LG Magic remote og ADB 5743 CDX

6 Jun 2006
417
0
16
Noen som har fått til å bruke LG Magic Remote som fjernkontroll på Canal Digital ADB t-we boksen? Har en helt ny LG OLED55C9 med Magic Remote som jeg ikke klarer å bruke på dekoderen. Har testet følgende konfigurasjoner:
* Canal Digital
* Telenor
* ADB
* Sagem (fikk tips på et annet forum om å teste med denne)

Ingen av dem responderer. Noen erfaringer ?

clasm

0
16 Okt 2005
2.376
1
38
Skal det være de samme IR-kodene for de fleste Telenor/Canal Digital (kabel&satellitt). Og ja, så vidt jeg husker skal en av av Sagem-dekoderne ha samme IR-koder som de forskjellige ADB-dekoderne til Telenor/CD.

6 Jun 2006
417
0
16
Jeg tror problemet er at de nye Magic Remotene ikke benytter IR. Den har i hvertfall ikke noe IR vindu foran på kontrollen. Den kan styre andre enheter via HDMI-CEC, men Canal Digital dekoderen har ikke støtte for CEC, så da fungerer det bare ikke.

Har gått tilbake til Logitect Harmony og da er kona happy igjen....og kun en fjernkontroll på bordet.

clasm

0
16 Okt 2005
2.376
1
38
Jeg tror problemet er at de nye Magic Remotene ikke benytter IR. Den har i hvertfall ikke noe IR vindu foran på kontrollen. Den kan styre andre enheter via HDMI-CEC, men Canal Digital dekoderen har ikke støtte for CEC, så da fungerer det bare ikke.

Har gått tilbake til Logitect Harmony og da er kona happy igjen....og kun en fjernkontroll på bordet.

Jo, den støtter HDMI CEC. Men husker ikke om det må aktiveres i innstillingsmenyen.

Ellers kan fjernkontrollen til dekoderen benyttes mot de fleste TV-er - hvis TV-en støtter IR.