sånn partyvolum og sånt.. hehe

Kan sei at de spiller bass og.. Gledelig. :D

13 Des 2007
9.877
31
48
Hegel H100 -vs- Linn Kairn Pro og 2 X LK240

Dei har samme watt begge to.

Har nå hørt dei på flere høyttaler merker, Burmester, Spendor og Kudos.

Joda Hegel er bra og har bra med krefter. Dro igang Burmester høyttalerne gjorde den.

MEN lydbildet er smalt og skralt..for lite luftig (kan være pga for smalt lydbilde mot Linn sitt store brede lydbilde) og sånne ting.. Og denne Hegel er oppskrytt leser jeg. Jaja.. Linn ligger på brukten nå for et meget billig peng.
Linn har et mer behagelig lydbilde uten skrikendes diskant og haller mot den varme siden. Hegel vet dere vel alle ca hvor dei ligger.

Sånn sett lurer jeg på hva jeg driver med. Mulig jeg må selge begge to? Beholder Hegel litt til. Så får vi se senere.

13 Des 2007
9.877
31
48
Kudos C2

KUDOS C2

Sånn nå uten å ha fått hørt så mye på dei, så kan jeg si dei spiller flott.
Bass er det og!
Nøytrale og ingen ting stikker seg ut på noen måte. Det betyr ikkje at dei er kjedelige for det er dei ikkje.
Det er og litt bass på heavy som vi hørte på i gamle dager + at vi er begynt å høre på det igjen no. Så det lover vel godt?
Yello minner om stereoen i bilene i gamledager og det er jo bra, når vi tenker på at der kjørte vi 12" sub eller flere.
På blues og jazz er det åpent og fint.
God snert i anslagene på gitarstrengene og flott klang. Slagverket høres ut som slagverk med godt trøkk også der.
Trompeten høres ut som en trompet.
Tipper at her står det bare på utstyret som laga signal til høyttalerne.