Dette første innlegget er redigert så godt det lar seg gjøre, etter hvert som tiden går. 
Dere vil og se min vingling mellom diverse utstyr, vis dere gidder å bla gjennom sidene, men grunnen
var leting etter lydkvaliteten jeg søker.
Jeg viste lite om hva som måtte til av elektronikk og høyttalere da jeg startet.
Men dette har og gitt meg mye god erfaring med diverse utstyr.
Litt artig og intressant at rørforsterkeren jeg kjøpte først, bare er byttet i en to år nyere en, og
den har jeg enda.
http://avforum.no/minhifi/show.php/Lovemusikk
8)
Etter kasettspillerne på gutterommet, da jeg gikk på grunnskolen, begynte det så smått med Pioneer cd spiller og technics forsterker. Lagde og noen høyttalere med elementer som en bestilte i posten. Hukser bassene som ble brukt en stund, het Boxer
Siden da har det vert mye rart innom av disse vandlige merka på expert og dei butikkene.
Og så gikk det i bil, med årevis med bilstereo, kanskje ca 10-15 år.
Begynte vel mer seriøst, da jeg kjøpte kino.
Onkyo 603, 4 gulv + senter av QLN
Etterhvert røk kino til fordel for Stereo.
Men først var en rørforsterker kjøpt.
Kjøpte en brukt Music Angel kt88 av broren til en på jobben, og angrer ikke der kan du sei.
Hadde bare hørt om rørforsterkere, så var ikke så lite spent, da jeg bar ut 25kg fra kåken hans og ut i bilen.
Skuffet ikke.
For den summen, hadde jeg ikke hørt maken.
Kjøpte da høyttalere og cd spiller blind på anbefaling av Norsk hifi senter, som kan anbefales da han vet hva som lyder bra.
(Hifi butikker: Ser dere?, ikke sikkert at jeg hadde havnet som audiofil uten den MAen)
Høyttalere da vart Triangle Altea og bortsett fra laaang innspillingstid var dette "billig" hifi lyd og dei spilte bedre en mange dyrere høyttalere. Litt basstrøkk fattige, men bassen dei spilte stod det respekt av.
CD spilleren den gang vart Music Hall CD25.2 og dette var en flott spiller med "kjøtt" på kroppen.
Rotel pre hadde jeg og (måtte ha fjernkontroll til rørforsterkeren)
, da det var planen med effekforsterker, men det ble ikke noe av.
Hadde diverse på prøve og noe var braa det, men det bare strandet da..
Kjøpte etter hvert inn Hegel, og effekten røk først.
Mistenker at effekten var for dårlig (H2A, masse effekt og strålende god på film, men mellombassen var tam) Men pre forsterkeren(P4A) til Hegel spilte bra med resten, når jeg brukte rørforsterkeren som effekt.
Hegel var bra det, men litt for lite trøkk i mellombassen på musikk, så ville prøve mer merker.
Men fikk erfart med Hegel, at blir det film igjen i eget rom, så er det en soleklar favoritt.
Svinbra!
==============
Samendrag på en tidsperiode:
Hadde Roksan også i 1 uke ca,men det holdet det, da dette er langt unna lydkvaliteten jeg søker.
Kjøpte igjen Naim for og effekt av rimligste modell, som låt mye mye bedre en Roksan Kandy K2, men også den ble solgt.
Naim og Hegel var noe av det beste jeg har hatt her hittil, av transistor forsterkere.
===============
SOLGT ALT!
Starter på nytt.
Grunnen er rett å slett at jeg ble ikke fornøyd.
Hatt en del innom her nå, men det blir ikke så bra som jeg vil. For lite ekte lyd, f.eks for lite dynamikk, luftighet,djupne på cena,udefinert cene,osv.
Så Stor takk, til dere hi-end folk som gav meg tips om hva jeg burde se etter pga mine
krav til lydkvalitet og ekte fremførelse.
===============
Så da er nytt utstyr i hus, og nå smaker det fugl her.
Ny bilder, tatt med mobiltelefon.
Forsterker :
-Music Angel KT88
-Krell Kav 300 iL
Signalkilder:
-Burmester 992 Forrykende god spiller.
-Pioneer LX52
Høyttalere:
-Audio Physic, Tempo 6
Platespiller og riia:
Dual 1214
BELLARI VP130
Kabler:
-Nordost XLR
-Chord RCA
-Monster RCA
-Chord Høyttalerledninger
-CE-link (HDMI)
Dere vil og se min vingling mellom diverse utstyr, vis dere gidder å bla gjennom sidene, men grunnen
var leting etter lydkvaliteten jeg søker.
Jeg viste lite om hva som måtte til av elektronikk og høyttalere da jeg startet.
Men dette har og gitt meg mye god erfaring med diverse utstyr.
Litt artig og intressant at rørforsterkeren jeg kjøpte først, bare er byttet i en to år nyere en, og
den har jeg enda.
http://avforum.no/minhifi/show.php/Lovemusikk
8)
Etter kasettspillerne på gutterommet, da jeg gikk på grunnskolen, begynte det så smått med Pioneer cd spiller og technics forsterker. Lagde og noen høyttalere med elementer som en bestilte i posten. Hukser bassene som ble brukt en stund, het Boxer
Siden da har det vert mye rart innom av disse vandlige merka på expert og dei butikkene.
Og så gikk det i bil, med årevis med bilstereo, kanskje ca 10-15 år.
Begynte vel mer seriøst, da jeg kjøpte kino.
Onkyo 603, 4 gulv + senter av QLN
Men først var en rørforsterker kjøpt.
Kjøpte en brukt Music Angel kt88 av broren til en på jobben, og angrer ikke der kan du sei.
Hadde bare hørt om rørforsterkere, så var ikke så lite spent, da jeg bar ut 25kg fra kåken hans og ut i bilen.
Skuffet ikke.
For den summen, hadde jeg ikke hørt maken.
Kjøpte da høyttalere og cd spiller blind på anbefaling av Norsk hifi senter, som kan anbefales da han vet hva som lyder bra.
(Hifi butikker: Ser dere?, ikke sikkert at jeg hadde havnet som audiofil uten den MAen)
Høyttalere da vart Triangle Altea og bortsett fra laaang innspillingstid var dette "billig" hifi lyd og dei spilte bedre en mange dyrere høyttalere. Litt basstrøkk fattige, men bassen dei spilte stod det respekt av.
CD spilleren den gang vart Music Hall CD25.2 og dette var en flott spiller med "kjøtt" på kroppen.
Rotel pre hadde jeg og (måtte ha fjernkontroll til rørforsterkeren)
Hadde diverse på prøve og noe var braa det, men det bare strandet da..
Kjøpte etter hvert inn Hegel, og effekten røk først.
Mistenker at effekten var for dårlig (H2A, masse effekt og strålende god på film, men mellombassen var tam) Men pre forsterkeren(P4A) til Hegel spilte bra med resten, når jeg brukte rørforsterkeren som effekt.
Hegel var bra det, men litt for lite trøkk i mellombassen på musikk, så ville prøve mer merker.
Men fikk erfart med Hegel, at blir det film igjen i eget rom, så er det en soleklar favoritt.
Svinbra!
==============
Samendrag på en tidsperiode:
Hadde Roksan også i 1 uke ca,men det holdet det, da dette er langt unna lydkvaliteten jeg søker.
Kjøpte igjen Naim for og effekt av rimligste modell, som låt mye mye bedre en Roksan Kandy K2, men også den ble solgt.
Naim og Hegel var noe av det beste jeg har hatt her hittil, av transistor forsterkere.
===============
SOLGT ALT!
Starter på nytt.
Grunnen er rett å slett at jeg ble ikke fornøyd.
Hatt en del innom her nå, men det blir ikke så bra som jeg vil. For lite ekte lyd, f.eks for lite dynamikk, luftighet,djupne på cena,udefinert cene,osv.
Så Stor takk, til dere hi-end folk som gav meg tips om hva jeg burde se etter pga mine
krav til lydkvalitet og ekte fremførelse.
===============
Så da er nytt utstyr i hus, og nå smaker det fugl her.
Ny bilder, tatt med mobiltelefon.
Forsterker :
-Music Angel KT88
-Krell Kav 300 iL
Signalkilder:
-Burmester 992 Forrykende god spiller.
-Pioneer LX52
Høyttalere:
-Audio Physic, Tempo 6
Platespiller og riia:
Dual 1214
BELLARI VP130