Landstreff i Gausdal er avsluttet. Stor takk til alle!

striky

0
22 Apr 2003
8.825
24
38
Vestfold
Treffets hjemmesider: Landstreff for AVforum.no, Gausdal 3. - 5. oktober

Tid: 3. - 5. oktober 2008

Sted: Vestre Gausdal, Gausdal Ungdomsskole

[size=+1]Påmeldingsfristen er nå utløpt. Derimot vil det være mulig å dukke opp som "gjest", vi vil tilby "DAGSPASS" til de som ønsker en liten tur innom for å titte. Dette vil koste 125,- per person. Dette er en ren inngangsbillett, besøkende vil ikke ha mulighet til å delta i konkurranser eller det mer sosiale opplegget senere på kvelden.[/size]

Noen av helgas høydepunkter:

* Ron Stimpson, mannen bak SVS, kommer!
* Lansering av produkter fra en ny, 'hemmelig' aktør.
* Demo av HTPC med 1080P, lydkort med bitstream, streamingløsninger
* Demo av 2.35:1-oppsett
* Bygging av bodyshaker
* Mange gode tilbud
* Yamaha Z11 med fullt 11.2 oppsett (SVS MTS-01) fra Lsound
* Uhøytidelige konkurranser med utrolig bra premier
* Kringlyd kjører kalibreringskurs
* Opplev 6 stk SVS Ultra fra Lsound!
* Demo av HDMI produkter fra E. Heitmann AS
* 5.1 oppsett fra Elkjøp. (Onkyo el. Yamaha, og PolkAudio)
* Stereoppsett fra Soundplanet.
* Samvær i lavvo på kvelden.
* Sammenligning av BD-spillere -Multisone Panasonic DMP-BD50 vs. PS3 vs. Sonefri Tecsonic BHD8866
* Demo av firhjulinger/ATV-verstinger

Premiebordet:

* DreamScreen WideFrame V3 CineCurve lerret (sponset av AVshop.no)
* DreamScreen UltraFlat HDMI 1.3 10M (sponset av AVshop.no)
* Clark TST239 Rumperister (sponset av AVhifi.no)
* Multimedietastatur (sponset av Vendur.no)
* Lysskilt (sponset av Vendur.no)
* DVD-filmer (sponset av Scanbox)
* Plakater (sponset av Scanbox)
* TECSONIC BHD8866 Blu-ray-spiller (sponset av Coop)
* Dolby Digital lysskilt (sponset av DesignbyBOND.se)
* 4 stk gavekort (sponset av DesignbyBOND.se)
* Iron Man Blu-ray (sponset av Paramount)

Foreløpig tidsplan:
Fredag
12.00 - "Offisiell" åpning, dørene åpnes, innsjekking starter
15.00 - Samling med informasjon om hva som skal skje osv
15.30 - Bodyshaker-bygging
19.00 - Middag/Kveldsmat.

Dagen vil også være preget av rigging og kalibrering.
Resten av kvelden: Film, musikk, sosial omgang i lavvoen

Lørdag
10.00 - Frokost
11.00 - Aktivitet 1 (Kringlyd)
14.00 - Lunsj
15.00 - Aktivitet 2 (Demonstrasjon av 2.35:1-oppsett)
18.00 - Konkurranser
19.00 - Middag
20.00 - Premieutdeling

Resten av kvelden: Film, musikk, sosial omgang i lavvoen

Søndag
10.00 - Frokost
11.00 - Aktivitet 3 (HTPC/streamingløsninger)

Arrangør:
Tor Løkken (striky)
Geir Braaten (Phatbull)

Kontaktinformasjon:
Tor Løkken
avforum.landstreff@gmail.com
Tlf: 93420144

Jeg kontaktes helst på ovenfornevnte epost-adresse, men PM eller telefon kan i "nødsfall" brukes.

Treffet er lagt til Gausdal Ungdomsskole i Vestre Gausdal, ca 2 mil fra Lillehammer.

Det er gode parkeringsmuligheter på stedet.

attachment.php

attachment.php

Brubakken 20, 2653 Forset, Gausdal, Norway - Google Maps

Ankomst fra Lillehammer - Segalstad Bru:
Ta til venstre ved Segalstad Bru (ved Statoil) og kjør mot Vestre Gausdal (Forset), ca 5 km. Ta til venstre i første kryss etter neste Statoil-stasjon. Kjør nedover 2-300 meter, forbi barneskolen og barnehagen, og ungdomsskolen ligger på venstre hånd ved siden av en stor parkeringsplass.

Ankomst fra Saksumsdalen/Auggedalen (avkjørsel på E6 på Vingrom rett sør for Lillehammer):
Følg hovedveien ca 15 - 20 km fra avkjørsel E6. Du kommer etterhvert til et kryss nede ved en elv, med en butikk på høyre hånd. Fortsett rett fram og oppover ca 200 meter, og du har ungdomsskolen inn til høyre.

Fredag og lørdag går det buss i normal rutetrafikk fra Lillehammer Skysstasjon (togstasjonen) til Vestre Gausdal. Hvis det er flere som har behov for skyss tilbake til togstasjonen på søndag, vil det organiseres samkjøring med biltransport eller drosje/buss,slik at dette blir så rimelig som mulig for alle sammen.

[size=+1]Lokalene[/size]

En kombinasjon av nyere og eldre rom. Vi har tilgang til store deler av skolen, som gjør at vi kan avholde demonstrasjoner i flere rom samtidig, uten at det blir for mye forstyrrelser. Skolen har et nytt auditorium som vil bli benyttet som samlingspunkt under arrangementet.

[size=+1]Overnatting[/size]

Gymsalen på skolen settes av til soveområde. Her vil det også være tilgang til garderober og vask/dusj.
Om noen ønsker å sove i campingvogn eller telt, er det god plass rundt skolen.
Det er selvsagt fritt frem for å ordne overnatting på egen hånd, for eksempel i hotell på Lillehammer, eller noe lokalt i Gausdal:

Overnatting - Gausdal Reiseliv
(Nærmeste eksterne overnattingssted er Ringen Camping noen hundre meter unna, men der er dessverre alle hytter opptatt allerede).

[size=+1]Betaling[/size]

Arrangementet er et non-profit-opplegg, med andre ord er det ikke i vår hensikt å tjene penger på å drive dette. Det er dog en del kostnader involvert i leie av lokaler, transport, vasking osv, så vi er nødt til å kreve en viss sum i inngang.

Treffavgiften settes til 300,- per person, og dekker inngang og tilgang til alle aktiviteter fra fredag til søndag.

VIKTIG: Depositum på kroner 300,- betales til konto 1202.06.25447 innen 20. september 2008. Merk betalingen med fullt navn, nick og telefonnummer.
Dette for å unngå at folk melder seg på uten å dukke opp.
Når du har betalt, sender du i tillegg en epost til avforum.landstreff@gmail.com , hvor du spesifiserer navn, nick, telefonnummer, samt om du ønsker mat og overnatting. Mat og overnatting betales ved ankomst.

Overnatting i gymsalen samt tilgang til garderobe og dusj settes til 100,- per natt.

[size=+1]Mat[/size]
Vi vil legge opp til at måltidene gjennomføres i fellesskap. Det blir servert frokost, lunsj og middag i kantineområdet på skolen.

Pakke 1:
Fredag: Middag/kveldsmat
Lørdag: Frokost, lunsj og middag
Søndag: Frokost, lunsj

Pris: 450,- per person

Pakke 2:
Lørdag: Frokost, lunsj og middag
Søndag: Frokost, lunsj

Pris: 350,- per person

Enkeltmåltider kan kjøpes, frokost: 60,- lunsj: 60,- Middag: 140,-.

Uansett hvilken bevertningsløsning du velger, er det viktig at du melder fra på avforum.landstreff@gmail.com på forhånd, slik at vi får kjøpt inn og tilberedt nok til alle.

Utover dette blir det salg av mineralvann og snacks.

Det vil være nulltoleranse for alkohol inne på skolens område. I henhold til kommunale regler er det i tillegg røykeforbud.

[size=+1]Program[/size]

Programmet for fredag, lørdag og søndag er ennå ikke fastsatt, men her er noe av det vi ønsker å få til:

Kalibrering (lyd og bilde)
Projektor-shootout (sammenligning)
Konkurranser

Kom gjerne med forslag til andre aktiviteter.

[size=+1]Annet[/size]

Det jobbes med å få tilgang til Internett, slik at vi kan holde forumet oppdatert med bilder og info under treffet. Her kan det også være aktuelt å sette opp et webcam.

[size=+1]Påmeldte aktører[/size]

- Lsound
- EHED Jordbrånen
- E. Heitmann AS
- Kringlyd
- SoundPlanet

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

Dersom du ønsker å stille som aktør under treffet, kontakt oss på avforum.landstreff@gmail.com .

[size=+1]Sponsorer[/size]

[size=+1]Bilder fra lokalene[/size]

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

_

Vedlegg

• Picture 9.png
    Picture 9.png
    24,9 KB · Sett: 246
  • Picture 10.png
    Picture 10.png
    6,6 KB · Sett: 243
  • n739971777_303691_3910.jpg
    n739971777_303691_3910.jpg
    73 KB · Sett: 848
  • Picture 3.png
    Picture 3.png
    187,7 KB · Sett: 392
  • 36006d1217950192-landstreff-gausdal-3-5-oktober-oppdatert-5-august-rom-oversikt.jpg
    36006d1217950192-landstreff-gausdal-3-5-oktober-oppdatert-5-august-rom-oversikt.jpg
    140,1 KB · Sett: 309
  • 36000d1217949660-landstreff-gausdal-3-5-oktober-oppdatert-5-august-auditoriumi.jpg
    36000d1217949660-landstreff-gausdal-3-5-oktober-oppdatert-5-august-auditoriumi.jpg
    83,1 KB · Sett: 326
  • 36001d1217949660-landstreff-gausdal-3-5-oktober-oppdatert-5-august-auditorium-ii.jpg
    36001d1217949660-landstreff-gausdal-3-5-oktober-oppdatert-5-august-auditorium-ii.jpg
    98,2 KB · Sett: 315
  • 36002d1217949660-landstreff-gausdal-3-5-oktober-oppdatert-5-august-demorom.jpg
    36002d1217949660-landstreff-gausdal-3-5-oktober-oppdatert-5-august-demorom.jpg
    125,2 KB · Sett: 357
  • 36004d1217949660-landstreff-gausdal-3-5-oktober-oppdatert-5-august-kantine.jpg
    36004d1217949660-landstreff-gausdal-3-5-oktober-oppdatert-5-august-kantine.jpg
    134,3 KB · Sett: 359
  • 36003d1217949660-landstreff-gausdal-3-5-oktober-oppdatert-5-august-gymsal.jpg
    36003d1217949660-landstreff-gausdal-3-5-oktober-oppdatert-5-august-gymsal.jpg
    102,1 KB · Sett: 448
  • kringlyd.png
    kringlyd.png
    1,7 KB · Sett: 240
  • image003.jpg
    image003.jpg
    10,1 KB · Sett: 301
  • avhifi.png
    avhifi.png
    13,4 KB · Sett: 60
20 Aug 2004
11.893
0
36
42
shoottheshow.com
KANSKJE. Ikke er det for langt unna, og interresant er det så absolutt. For min del kommer det helt an på om jeg da har jobbe helg og om jeg får bytta bort den. Så frem til det blir satt en spesifikk dato må jeg holde meg til "kanskje".

Valo

0
6 Nov 2007
2.160
0
0
Det hadde vært fint om det gikk an å få til, da det forige ikke passet inn i mine planer.
:mrgreen: Stå på så det blir.

Tormy

0
21 Apr 2004
420
0
0
Kanskje?

Jeg håper å kunne stille. Men, det er som alltid mye opp til jobb/familie og kommer også an på programmet.

Treffet i år var moro, men i ettertid kommer jeg på flere ting som ville gjort det mere nyttig/interesant. Skulle f.eks. gjerne fått demonstrert forskjellen på årets oppsett med og uten "presence". Muligens også testet litt mere med tanke på subwoofere? 1, 2, 3 osv. innkoblet. Plassering av disse osv. Kommer sikkert på mere, men det kan vi sikkert ta på PM om det skulle bli aktuelt.

Kanskje fått et innslag om demping av refleksjoner i rommet? Vet at det er mange som har gjort mye for å få riktig demping i rommene sine. Akto gikk i gjennom en del grunnleggende på hjemmekinokveld hos HiFi-Klubben i Bergen for en tid siden, kanskje han tar en reprise?

21 Feb 2005
3.975
1
36
www.home.no
Enig med mykje av det Tormy seier her :) Etter treffet begynte eg å tenke på at eg aldri faktisk fekk høyre KUN swans, eller kun ein sub innkobla. Det vart kun jordskjelv-modus :D

striky

0
22 Apr 2003
8.825
24
38
Vestfold
Tormy skrev:
Jeg håper å kunne stille. Men, det er som alltid mye opp til jobb/familie og kommer også an på programmet.

Treffet i år var moro, men i ettertid kommer jeg på flere ting som ville gjort det mere nyttig/interesant. Skulle f.eks. gjerne fått demonstrert forskjellen på årets oppsett med og uten "presence". Muligens også testet litt mere med tanke på subwoofere? 1, 2, 3 osv. innkoblet. Plassering av disse osv. Kommer sikkert på mere, men det kan vi sikkert ta på PM om det skulle bli aktuelt.

Kanskje fått et innslag om demping av refleksjoner i rommet? Vet at det er mange som har gjort mye for å få riktig demping i rommene sine. Akto gikk i gjennom en del grunnleggende på hjemmekinokveld hos HiFi-Klubben i Bergen for en tid siden, kanskje han tar en reprise?

Det ligger i planene at flere/større lokaler kan muliggjøre at flere ting kan foregå parallellt, slik at deltagerne i større grad kan velge hva de ønsker å teste / lære / få demonstrert.
Det kan også være aktuelt å på forhånd foreta en undersøkelse på hva slags aktiviteter som er mest ønsket.

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.477
283
83
45
www.avforum.no
Takker for bra initiativ Striky.

Dette kan garantert bli et fint arrangement, men vi minner om at denne type arrangementer alltid må godkjennes av AVforum.

Vi setter uansett svært stor pris på denne type initiativ, men etter en har høstet litt interesse her i denne tråden er det fint at initiativtakerne setter opp en foreløpig plan og sender inn til admin@avforum.no for vurdering.

AVforum vil basert på initiativtakers planer vurdere hvor aktivt vi selv ønsker å gå inn i arrangementet. Uansett vil vi ønske en tett dialog med arrangørene hvis vi selv ikke går inn aktivt.

Takker!

striky

0
22 Apr 2003
8.825
24
38
Vestfold
lygren skrev:
Takker for bra initiativ Striky.

Dette kan garantert bli et fint arrangement, men vi minner om at denne type arrangementer alltid må godkjennes av AVforum.

Vi setter uansett svært stor pris på denne type initiativ, men etter en har høstet litt interesse her i denne tråden er det fint at initiativtakerne setter opp en foreløpig plan og sender inn til admin@avforum.no for vurdering.

AVforum vil basert på initiativtakers planer vurdere hvor aktivt vi selv ønsker å gå inn i arrangementet. Uansett vil vi ønske en tett dialog med arrangørene hvis vi selv ikke går inn aktivt.

Takker!

Jepp, dette er neste punkt på min todo-liste :)

gubben

0
29 Aug 2005
8.394
0
0
Jeg kommer ( 99% ) :-D Hvis jeg fortsatt går for egen maskin....
Treffet i Eidsdal ga mersmak ( på flere måter :-D )

12 Sep 2005
11.000
0
0
Jeg kommer gjerne en tur og gir de andre oppmøtte en guidet pub-til-pub tur på Lillehammer. Jeg har selv bodd der er år og tror jeg muligens vet om et sted hvor vi kan leie billig innkvartering, litt avhengig av når det er på året.
Om det er av interesse så den meg gjerne en PM striky.

norcad

0
27 Nov 2005
10.553
0
0
Så sant jeg ikke jobber den helga kommer jeg!
Jeg jobber "bare" hver 3. helg, men det pleier allikevel å krasje med det meste, slik som forrige treff...........

4 Apr 2007
1.547
0
0
Jeg kommer kanskje dersom jeg får byttet jobbhelg.

Hadde vært flott å lære litt om både lyd og bildekalibrering.

AjSelj

0
31 Mai 2006
6.528
0
0
Kanskje.

Hyggelig med et treff oppe i hjemtraktene ja, om det lar seg gjøre så er jeg selfølgelig med.
Hvaslags lokaler har slike treff funnet sted i tidligere?
Og hvor mange var på de tidligere treffene?

11 Jan 2008
2.166
0
36
pub-til-pub tur på Lillehammer.

På Landstreffet i vår ble det lite inntak av "forfriskende varer".... Alle var engasjerte til laaangt på natt, og tidlig på`n igjen dagen etter. -det hele ble arrangert i andre etasje på en pub... :-D

30 Mar 2006
2.846
0
0
avforum.no
striky skrev:
Som jeg såvidt har nevnt i en annen tråd, har Phatbull og jeg diskutert muligheten for et nytt landstreff for AVforum på Østlandet enten til høsten eller til neste år.
Jeg har såvidt sjekket ut mulige lokaler, men før jeg setter igang med ytterligere forberedelser ønsker jeg å lodde stemningen for et landstreff i Lillehammer-området i høst, sannsynligvis første helg i oktober. Arrangementet er tenkt å foregå over 3 dager, fra fredag til søndag.

Interesserte bes svare i denne tråden med "KANSKJE" eller "HELT SIKKERT", og kom gjerne med ønsker, forslag eller kommentarer.
Dette er med andre ord ingen bindende påmelding, men kun ment for å gi en indikasjon på hvor mange som eventuelt vil delta på et slikt treff.

ååå. hvorfor skjer det aldrig noe slikt i bergen/ på vestlandet..... har liksom ikkje mulighet å reise hele den veien... kipt....