Litt humor i hverdagen.

25 Okt 2009
15.745
1
36
black-stereo-types.jpg

when-i-give-the-girl-the-look.jpg

21 Mar 2005
9.684
135
63
48
Dette må være noe av det heiteste jeg noen gang har sett :D:D:D:D:D

Only in Japan!

[youtube]xbV2uYk1VNs[/youtube]

25 Apr 2005
43.993
0
0
42
Nord-Trøndelag
Litt Humor må til på en dag som i dag for og bryte opp stemningen ellers :)

Går litt utover Japanerne nå da men they are so easy to scare :-D

[YOUTUBE]DQ7jKGZ5efQ&feature=related[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]D_4aFkhnVjI&feature=related[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]urt9ZJyvkgM&feature=related[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]VCGBBZa9CAo&feature=related[/YOUTUBE]

ROXY

0
11 Nov 2004
5.055
0
36
Da er det fra sikre kilder kommet fram opplysninger om at loudnesskrigen snart er over.

Vedlegg

• 89766d1332854808-cd-plater-vs-streamingtjenester-index.png
    89766d1332854808-cd-plater-vs-streamingtjenester-index.png
    93,5 KB · Sett: 58
24 Jun 2010
14.737
6
38
Herregud - han kunne vel i det minste bruke svart fugemasse, evt fargeløs.
Han nevnte vel det forsåvidt.

Og de kablene han bruker, de har ikke akkurat lite motstand.....

25 Apr 2005
43.993
0
0
42
Nord-Trøndelag
ER du på biljakt og liker og banne i det lange og brede ? må dette være bilen for deg

03_1795736589.jpg

Informasjon

Salgsform
Bruktbil til salgs
Bilen står i
Norge
Kilometer
312 000 km
Årsmodell
1995
Karosseri
Stasjonsvogn
Avgiftsklasse
Personbil
Sylindervolum
1,8 l

Effekt
116 hk
Drivstoff
Bensin
Girkasse
Manuell
Hjuldrift
Forhjulsdrift
Farge
Grønn
Antall seter
5
Antall dører
5
Reg. nr.
DH49488

Sjekk heftelser på DH49488
Sjekk tid for neste EU-kontroll

Beskrivelse
En klok mann sa en gang at "Opel er en rullende utgift". Jeg kunne ikke ha vært mer enig.

Etter mye om og men har jeg valgt å selge Skroplus von Schneider, en liten pøbelfaen født på Opelfabrikken i 1995. Han er av merket Astra (stasjonsvogn) og har god bagasjeplass. Bilen går som en klokke bortsett fra når han ikke går. Det er viktig at du klapper ham betryggende på dashbordet ved første tegn til motorhavari - og du må for all del ikke snakke dritt om bilen i dens nærvær! Det gjorde jeg, og 5 minutter senere røk viftereima. Hele episoden resulterte imidlertid i et møte med to kjekke politimenn som lurte på hva som var galt, så det var jo hell i uhell.

Bilen er nesten splitter ny med tanke på at jeg har byttet nesten alt som går an å bytte på den; bremseskiver, bremseklosser, viftereim, sidespeil, dynamo (tre ganger), startmotor (tre ganger), frontrute, siderute, katalysator, tennplugger, luftfilter, håndbrekkwire, bensintank, bensinpumpe, datt du av lasset eller leser du fremdeles?, luftmengdemåler, ABS, varmeregulering, bærekule foran, eksosanlegg, støtdempere og fjærer. I tillegg kommer bytte av oljefilter osv.

Bilen ser ikke ut i måneskinn, med noen riper her og bulker der. Bilen har en ca. 2 meter lang ripe på passasjersiden etter at jeg presterte å hekte bilen på et gjerde for deretter å ruge frem og tilbake (ikke spør meg hvordan jeg fikk det til, jeg er fremdeles imponert over meg selv). Bilen har også overlevd to heisaturer nedi bussluser; men kom fra det uten varige mén. Bilen passer godt som førstegangsbil da du 1) lærer mye om bil (som for eksempel at man aldri skal kjøpe Opel igjen), og 2) du får testet tålmodigheten og temperamentet ditt. Bør ikke kjøres av folk som er avhengige av å nå fram i tide, for eksempel gravide eller folk med hjertefeil.

Bilen har også noe rust her og der, men jeg har strengt tatt ikke hatt tid til å tenke på rust når alt annet kollapser hele tiden. Bør derfor ikke kjøpes av folk som er opptatt av å kjøre en pen bil. Men ærlig talt, ettersom du trykket deg inn på en annonse med Opel til salgs så er du vel ingen high maintenance-person. Bilen er derimot VELDIG god å kjøre når det ikke er noe galt med den! Bilen har gått 312000 km og har sett Norge, Sverige, Danmark og Tyskland. Det er derfor ikke nødvendig (eller lurt) å ta den med på langtur i Europa.

Skroplus von Schneider har mye personlighet. Han er langsint, så dersom du snakker dritt om ham i hans nærvær kan du ta deg **** på at han lager et ******* for deg de neste 5 månedene. Hvis du derimot behandler ham pent og daglig forteller ham hvor kjekk han er - ja, da er det 50 % sjanse for at han er snill mot deg.

Dersom du planlegger å kjøre bilen i Rogaland bør du unngå rundkjøringen ved Sk*****and da bilen min hater den rundkjøringen. På to dager stoppet han tre ganger i samme rundkjøring; olje-, batteri- og elektronikklampene begynner å lyse, servoen svikter og du får ikke gasset. Men om du dytter ham 30 meter lenger vekk og lar ham roe seg i 15 minutter så går han som en klokke igjen. Det samme gjelder Varhaug - Skroplus von Schneider er ikke spesielt glad i Varhaug (men hvem er vel egentlig det?). Det er sterkt anbefalt å være NAF-medlem om du skal kjøre Opel, for jeg kan love deg at du blir godt kjent med guttene på NAF Veihjelp.

Dersom du kjøper Skroplus von Schneider kan du banne på at du får deg en løkballe av en bil som produserer mange interessante historier! Jeg kan jo nevne den gangen bilen min stoppet på Kvadrat og nektet å starte igjen. Jeg ringte NAF, de tittet på bilen og hentet en hammer. Jeg tenkte "Jaja, greit at bilen er stygg altså, men likevel?" NAF-mannen slo på bensintanken mens jeg vred om nøkkelen, og vips - så startet den. Derfor måtte jeg alltid ha med meg en passasjer hver gang jeg skulle ut og kjøre (frem til jeg fikk byttet bensinpumpe). Jeg følte meg nemlig ikke så kul der jeg stod og viftet med en hammer og spurte fremmede mennesker om hjelp til å starte bilen. Det kommer vel ikke som et sjokk at ingen var villige til å hjelpe; de fleste stirret ned i bakken og hastet forbi meg.
Eller den gangen håndbrekkwiren røk, og jeg måtte kjøre rundt med vedkubber som jeg plasserte foran dekkene for å forhindre at den skulle trille til *******. Folk stirret og lo som bare det, og jeg lo med dem. Jeg turte jo ikke å innrømme at det var MIN bil.

Dersom du kjøper denne bilen støtter du din lokale NAF-avdeling, for du kommer til å ringe dem ofte. Jeg er overbevist om at NAF i Oslo frydet seg da jeg tok med meg Skroplus von Schneider og flyttet til Rogaland. De holdt sikkert en fest for å feire at de slapp å styre mer med de utallige telefonsamtalene mine.

Skroplus von Schneider har en del merkelige fakter. Vindusviskeren bak virker ikke etter at broren min lånte bilen og kjørte den inn i en snøfonn. Av og til vil ikke frontlysene skru seg på, men da er det bare å skru av vifta, så kommer de. Det hender også at lyset inni bilen ikke vil virke, men da må du banke litt på dashbordet, så kommer det seg.
Ellers har bilen litt brun maling på taket etter at min (farge)blinde bror skulle male garasjen og bestemte seg for å male bilen i stedet.

Selges som reparasjonsobjekt/delebil.

Selges til høystbydende.
Utstyr

Hengerfeste

Lettmet. felg sommer

Metallic lakk

Sommerhjul

Elektriske speil

Oppvarmede seter

Radio/CD

Servostyring

ABS-bremser