<LØST> Hjelp til rekkefølge av HDMI!

FrankNH

Medlem
14 Jan 2023
2
0
1
Hei,

Har det slik at når jeg slår av/på AppleTV så slås alt av eller på.
Men når jeg slår på AppleTV så må jeg inn på menyen på TV'n for å velge at Soundbar skal være lydkilden.
Bør jeg bruke Phillips HUE Sync som knutepunkt for AppleTV og Soundbar eller bør jeg la AppleTv og Sync gå via Soundbar?

Har følgende utstyr:

Nyere Samsung TV
Phillips HUE Sync
Apple TV
Samsung Soundbar.

Frank

Danke

0
4 Aug 2007
12.335
196
63
Hei,

Har det slik at når jeg slår av/på AppleTV så slås alt av eller på.
Men når jeg slår på AppleTV så må jeg inn på menyen på TV'n for å velge at Soundbar skal være lydkilden.
Bør jeg bruke Phillips HUE Sync som knutepunkt for AppleTV og Soundbar eller bør jeg la AppleTv og Sync gå via Soundbar?

Har følgende utstyr:

Nyere Samsung TV
Phillips HUE Sync
Apple TV
Samsung Soundbar.

Frank
Du kan prøve med CEC Hdmi, jeg synes det er best uten CEC annet enn med Google Chromecast som kan styres med tv Remote.

Jeg bruker tv menyen til å velge mellom optisk ToSlink til hjemmekino og tv lyd fra tv.

FrankNH

Medlem
14 Jan 2023
2
0
1
Du kan prøve med CEC Hdmi, jeg synes det er best uten CEC annet enn med Google Chromecast som kan styres med tv Remote.

Jeg bruker tv menyen til å velge mellom optisk ToSlink til hjemmekino og tv lyd fra tv.
Danke Danke :)

Men det jeg gjorde var å kjøre egen HDMI fra SB til HDMI ARC på Tv'n og ellers Apple TV via Hue Sync for så til en annen HDMI på Tv'n.
Det gjorde slik at alt sto slik jeg hadde satt det neste gang jeg slå på alt.

Mener kanskje jeg slo på CEC på Hue Sync boksen, men er ikke helt sikker :p

Frank H

Danke

0
4 Aug 2007
12.335
196
63
CEC er for «smart» automatisering, men for meg som har gammel hjemmekino rxv1900 så funker det best uten, jeg har Logitech Harmony One som styrer det meste…